دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

  • ۰
  • ۰

دندان‌درد و کشیدن دندان

یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی به دنبال دندان درد شدید نیاز است. خصوصا در کودکان یا افراد مسن‌تر به دنبال شدت یافتن پوسیدگی دندان و عفونت ریشه و لثه، باید دندان معیوب کشیده شود. ازاین‌رو می‌توان کشیدن دندان را به‌عنوان یکی از رایج‌ترین انواع روش‌های درمان دندان نیز معرفی کرد.

بسته به نوع دندان و محل قرارگیری آن و شدت عفونت، روش‌های درمانی مشخص می‌شود. گاهی امکان کشیدن دندان به همین راحتی‌ها وجود ندارد و به دلیل طرز رشد ریشه‌ها، باید دندان معیوب جراحی شود.  دندانپزشک خانم در رشت جراحی دندان خصوصا برای کشیدن دندان‌های عقل ضروری است.

در برخی مواقع ممکن است دندان عقل نهفته باشد یا این که به‌صورت زاویه‌دار رشد کند. رشد در دندان کناری و فرورفتن در لثه نیز به عمل نیاز خواهد داشت. برخی مواقع به بیهوشی عمومی برای انجام این جراحی دندان نیاز است. اگر به جراحی برای خارج کردن دندان نیاز باشد، به دلیل حساسیت بسیار بالایی که این کار دارد و با اعصاب حسی – محیطی فک و صورت در ارتباط است، حتما باید این کار توسط جراح دندان انجام شود.

برای انجام انواع خدمات دندانپزشکی می‌توانید از طریق سامانه دکترتو با بهترین دندانپزشک شهر خود آشنا شوید و از طریق اینترنتی نوبت بگیرید.

 باندینگ دندان‌ها برای ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده

یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای ترمیم دندان آسیب‌دیده، باندینگ نام دارد. دندان‌های بریده شده، شکاف خورده، تغییر رنگ یافته یا دارای شکل عجیب را می‌توان با باندینگ درمان کرد. در این شیوه درمانی، یک پرکننده رزینی همرنگ دندان برای دستیابی به ظاهری منظم‌تر به دندان آسیب‌دیده اعمال می‌شود. این رزین ممکن است به‌مرورزمان نیاز به تعویض داشته باشد، زیرا سایش یا لکه در آن ایجاد می‌شود. به این روش پیوند دندان نیز گفته می‌شود.برای اطلاع از شرایط لمینت دندان در رشت کلیک کنید.


 روکش دندان جهت ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده

روکش دندان لایه نازکی از رزین یا پرسلن است که به طور دائم به جلوی دندان چسبانده می‌شود. گاهی اوقات لازم است دندان‌ها کمی تغییر شکل پیدا کنند تا فضایی برای روکش ایجاد شود. این روش‌ها نیز می‌توانند به‌عنوان یکی از خدمات دندانپزشکی ترمیم دندان‌ها مدنظر قرار بگیرند.

  • ۰۱/۰۷/۱۸
  • نیلوفر niloo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی