دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

۲۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عایق رطوبت دیوار چیست و انواع آن کدام است؟

هنگامی که صحبت از عایق رطوبت دیوار ها می شود، اولین چیزی که به ذهن میرسد عایق رطوبتی دیوارهای ساختمان است، اما عایق رطوبتی دیوار برای بسیاری از سازه های دیگر مانند پل ها، تونل ها و راهروها نیز اهمیت حیاتی دارد. بنابراین داشتن دانش عمیق در مورد عایق رطوبتی دیوارها که در بسیاری از زمینه های زندگی با آن مواجه هستیم مفید است. با این حال، قبل از اینکه در مورد فرآیند عایق رطوبتی اجرا شده روی دیوارها صحبت کنیم، می خواهیم اطلاعاتی در مورد عایق رطوبتی تولید شده توسط تولید کننده رنگ به طور کلی ارائه دهیم. بر این اساس، عایق رطوبتی فرآیندی است که با مواد شیمیایی عایق رطوبتی انجام می شود تا به عنوان مانعی در تماس احتمالی سازه با آب عمل کرده و از تلفات عملکرد سازه جلوگیری کند.

عایق رطوبت دیوار

مواد شیمیایی ضد آب به طور ویژه برای محافظت از سازه در برابر عواملی که ممکن است
برای سازه خطر آفرین باشد، مانند خوردگی، دوام و تلفات استحکامی که ممکن است
در تماس با آب رخ دهد، ساخته شده‌اند.

عایق رطوبتی دیوار چیست؟

هنگامی که از شما می پرسند عایق رطوبتی دیوار چیست،
تصاویر تمام سیستم های دیواری در داخل و خارج ساختمان به ذهن متبادر می شود.
در حالی که دیوارهای داخلی برای جداسازی ساختمان به مناطق کاربری استفاده می شود،
دیوارهای بیرونی سیستم هایی هستند که از ساختمان محافظت می کنند
و بنابراین مستقیماً تحت تأثیر شرایط آب و هوایی قرار می گیرند.

مواد شیمیایی عایق رطوبتی دیوار به موادی گفته می‌شود که بر روی دیوار های
داخلی و خارجی ساختمان از فونداسیون تا پشت بام تأثیری بر آب وارد نمی‌ کنند
و به عنوان مانعی بین آب و ساختمان عمل می‌کنند و از تلفات احتمالی عملکرد جلوگیری می‌کنند.
به همین دلیل معمولا در ایران و در همین شهر خودمان برای دیوار ها نیز به انجام نصب ایزوگام روی دیوار می پردازند.

پس اهمیت عایق رطوبتی دیوار چیست؟
در صورت عدم اجرای صحیح عایق کاری دیوار چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟

چرا عایق رطوبتی دیوار اهمیت دارد؟

تکمیل صحیح فرآیند عایق رطوبتی بین خاک و ساختمان در هنگام نصب ساختمان برای ساختمان حیاتی است.
فونداسیون و دیوارهای پرده ای بین ساختمان و خاک باید با مواد عایق رطوبتی
مناسب محافظت شود تا ساختمان در اثر رطوبت و ریشه گیاه آسیب نبیند.
در غیر این صورت ساختمان دائماً از پی در معرض آب قرار می گیرد
و در اثر خوردگی شروع به پوسیدگی می کند.
این از دست دادن عملکرد باعث نتایج غیر قابل برگشت خواهد شد.

پنجره ها منطقه مهمی را در سیستم های دیوار بیرونی اشغال می کنند.
از آنجایی که آنها یک انتقال مستقیم بین آب و فضای داخلی ایجاد می کنند،
عایق رطوبتی باید در هنگام نصب سیستم های دیوار بیرونی به درستی تکمیل شود.
اگر در هنگام نصب پنجره ها عایق رطوبتی صحیحی بر روی دیوارها و لبه پنجره ها اعمال نشود،
آب مستقیماً وارد ساختمان می شود که باعث کاهش عملکرد می شود.

در نواحی داخلی دیوارها ممکن است به دلیل رطوبت و نشت آب احتمالی رطوبت ایجاد شود
و در صورت پیشرفت این وضعیت، باکتری و قارچ ایجاد می شود.
این سازندهای بیولوژیکی نیز باید با مواد ضد آب مناسب دیوار تعمیر شوند.
بنابراین برای جلوگیری از تشکیلاتی که مشابه اینها به ساختمان و سلامت انسان آسیب وارد می کنند،
باید در مرحله نصب ایزوگام یا قیرگونی به صورت صحیح کار کرد.

کدام مواد شیمیایی ساختمانی باید برای عایق رطوبتی دیوار استفاده شود؟

برای سه تماس احتمالی با آب که در بالا ذکر شد از مواد شیمیایی ساختمانی مختلف استفاده می شود. حال بیایید به این سوال پاسخ دهیم که مواد عایق رطوبتی دیوار برای این سه مورد چیست:

ایزوگام دیوار
ایزوگام یکی از بهترین و متداول ترین روش های عایق بندی دیوار است. امروزه نه تنها پشت بام ها بلکه دیوارهای بیرونی ساختمان را از هر جهت ایزوگام می کنند تا در فصل زمستان و پاییز با بارش برف و باران آسیبی به دیوارهای ساختمان نرسد. چرا که عدم عایق کاری دیوارها باعث ایجاد رطوبت و کپک می گردد.

قیرگونی دیوار
روش عایق رطوبتی قیرگونی دیوار از سنتی ترین و قدیمی ترین روش ها و موادها برای عایق بندی دیوار و سقف و کف می باشد. در این روش قیر آماده را بر روی گونی میریزند. باید به خاطر داشته باشید که در هوای خشک باید قیرگونی را انجام داد.

مواد نانو

پوشش‌های نانو با استفاده از فناوری نانو، پیوندی بدون درز و یکپارچه ایجاد می‌کنند که توسط مایعات غیرقابل نفوذ است و از سطح در برابر کثیفی، خوردگی و پوسیدگی محافظت می‌کند. عایق رطوبتی نانو یکی از جدیدترین راه حل های عایق رطوبتی است که امروزه در دسترس است. این فناوری از ذرات در اندازه نانو استفاده می کند تا به کوچک ترین شکاف ها و فضاها نفوذ کند تا آنها را با ذرات پیوند دهد تا یک پوشش بادوام عالی ایجاد کند. نانوذرات نه تنها ترک‌ها و شکستگی‌های مواد را پر می‌کنند، بلکه می‌توانند با آب‌بندی کامل همه آن‌ها، از هرگونه ورودی بیشتر از محیط خارجی جلوگیری کنند.

نکته مهم این است که ثابت شده است که مواد نانو در جلوگیری از باران، عناصر آلاینده، سرما و ایجاد قارچ یا عملکرد نفوذی قابل اعتماد است. این یک مزیت حیاتی است زیرا اکثر راه حل های عایق رطوبتی دیگر در طول زمان ضعیف تر می شوند، عایق رطوبتی نانو برای سال های آینده با دوام باقی می ماند. فناوری نانو یک روش بسیار توصیه شده برای ترمیم در برابر نشتی در کف و دیوار خانه شما است که می تواند به جلوگیری از شروع مشکلات زیست محیطی که ممکن است خانه شما را برای سال های طولانی آزار دهد کمک کند.

رنگ های عایق و ضد آب

هنگامی که دیوارهای بیرونی در معرض آب باران یا رطوبت زیاد قرار می گیرند،
آب و رطوبت می تواند از طریق سنگ تراشی عبور کند و بر دیوارهای داخلی شما تأثیر بگذارد.
این بدان معنی است که دیوارهای شما ممکن است
برای مدت طولانی قبل از خشک شدن مرطوب بمانند، که ممکن است منجر به رشد قالب و آسیب های جبران ناپذیر شود.

رنگ ضد آب یک محلول پوششی غشایی است که از خطر رطوبت و نشت جلوگیری می کند،
به عنوان یک مانع در برابر آب عمل می کند و از رشد میکروب هایی که برای زنده ماندن به رطوبت نیاز دارند (مانند کپک) جلوگیری می کند.
محصولاتی برای طیف وسیعی از بسترها، از جمله رنگ ضد آب برای چوب،
سنگ تراشی، آجر، سیمان و موارد دیگر وجود دارد.

اجرای عایق رطوبتی دیوار

بعد از اتمام ساخت ساختمان و تکمیل دیوارها باید به فکر عایق بندی دیوارها در صورت لزوم باشید. برای اجرای عایق رطوبتی دیوار میتوانید با جمیل تماس حاصل فرمایید.

وقتی صحبت از عایق رطوبتی دیوار می شود، فقط این مواد نباید به ذهنتان خطور کند. زیرا عایق رطوبتی دیوارها دارای حوزه های کاربردی بسیار متنوعی است. به همین دلیل، انتخاب مواد مناسب با توجه به دامنه و حوزه کاربرد بسیار مهم است. نباید فراموش کرد که عایق رطوبتی موضوع بسیار گسترده ای است. هر زمینه، هر برنامه کاربردی به محصول متفاوتی نیاز دارد.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

هر آنچه قبل از کشیدن دندان باید بدانید

گاهی اوقات از کشیدن دندان ناگزیر هستیم. دلایل کشیدن آنها متفاوت است. دندانهای دائمی را تا جایی که میتوانیم سعی می کنیم حفظ کنیم اما در صورتی که به قدری آسیب دیده باشند که نتوان آنها را نگه داشت یا به دلایل پزشکی دیگر مانند درمان ارتودنسی ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد.

 

دلایل کشیدن دندان چیست؟

  • برای درمان ارتودنسی : گاهی اوقات هدف از کشیدن دندانها، آماده کردن فضا برای درمان ارتودنسی است. هنگامی که فضای فک برای صاف و مرتب شدن همه دندانها جای کافی نداشته باشد، برای این که کجی و نامرتبی دندانها را بتوان اصلاح کرد، متخصص ارتودنسی یک یا چند دندانی که اهمیت کمتری دارند را می کشد تا جا برای بقیه باز شود.
  • به دلیل عفونت : اگر پوسیدگی یا آسیب دیدگی دندان به پالپ رسیده باشد، عصبهای دندان تحت تاثیر قرار می گیرند. پالپ، هسته زنده دندان است که حاوی رگهای خونی، عصب و بافت همبند می باشد. اگر پالپ دچار عفونت شود عصب کشی باید صورت بگیرد. اما اگر عفونت به قدری شدید باشد که با آنتی بیوتیک یا عصب کشی درمان نشود، ناچار به کشیدن آن برای پیشگیری از گسترش عفونت هستیم.
  • به دلیل خطر عفونت : اگر سیستم ایمنی به دلیلی ضعیف باشد مثلا در کسانی که در دوره شیمی درمانی قرار دارند یا پیوند عضو انجام داده اند، خطر عفونت بالاست در نتیجه اگر دندانی خطر عفونت را به دنبال داشته باشد دندانپزشک ترجیح می دهد آن را بکشد تا از عواقب آن در امان بمانید.
  • به علت عفونت لثه : اگر عفونت لثه که بافتهای اطراف رسیده باشد و استخوان اطراف دندان را تخریب کرده باشد، دندان لق شده و دیگر پشتیبانی ندارد بنابراین ممکن است کشیدن آن اجتناب ناپذیر باشد.

کشیدن دندان چگونه است؟

دندانپزشک یا جراح دهان پیش از کشیدن، دهانتان را بی حس می کند تا اذیت نشوید. در برخی موارد ممکن است از بیهوشی استفاده شود چون جراحی پیچیده تری نیاز است.

کشیدن دندان نهفته چگونه است؟

اگر دندانتان نهفته باشد، دندانپزشک لثه را برش میزند تا به استخوان احاطه کننده دندان برسد. اگر استخوان روی دندان را پوشانده باشد آن را نیز برش میزند و با استفاده از ابزار مخصوص دندان را به عقب و جلو هل می دهد تا شل شده و بتواند آن را از استخوان بیرون بکشد. گاهی که دندان لق نمی شود و نمیتوان آن را بیرون کشید، جراح آن را به چند تکه تقسیم می کند و تکه تکه بیرون می آورد. برای کشیدن دندان در رشت به لینک درج شده مراجعه کنید.

کشیدن ریشه دندان در چه صورت لازم نیست؟

برای این که نوک ریشه شکسته دندان را بگذاریم بماند، باید کوچک بوده و در عمق استخوان باشد و هیچ عفونتی هم نداشته باشد.

عوارض کشیدن دندان

پس از این که دندان کشیده شد، در حفره دندان خون لخته می شود. دندانپزشک با گاز استریل روی حفره دندان را پانسمان می کند و از شما می خواهد آن را گاز بگیرید تا خونریزی متوقف شود. گاهی ممکن است چند بخیه هم زده شود که غالبا جذبی است و نیازی به کشیدن ندارد. این کار برای دوختن لثه پاره شده اطراف دندان است. باید مراقب باشید لخته خون حفره دندان کنده نشود. اگر لخته خون کنده شود، استخوان بیرون میزند و وضعیت دردناکی به نام خشکی حفره دندان اتفاق می افتد.

پس از کشیدن دندان چگونه از آن مراقبت کنم

پس از کشیدن دندان چند روز بهبودی بافتها طول می کشد. برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی و خطر عفونت و همچنین بهبودی سریعتر نکات زیر مفید هستند:

  • مسکن ها را طبق دستور مصرف کنید.
  • گاز استریل روی دندان را گاز بگیرید تا خونریزی کاهش یافته و لخته تشکیل شود. هنگامی که گاز استریل پر از خون شد آن را عوض کنید. در غیر این صورت بگذارید سه تا چهار ساعت پس از کشیدن دندان همانجا بماند.
  • بلافاصله پس از کشیدن دندان، یک کیسه یخ روی محل درمان بگذارید تا ورم را کم کند. هر بار حداقل ده دقیقه بگذارید بماند و سپس بردارید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت پس از کشیدن استراحت کنید و فعالیت زیادی نداشته باشید.
  • از شستن یا تف کردن شدید تا ۲۴ ساعت پس از کشیدن دندان خودداری کنید چون ممکن است باعث کنده شدن لخته خون شود.
  • پس از ۲۴ ساعت، با محلول آب نمک دهان خود را شستشو دهید.
  • سیگار نکشید.

پیش از کشیدن دندان چه نکاتی را باید بدانم؟

اگر چه این درمان کاملا ایمن است اما ممکن است باکتریهای مضر از محل برش وارد گردش خون شوند. همچنین لثه در خطر عفونت قرار می گیرد. اگر بیماری یا وضعیت پزشکی داشته باشید که خطر عفونت شدید را به وجود آورد، داروی چرک خشک کن (آنتی بیوتیک) پیش و پس از کشیدن آنها برایتان تجویز می شود. پس سابقه کامل پزشکی خود را در اختیار دندانپزشک قرار بدهید.

هر یک از مشکلات زیر را اگر دارید، حتما به اطلاع دندانپزشک برسانید:

  • آسیب دیدگی دریچه قلب یا داشتن دریچه قلب مصنوعی
  • نقص قلبی مادرزادی
  • ضعف سیستم ایمنی
  • بیماری کبد
  • مفصل مصنوعی مثلا تعویض مفصل ران
  • سابقه اندوکاردیت باکتریایی

سوالات متداول :

۱. پس از کشیدن دندان در چه صورت با دندانپزشک تماس بگیرم؟

اگر جای دندان کمی درد می کند نگران نشوید، کاملا طبیعی است. انتظار کمی خونریزی و ورم را هم باید داشته باشید. اما اگر خونریزی یا درد با گذشت بیش از چهار ساعت هنوز شدید است باید با دندانپزشک تماس بگیرید. همچنین در صورتی که هر یک از علائم زیر را دارید با دندانپزشک تماس بگیرید:

  • علائم عفونت مانند تب و لرز
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • ترشح زیاد یا ورم زیاد محل دندان کشیده شده
  • سرفه، تنگی نفس، درد سینه یا حالت تهوع شدید

۲. پس از کشیدن دندان چقدر طول می کشد خوب شوم؟

معمولا یک یا دو هفته طول می کشد دهانتان کامل خوب شود. بافت لثه و استخوان جدید رشد می کند. به مرور زمان جای خالی دندان از دست رفته باعث می شود دندانهای دیگر به سمت آن کج شده و از ردیف خارج شوند. در نتیجه ممکن است پس از مدتی جویدن غذا سخت تر شود یا دائما ذرات غذا لای دندانهایتان گیر کند. از این رو برای جایگزینی دندان از دست رفته بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

۳. آیا کشیدن دندان جلو راحت تر است؟

در مورد دندان جلویی بالایی، ریشه دندان معمولا مخروطی شکل است پس مقاومت زیادی در مقابل بیرون کشیدن بروز نمی دهد. پس از کشیدن دندانهای جلو باید به فکر جایگزینی دندان باشید. روشهای مرسوم برای پر کردن جای خالی دندان جلو عبارتند از بریج، دندان مصنوعی فلیپر و ایمپلنت دندان.

۴. چقدر طول می کشد که جای خالی دندان کشیده شده جلوی دهان، خوب شود؟

بهبودی اولیه معمولا یکی، دو هفته طول می کشد. با اقداماتی مثل شستشوی دهان با محلول گرم آب و نمک میتوانید بهبودی را تسریع کنید.

۵. آیا پس از کشیدن دندان میتوان ریشه دندان را در داخل لثه جا گذاشت؟

نه لزوما اما در بعضی موارد مجبور به این تصمیم می شوید. برخی از ریشه های دندانها خیلی به عصب داخل فک نزدیک هستند و بیرون کشیدن ریشه ممکن است باعث آسیب دیدن همیشگی عصب شود. به همین خاطر برخی دندانپزشکان گاهی تصمیم می گیرند در هنگام کشیدن، ریشه دندان را در لثه بگذارند بماند.

کشیدن دندان عقل

آیا کشیدن دندان عقل درد دارد؟

اصولا نباید دردی در حین کشیدن دندان عقل احساس کنید چون اگر چه ممکن است کشیدن آن سخت تر باشد اما بافتها پیش از شروع کار، بی حس می شوند. با این حال اگر در حین کشیدن دندان درد می کشید به دندانپزشک بگویید تا بی حسی بیشتری برایتان بزند. طول مدت درمان بستگی به موقعیت و شرایط دندان دارد.

 

آیا لازم است دندان عقل را بکشم؟

اگر دندان عقل نیمه نهفته باشد، دائما ذرات غذا و پلاک و باکتریها در اطراف آن جمع می شوند و تمیز کردن کامل آن سخت است. بنابراین احتمال عفونت لثه یا پوسیدگی دندان زیاد می شود. از این رو بهتر است چنین دندانی کشیده شود. اما دندان عقلی که صاف و مرتب بیرون زده است و عملکرد درستی دارد را نباید کشید. در واقع تا زمانی که دندان عقل به نظر نمی رسد مشکلی به وجود بیاورد، بهتر است به کار خود ادامه بدهد.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر از رشته های بسیار پرکاربرد و موثر در دنیای امروز می باشد. متخصصان این رشته با پیشرفت و توسعه کامپیوتر می توانند مغز و عضلات انسان را از کارهای تکراری و پیش پا افتاده نجات دهند و در امورات صنعتی و پیشرفته و بسیاری از مسائل، انسان ها را یاری کنند. این رشته در واقع به طراحی و ساخت اجزای مختلف رایانه می پردازد و هدف نهایی این رشته در دانشگاه مجازی و حضوری تربیت فارغ التحصیلانی است که در زمینه تحلیل و طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، عیب یابی، نگهداری و… فعالیت کنند.

باید گفت که امروزه کامپیوتر در زندگی افراد حضوری اجتناب ناپذیر دارد و به همین دلیل این رشته بسیار مهم که به طراحی و ساخت اجزای مختلف و نیز نرم افزارهای مورد نیاز جهت کار با کامپیوتر می پردازد از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین در کشور عزیز ما ایران نیز این رشته اهمیت بسیار زیادی داشته و در تحصیلات عالی تا مقطع دکترا تدریس می شود. این رشته در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش سخت افزار و نرم افزار می باشد که البته این دو گرایش در این مقطع تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر ندارند.

 

دروس رشته مهندسی کامپیوتر

دروس مشترک در گرایش های رشته مهندسی کامپیوتر

  • فیزیک
  • ریاضی
  • مبانی کامپیوتر و برنامه سازی
  • آزمایشگاه کامپیوتر
  • معادلات دیفرانسیل
  • ساختمان های گسسته
  • برنامه سازی پیشرفته
  • آمار و احتمالات مهندسی
  • ریاضی مهندسی
  • مدارهای الکتریکی
  • ساختمان داده ها
  • زبان ماشین و برنامه سازی سیستم
  • مدارهای الکترونیکی
  • مدارهای منطقی
  • طراحی الگوریتم ها
  • طراحی و پیاده سازی زبان های برنامه سازی
  • ریز پردازنده
  • معماری کامپیوتر
  • شبکه های کامپیوتری
  • سیستم های عامل
  • کارگاه عمومی

دروس تخصصی گرایش سخت افزار

  • سیگنال ها و سیستم ها
  • مدارهای الکتریکی
  • انتقال داده ها
  • سیستم های کنترل خطی
  • الکترونیک دیجیتال
  • طراحی سیستم های VLSI
  • کارآموزی

دروس تخصصی گرایش نرم افزار

  • ذخیره و بازیابی اطلاعات
  • اصول طراحی و ساخت کامپایلرها
  • اصول طراحی پایگاه داده ها
  • پروژه آزمایشگاه سیستم عامل
  • پروژه آزمایشگاه پایگاه داده ها
  • شبیه سازی کامپیوتری
  • مهندسی نرم افزار
  • تحلیل و طراحی سیستم ها
  • پروژه نرم افزار، کارآموزی

 

وضعیت بازار کار و میانگین در آمد رشته مهندسی کامپیوتر

در رابطه با بازار کار رشته مهندسی نرم افزار در کشورمان ایران باید گفت به دلیل پیشرفت چشمگیر رایانه در زندگی عمومی و خصوصی مردم و همچنین استفاده گسترده از شبکه های اینترنت و اینترانت در کشور و زمینه های مرتبط با آن و همچنین فراهم آمدن شرایط مناسب و آموزش ها و تجارت های الکترونیک به خصوص در ایام کرونا، وضعیت مناسبی در زمینه بازار کار و شغل برای مهندسان کامپیوتر وجود دارد و  تنها مسئله موجود در این زمینه مربوط است به اینکه باید مهندسان این رشته به صورت کامل به مسائل درسی خود مسلط باشند و همچنین از خلاقیت و هوش و ذهن مناسبی برای تهیه نرم افزارها و سیستم های مفید برخوردار باشند تا بتوانند به نیاز مردم پاسخ بدهند و بازار کار مناسبی داشته باشند.

در مورد درآمد این افراد باید گفت که فارغ التحصیلان می توانند در سمت های متفاوتی مثل برنامه نویس، کارشناس نرم افزار برنامه نویس وب، مدیر فنی، کارشناس ارشد نرم افزار و غیره استخدام شوند و فعالیت کنند و با توجه به هر شغل و میزان سابقه این عزیزان و البته عمومی و خصوصی بودن شرکت های کاری، میزان حقوق و درآمد آنها متفاوت است. در رابطه با شرکتهای دولتی، حقوق ها وابسته به مصوبات شغلی این سازمان ها می باشد، اما در رابطه با حالات کلی در هر شغل به بیان متوسط درآمد ها می پردازیم:

برای برنامه نویسان وب متوسط دریافتی حدود ماهیانه ۱۲ میلیون تومان خواهد بود. برای کارشناسان به طور میانگین دریافتی بین ۸ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۴ میلیون تومان بر اساس سابقه آنها می باشد. سرپرستان مهندسی کامپیوتر نرم افزار و تراز در شرکت ها حقوق دریافتی بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان و در رابطه با مدیران این شرکت ها حقوق دریافتی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان می تواند باشد. توجه کنید که این اعداد نرمال حدودی جامعه می باشد و می تواند بسیار بیشتر و حتی کمتر از این هم وجود داشته باشد.

 

توانایی های لازم برای تحصیل و فعالیت در رشته مهندسی کامپیوتر

افراد علاقه مند برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر باید در سه زمینه استانداردهای لازم را داشته باشند، این سه زمینه عبارتند از:

علمی: این افراد باید در زمینه دروس ریاضی و فیزیک توانایی و مهارت کافی را داشته باشند و  ذهنی خلاق داشته باشند تا بتوانند مسائل را از راه حل های ابتکاری و متفاوت حل کنند تا کمترین هزینه و بیشترین راندمان را داشته باشد. همچنین باید بسیار سخت کوش و با پشتکار باشند، زیرا این رشته بسیار پویا است و اطلاعات آن روز به روز افزایش پیدا می کند و دانشجویان باید  بتوانند به دنبال فرا گرفتن مطالب جدید باشند.

علاقه مندی: دانشجویان این رشته باید علاقه زیادی به یادگیری و مطالعه داشته باشند و همچنین نباید از جستجو و کاوش در بحث مدارها و ریز ساختار ها خسته شوند، چرا که کار با رایانه نیازمند زمان و علاقه می باشد.

توانایی مالی: برای مهندسان رشته کامپیوتر داشتن سیستم عامل های مناسب و همچنین رایانه ها و لپ تاپ ها و غیره بسیار مهم می باشد، از این رو این دانشجویان باید توانایی حداقلی مالی را برای تامین امکانات داشته باشند تا بتوانند در این رشته موفق شوند. البته بدون داشتن این لوازم هم می توانند تحصیل را ادامه دهند، اما برای موفقیت بیشتر به آنها نیاز دارند.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

یکی از مراحل سئو فنی، یافتن و رفع خطاهای نرم  404  یا همان  soft 404 است. خطاهای Soft 404 می تواند بسیار گیج کننده باشد زیرا در بسیاری از موارد مشخص نیست که چه مسئله ای وجود دارد و این امر باعث عیب یابی و رفع آن می شود و به صورت کلی، یک روند دشوار بوده است.  در این مقاله و همچنین در مقاله آموزش صفر تا صد سئو رایگان  همه مواردی را که باید درباره این خطاها بدانید از جمله اینکه چه مواردی هستند، چطور آن ها را پیدا نماییم و چگونه برطرف نماییم صحبت می کنیم.

خطای نرم 404 چیست؟ | what is a soft 404 error

این خطا هنگامی رخ می دهد که صفحه ای توسط کاربر درخواست نشده باشد یا نامعتبر باشد و سرور به جای برگرداندن کد خطای HTTP صحیح (404 یا 410 یافت نشد) ، کد وضعیت HTTP 200 را برمی گرداند (موفقیت).

با کلمات ساده تر، این بدان معنی است که با وجود نامعتبر بودن صفحه، به جای اینکه کد خطای صحیح را به موتورهای جستجو بدهید تا آنها آن را نادیده بگیرند، سرور شما یک کد 200 یعنی کد تأیید را برمی گرداند.در نتیجه، موتورهای جستجو همچنان این صفحات را مورد خزش قرار می دهد و آنها را در نتایج جستجو لیست می کند.

خطاهای نرم 404 معمولاً زمانی اتفاق می افتند که:

شما صفحاتی با محتوای کم یا بدون محتوا دارید. این باعث می شود گوگل تصور کند که این صفحه باید یک کد 404/410 و نه یک کد 200 خوب برگرداند. مثال چنین خطاهایی، صفحات خالی تگ بوده که هیچ محتوایی را نمایش نمی دهد.

در اینجا یک موضوع موقتی برای خزیدن وجود دارد. وقتی گوگل سعی می کند صفحه  ای را مورد خزش قرار دهد، برخی از منابع صفحه (CSS ، JS) لود نمی شوند و در نتیجه، صفحه بدون محتوا به نمایش در می آید که این امر موجب می شود گوگل فکر کند خطای 404 اتفاق افتاده است. گوگل به دروغ یک صفحه را به عنوان “به نظر می رسد 404 باشد” علامت گذاری می کند در حالی که هیچ مشکلی در صفحه وجود ندارد.

 

چرا برطرف کردن soft 404 errors مهم است؟

به دلایل زیر می توانید خطای soft 404  را پیدا نمایید و به رفع آن بپردازید:

1- این یک عمل بد است

یک صفحه باید کد وضعیت HTTP صحیح را برگرداند. در صورت گم شدن، نامعتبر بودن یا غیرمجاز بودن صفحات، باید کد404/410 (یافت نشد) یا 301 (منتقل شده) ارائه شود که در این حالت کد 200 (کد موفقیت) برگردانده می شود.

2- این یک تجربه کاربری بد است

شما نمی خواهید کاربران روی پیوندی از نتایج موتور جستجو کلیک کنند و در صفحه ای از وب سایت شما قرار بگیرند که دارای محتوای کم یا بدون محتوا است. همانطور که میدانید چنین محتوایی برای کاربران هیچ ارزشی ندارد.

3- بودجه خزیدن شما هدر می رود

موتورهای جستجو به جای صرف وقت برای خزیدن در صفحات مهم خود، وقت خود را صرف خزیدن و ایندکس کردن صفحات با خطای نرم 404 می کنند.

 

چه تفاوتی بین خطاهای 404 Not Found و soft 404 وجود دارد؟

تفاوت بین خطاهای 404 (پیدا نشده)  و خطای نرم 404 در این است که در مورد خطاهای 404 (not found) صفحه پیدا نشده است و کد وضعیت HTTP برگردانده شده کد 404 یا 410 است (که به درستی با یافتن آن مطابقت دارد). در صورتی که خطای نرم 404، صفحه پیدا نمی شود اما به جای بازگرداندن کد وضعیت HTTP 404 ، صفحه کد موفقیت 200 را برمی گرداند و این گمراه کننده است. به عبارت ساده، برای هر دو مورد، کد پاسخ صفحه باید 404 باشد، اما در مورد خطاهای نرم 404 اینگونه نیست.

تفاوت عمده دیگر این است که در خطای،404 صفحه توسط موتورهای جستجو ایندکس نمی شوند و در نتایج جستجو نشان داده نمی شوند اما خطای نرم 404، توسط موتورهای جستجو index می شوند و حتی ممکن است در نتایج جستجو ظاهر شوند.

وجود خطاهای 404 چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

آیا خطاهای 404 بر SEO و پتانسیل رتبه بندی شما تأثیر می گذارد؟ البته این مورد مانند موارد دیگر سئویی نیز، بستگی دارد. موارد معتبری وجود دارد که اعلام می کند این نوع خطا همانی است که انتظار می رود. به عنوان مثال، وقتی کالایی دیگر در دسترس نیست، می توانید صفحه 404 را به کاربران نمایش دهید تا به آن ها بگویید که محصول خاص برای همیشه از بین رفته است.

مثال دیگر، زمانی است که می خواهید یک صفحه را به طور کامل از نتایج جستجو حذف کنید. با بازگرداندن یک کد وضعیت 404 ، به موتورهای جستجو می گویید که صفحه برای همیشه حذف شده است. وقتی صحبت از خطاهای نرم 404 می شود، این موارد می تواند پیچیده تر باشد، زیرا مواردی وجود دارد که صفحه معتبر بوده اما گوگل فکر می کند که اینگونه نیست و سرور شما کد 200 یعنی  تأیید  را ارسال می کند. در این موارد، بهتر است دلیل وقوع خطاها را بررسی کنید و آنها را برطرف کنید. به عنوان یک قاعده کلی، برای بهینه سازی بودجه خزیدن (crawl budget) ، از داشتن این نوع خطا در سایت خود جلوگیری بعمل آورید و از  گیج کردن موتورهای جستجو خودداری کنید و تجربه کاربری خوبی را به کاربران ارائه دهید.

چگونه خطاهای نرم 404 را پیدا کنیم؟

قابل اطمینان ترین راه برای یافتن خطاهای 404 (404 مورد یافت نشد و خطاهای نرم 404) از طریق کنسول جستجوی گوگل (search console) بوده که در بخش اختصاصی coverage report و URL Inspection میتوانید به این مورد رسیدگی نمایید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید و برای اولین بار است که می خواهید آدرسی را در گوگل یه ثبت برسانید می توانید به مقاله  ثبت سایت در سرچ کنسول مراجعه نمایید.

1- گزارش Coverage

  • در ابتدا در سرچ کنسول لاگین کنید.
  • سپس، بر روی گزینه coverage که در زیر فیلد index بوده بروید و گزارش coverage  را مشاهده نمایید.
 

مطمئن شوید که برگه ERROR انتخاب شده است و به دنبال موارد زیر باشید:

  • آدرس ارسالی به نظر می رسد خطای نرم 404 باشد
  • نرم 404 (soft 404)
  • یافت نشد (404)

برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد صفحات مشکل دار، روی توضیحات خطا کلیک کنید.

2- ابزار URL Inspection

روش دیگر برای یافتن کد پاسخ وضعیت HTTP، استفاده از ابزار URL Inspection است.

 
  • URL را در ابزار بازرسی URL وارد کرده و enter را بزنید.
  • روی VIEW CRAWLED PAGE و سپس اطلاعات بیشتر کلیک کنید.
  • پاسخ HTTP را همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است مشاهده خواهید کرد

آدرس ارسالی به نظر می رسد soft 404 error است.

چه تفاوتی بین کد خطاهای “URL ارسال شده به نظر می رسد نرم 404” و “Soft 404” باشد؟

قبل از اینکه یک صفحه توسط گوگل، به عنوان Soft 404 مشخص شود، ابتدا به عنوان “URL ارسال شده به نظر می رسد 404 نرم” باشد، به نمایش در می آید. این کار به این دلیل انجام می شود که بعضی اوقات خطاهای نرم 404 موقتی بوده اند، بنابراین قبل از اینکه Google تصمیم نهایی را بگیرد، ابتدا صفحات را به عنوان “به نظر می رسد نرم 404 است” علامت گذاری می کند و اگر این مسئله پایدار باشد، به عنوان Soft 404 علامت گذاری می شود.

وقتی به نظر می رسد یک صفحه به عنوان URL ارسال شده 404 نرم افزاری در برگه ERROR علامت گذاری شده است ، به این معنی است که اگر صفحه دوباره آنلاین شود، Google سعی می کند صفحه را مورد خزش قرار دهد و وضعیت آن را تغییر دهد.

وقتی صفحه ای در SOFT 404 در برگه EXCLUDED نشان داده می شود، به این معنی است که Google دیگر سعی نمی کند این صفحه را فهرست کند زیرا این صفحه پیدا نشده است یا با استفاده از دستورالعمل صفحه NOINDEX از نسخه خارج شده است.

 

چگونه خطاهای Soft 404 را برطرف کنیم؟

ابزارهای خزنده، خطای نرم 404 را تشخیص نمی دهند زیرا در واقع، خطای 404 نیستند؛ اما شما  می توانید از ابزارهای خزنده برای تشخیص موارد دیگری که در ادامه آورده شده است، استفاده نمایید.

 

1- محتوای نازک (Thin Content)

برخی از ابزارهای خزنده نه تنها صفحاتی را که محتوای نازک دارند گزارش می کنند، بلکه تعداد کل کلمات را نیز نشان می دهند. از آنجا می توانید URL ها را بر اساس تعداد کلمات محتوای خود مرتب کنید. با صفحاتی شروع کنید که حداقل کلمات را دارند و بررسی کنید که آیا محتوای صفحه کم است.

2- محتوای تکراری (Duplicate Content)

برخی از ابزارهای خزنده به اندازه کافی پیشرفته هستند که می توانند چند درصد از صفحه را محتوای الگو تشخیص دهند. اگر محتوای اصلی تقریباً مشابه بسیاری از صفحات دیگر است، باید به این صفحات مراجعه کرده و دلیل وجود محتوای تکراری را در سایت خود مشخص کنید.

جدا از ابزارهای خزنده، می توانید از Google Search Console استفاده کرده و خطاهای خزنده را بررسی کنید تا صفحاتی را که در نرم افزار 404 ذکر شده اند، پیدا کنید. خزیدن در یک سایت کامل برای یافتن مشکلاتی که باعث ایجاد نرم افزار 404 می شوند، به شما این امکان  را می دهد  که مشکلات را قبل از اینکه Google حتی آنها را شناسایی کند، شناسایی و اصلاح کنید.

به نظر می رسد بیشتر اوقات، استفاده از راه حل ساده مانند  گسترش صفحات با محتوای نازک یا جایگزینی محتوای تکراری با مطالب جدید و منحصر به فرد، یکی از این موارد باشد. در طول این فرآیند، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

3- تلفیق صفحات (Consolidate Pages)

گاهی اوقات محتوای نازک به دلیل خاص بودن بیش از حد در مورد موضوع صفحه ایجاد می شود که می تواند حرف کمی برای شما باقی بگذارد. در صورت مرتبط بودن موضوعات، ادغام چندین صفحه نازک در یک صفحه می تواند مناسب تر باشد. این نه تنها مشکلات محتوای نازک را حل می کند، بلکه می تواند مسائل محتوای تکراری را نیز برطرف کند. به عنوان مثال، یک سایت تجارت الکترونیکی که کفش هایی را می فروشد که در رنگ ها و اندازه های مختلف هستند، ممکن است برای هر اندازه و ترکیب رنگی URL متفاوتی داشته باشد. تعداد زیادی صفحه با محتوای نازک و نسبتاً یکسان باقی می ماند. روش موثرتر اینست که همه اینها را در یک صفحه قرار دهید و گزینه های موجود را برشمارید.

4- موارد فنی را که باعث تکرار محتوا می شوند پیدا کنید:

حتی با استفاده از ساده ترین ابزار خزنده وب مانند Xenu (که به محتوا نگاه نمیکند و فقط به آدرس های اینترنتی توجه دارد و به کدهای پاسخ و برچسب های عنوان هم نگاه نمی کند) ، با مشاهده URL ها همچنان می توانید موارد محتوای تکراری را پیدا کنید. این شامل مواردی مانند www در مقابل URL های غیر www ، http و https ، با index.html و بدون www ، با پارامترهای ردیابی و غیره است. 

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

خط کشی پارکینگ

قبل از خط کشی پارکینگ چه اقداماتی باید انجام دهم؟

آیا می دانستید از هر پنج تصادف یک تصادف در پارکینگ اتفاق می افتد؟

مهم است که مطمئن شوید که ترافیک در پارکینگ تجاری شما به درستی هدایت می شود. شما می خواهید مشتریان در مکان های صحیح پارک کنند و تحویل در منطقه ای که برای آنها تعیین شده است انجام شود.

حفظ رنگ مورد استفاده در خط کشی پارکینگ می تواند اطمینان حاصل کند که همه افرادی که به کسب و کار شما می آیند دقیقاً می دانند کجا باید بروند. این همچنین از وقوع تصادف توسط افرادی که در مکان های نامناسب پارک می کنند و پارک ماشین شما شلوغ می شود جلوگیری می کند.

خط کشی سوله و انبار

ما به‌عنوان متخصصان علامت‌گذاری کف، می‌توانیم علامت‌گذاری مسیرهای پیاده‌روی انبار را اعمال کنیم تا مکان‌هایی را که برای کارگران در اطراف کارخانه راه رفتن امن است مشخص کنیم.

مهم است که انبار خود را توسط متخصصانی مشخص کنید که الزامات و استانداردهای دقیق مورد نیاز در انبارها را می دانند. متخصصان ما می‌توانند خط کشی های داخل انبار و کارخانه شما را ترسیم کنند تا به راحتی برای کارگران تشخیص داده شود که راه رفتن امن است.

خط کشی پارکینگ و جایگاه خودرو

برای نظم دادن به پارک خودروها و جلوگیری از ترافیک هنگام خروج از پارکینگ لازم است که خط کشی پارکینگ انجام دهیم. اگر پارکینگ محل کار و یا ساختمان مسکونی ما خط‌کشی نداشته باشد هنگام خروج خودروها مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد و همین امر منجر به افزایش تنش بین افراد و اتلاف وقت آن­ها خواهد شد.

اما خط کشی پارکینگ باید بر طبق اصولی انجام شود. برای این کار بهترین راه کمک‌گرفتن از متخصصین این حوزه است. پس اگر تابه‌حال اقدام به خط کشی پارکینگ محوطه خود نکرده‌اید و یا اصول موردنیاز خط‌کشی در پارکینگ شما رعایت نشده بهتر است اقدام به خط‌کشی جدید برای پارکینگ خود نمایید.

قبل از رنگ آمیزی خطوط پارکینگ چه اقداماتی باید انجام دهم؟

آیا می دانستید از هر پنج تصادف یک تصادف در پارکینگ اتفاق می افتد؟

 

مهم است که مطمئن شوید که ترافیک در پارکینگ تجاری شما به درستی هدایت می شود. شما می خواهید مشتریان در مکان های صحیح پارک کنند و تحویل در منطقه ای که برای آنها تعیین شده است انجام شود.

حفظ رنگ مورد استفاده در خطوط پارکینگ می تواند اطمینان حاصل کند که همه افرادی که به کسب و کار شما می آیند دقیقاً می دانند کجا باید بروند. این همچنین از وقوع تصادف توسط افرادی که در مکان های نامناسب پارک می کنند و پارک ماشین شما شلوغ می شود جلوگیری می کند.

 وقتی خط کشی های پارکینگ محو می شوند، زمان آن فرا رسیده است که آنها را دوباره رنگ آمیزی کنید. خطوط تازه رنگ آمیزی شده در پارکینگ شما به کسب و کار شما ظاهری حرفه ای می بخشد و همچنان شهرت کسب و کار شما را حفظ می کند.

خط کشی پارکینگ خودروی خود را می توان در چند مرحله آسان انجام داد. اگر به درستی دنبال شود، نتایج حرفه ای و طولانی مدت خواهید داشت.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام خط کشی پارکینگ در کسب و کار خود در نظر بگیرید:

 انتخاب رنگ مناسب نوع رنگی که روی سطح پارکینگ خود استفاده می کنید می تواند تفاوت بین چند ماه یا چند سال ماندگاری آن را ایجاد کند. شما می خواهید رنگی با کیفیت انتخاب کنید که بتواند در برابر عناصر فضای باز مقاومت کند، زیرا نمی خواهید سال آینده دوباره رنگ آمیزی کنید.

وقتی صحبت از خط کشی پارکینگ شما می شود، گزینه های مختلفی وجود دارد. می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که می توانند بر پایه روغن یا آب باشند. یا ممکن است بخواهید از خطوط ترموپلاستیک استفاده کنید. همه اینها بسته به آب و هوایی که در آن زندگی می کنید مزایایی را ارائه می دهند و همه به طور خاص برای استفاده در آسفالت طراحی شده اند.

موردی را انتخاب کنید که برای برنامه و جامعه شما مناسب است. رنگ بر پایه آب انتخاب رنگ‌های مبتنی بر آب یک گزینه نگهداری خوب است زیرا با اکثر خطوط موجود سازگار است. رنگ های مبتنی بر آب در دماهای سردتر به خوبی اعمال نمی شوند، اما برای محیط زیست بهتر هستند.

 اگر زمان بسیار مهم است، می توانید یک رنگ مبتنی بر آب با خشک شدن سریع تهیه کنید که در کمتر از پنج دقیقه خشک می شود. این به شما امکان می دهد پس از رنگ آمیزی مجدد در مدت زمان کوتاهی به پارکینگ کسب و کار خود دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای رنگ های پایه آب این است که می توان آن را به راحتی تمیز کرد. همچنین در هنگام خشک شدن بوی شیمیایی کمتری دارد که باز هم برای محیط زیست بهتر است.

رنگ بر پایه روغن رنگ های روغنی در برخی از شهرداری ها ممنوع است، بنابراین همیشه باید قبل از اعمال بررسی کنید. اگر بتوانید از رنگ روغنی استفاده کنید، پوششی بادوام خواهد داشت و به راحتی اعمال می شود. همچنین می توان از آن در آب و هوای سردتر استفاده کرد، زیرا قوام آن طوری طراحی شده است که در دماهای پایین یخ نمی زند.

رنگ های روغنی برای خشک شدن بیشتر طول می کشد و برای تمیز کردن به حلال نیاز دارند. با این حال، پس از اتمام نقاشی، نتیجه یک رنگ غنی با ماندگاری طولانی است

. نوار علامت گذاری خط ترموپلاستیک نوار علامت گذاری خط ترموپلاستیک بدون سرب، بازتابنده و مناسب برای پارک خودروها و بیشتر سطوح بتنی یا آسفالتی است.

اپوکسی لایه نهایی برای مشخص کردن مکان‌های پارک خودرو ایده‌آل است و زمان پخت سریعی دارد، به این معنی که پارک خودروی شما برای مدت زمان کمتری از حالت استفاده خارج می‌شود. با ایجاد یک بازگردانی دائمی سریع خط‌کشی‌های جاده، این علامت‌گذاری‌ها تنها توسط یک نفر می‌تواند با استفاده از مشعل گاز انجام گردد.

 این باعث می شود که بسیار مقرون به صرفه باشد، به خصوص که می توان تقریباً بلافاصله از پارکینگ خودرو استفاده کرد.

خط کشی پارکینگ با رزین های اپوکسی لایه نهایی در رنگ های مختلف موجود است. اپوکسی ها بسیار ضخیم تر از رنگ هستند و اغلب دوام بیشتری خواهند داشت.

 محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز اگر تصمیم گرفته اید که رنگ راهی است که می توانید انتخاب کنید و بین رنگ روغن یا آب انتخاب کرده اید، کار بعدی شما این است که محاسبه کنید به چه مقدار رنگ نیاز دارید.

می توانید از یک ماشین حساب رنگ آنلاین استفاده کنید تا به شما کمک کند تا بفهمید چقدر نیاز دارید. با این حال، ما توصیه می کنیم با تیم فنی خود تماس بگیرید تا از بهترین مشاوره مطمئن شوید. آنها می توانند به شما اطلاع دهند که کدام رنگ برای نیازهای شما مناسب تر است، چقدر به آن نیاز دارید و هزینه ای را ارائه می دهند.

 آنها همچنین می توانند مشاوره تخصصی در مورد برنامه ارائه دهند. استفاده از ابزارهای مناسب قبل از شروع، باید ابزار مناسب برای کار را ایمن کنید. اگر در یک منطقه نسبتاً کوچک کار می کنید، ممکن است بتوانید با استفاده از یک قلم مو یا غلتک کوچک برای رنگ آمیزی خطوط خلاص شوید.

اگر چند خط را در پارکینگ خود لمس کنید یا فقط چند فضای اضافی برای مشتریان ایجاد کنید، به خوبی کار خواهد کرد. برای نقاشی با دست، یک کیت شابلون برای اعداد، حروف و نمادها تهیه کنید.

 برای خطوط، یک خط گچی را برای نقطه مرجع واقعی پینگ کنید، و سپس می توانید از نوار ماسک استفاده کنید. می توانید از قلم مو یا غلتک استفاده کنید، اما رنگ را خیلی زیاد نکنید. تا زمانی که رنگ هنوز خیس است اما روان نیست، نوار را به سمت بالا بکشید.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

تحقیق بر روی صفحه نتایج جستجو

دیسکریپشن چیست؟ جدا از اینکه وب سایت شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید، ابتدا به انجام تحقیقاتی بپردازید. این تحقیقات اغلب شامل صفحه نتایج جستجوست.

فعالیت‌های رقبایتان را مورد بررسی قرار داده و نوع نمایش سایت هایشان را در صفحه نتایج جستجو مشاهده کنید. با این کار می‌توانید به ارزیابی متا دیسکریپشن های این سایت‌ها بپردازید.

برای آنالیز بهتر نتایج جستجو مراحل زیر را طی کنید:

1. صفحه نتایج جستجو را در کلمات کلیدی مورد نظرتان آنالیز کنید

می‌دانیم که انجام این کار از آنچه که به راحتی گفته شد، سخت تر است. این کار بسیار زمانبر بوده و بررسی دستی نتایج جستجو به ازای تمام کلمات کلیدیمان کار دشواریست.

علت انجام این کار نیز این است که احتمالاً رقبا از تکنیک هایی استفاده کرده‌اند که در حال حاضر جواب می دهد.

2. صفحه نتایج جستجو را برای سایت‌های رقیبانتان بررسی کنید

با این کار متوجه خواهید شد که آن‌ها دقیقا چه کاری برای برندشان انجام می دهند.

3. نتیجه را در فایلی ذخیره کرده و آن‌ها را دنبال کنید

با استفاده از افزونه کروم SEO Quake می‌توانید نتایج جستجو را در یک فایل صفحه گسترده اکسل ذخیره کنید. با این کار می‌توانید فعالیت رقبایتان را به آسانی و بدون هیچ هزینه اضافی دنبال کنید.

به آنالیز خواسته های مشتریان بپردازید

نیاز های مشتریان را مورد بررسی قرار داده و مسیر تبدیل آنها از یک بازدید کننده به مشتری را برای خود ترسیم کنید. این مسیر بسته به بازار هدف شما می تواند متفاوت با سایر رقبا باشد. بعد از بررسی این اهداف سعی در نوشتن متا دیسکریپشنی کنید که هم راستا با آن باشد.

در نوشتن متا دیسکریپشن ها با چهره برند هم راستا گردید

هر برندی دارای چهره و شخصیت مشخصیست که بیانگر هویت آن می باشد. هویت برند همانیست که شما از خود در فضای آنلاین به نمایش می گذارید.

هر یک از متا دیسکریپشن ها می بایست علاوه بر مستقل بودن در راستای ارتقا هویت برند شما باشد. مطمئنا زبان صحبت متا دیسکریپشن در یک فروشگاه آنلاین کفش با یک فروشگاه آنلاین کامپیوتر با یکدیگر متفاوت است. اما چرا می بایست از یک زبان مشترک در ما دیسکریپشن صفحات استفاده کرد؟

متا دیسکریپشن های سایت برای افراد مختلفی که کلمات کلیدی یکسانی را جستجو کرده اند به نمایش گذاشته می شود. با هدف گذاری بر روی افرادی که نیت آنها از جستجو هم راستا با محتوای ارائه شده در سایت شماست، می توانید با کمی بهینه سازی، نظر آنها در نتایج جستجو به سمت سایت خود جلب کنید.

بهینه سازی متا دیسکریپشن در چنین شرایط می بایست به گونه ای باشد که هویت یکسانی از شما در صفحات مختلف به نمایش بگذارد و مخاطبین خاصی را هدف گذاری کند.

کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران می بایست در متا دیسکریپشن نمایش داده شوند

گوگل بارها اعلام کرده است که وجود کلمات کلیدی در متا دیسکریپشن، پارامتری در رتبه بندی محسوب نمی شود. اما با نگاهی به نتایج جستجو متوجه می شوید که گوگل به پر رنگ کردن کلمات مورد جستجوی کاربر در متا دیسکریپشن می زند.

این مسئله دلیلی بر در نظر گرفتن این پارامتر در رتبه بندی سایت ها نیست، اما می تواند کاربر را متعاقد سازد که نتیجه مورد نظر او با چیزی که به دنبالش است، ارتباط نزدیک تری دارد. اما چرا؟

چون که کاربر در صفحه نتایج جستجو به دنبال نزدیک ترین آیتم به خواسته خود است. به عنوان مثال با جستجو عبارت وکیل تصادفات انتظار دارد که این کلمه در متا دیسکریپشن به صورت پر رنگی نمایش داده شود.

اگر متا دیسکریپشن سایت شما، بتواند کابر را در بین نتایج جستجو راضی کند، شما برنده این مبارزه بوده و توانسته اید که او را نسبت به کلیک بر روی سایتتان ترغیب کنید. در نتیجه وجود کلمات کلیدی در متا دیسکریپشن یکی از روش های بهینه سازی آن است.

از تیترهای محبوب شبکه های اجتماعی در متا دیسکریپشن استفاده کنید

با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید تیترهایی که در این شبکه ها رو به محبوب شدن هستند را شناسایی کرده و علایق مخاطبین خود را بفهمید. دنبال کردن اینفلوئنسرها در حیطه کاری شما یکی از استراتژی های خوب برای انجام هر چه بهتر این کار است.

با تمرین و تکرار در این کار می توانید در نوشتن متا دیسکریپشن هایی که بتواند جذاب تر باشد، خبره شده و از این طریق نرخ کلیک صفحات سایت را افزایش دهید.

متا دیسکریپشن صفحات را خاص تر بنویسید

متا دیسکریپشن هایی که پیام کلی داشته و در حیطه خاصی صحبت نمی کنند، قادر به جذب بازکنندگان نیستند. همان چیزی که محتوای شما را متفاوت و خاص تر کرده را در متا دیسکریپشن مطرح کنید. به عنوان مثال اگر محتوای شما درباره افزایش سرعت سایت در وردپرس است، به عبارت کلی افزایش سرعت سایت بسنده نکرده و کلمه وردپرس را نیز در متادیسکریپشن قید کنید.

متا دیسکریپشن صفحه بایست درباره چیزی باشد که کاربر به دنبال آن است. تلاش برای فریب کاربران و ترغیب غیر واقعی آنها برای کلیک بر روی سایت، کار صحیحی نیست.

به عنوان مثال اگر از عبارات “همراه با تخفیف” یا “ارزان” در متا دیسکریپشن صفحات فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید، قیمت محصولات شما می بایست پایین تر و همراه با تخفیف باشد. در غیر این صورت اعتماد کاربر را از دست داده و احتمالا او هیچگاه به سایت شما بازنخواهد گشت.

بروزرسانی متا دیسکریپشن صفحات قدیمی تر

یکی از روش های افزایش توجهات به سمت صفحات قدیمی سایتتان، بروزرسانی متا دیسکریپشن آنهاست. همچنین با این کار می توانید توجهات بیشتری از کاربران شبکه های اجتماعی دریافت کنید. با اشتراک گذاری مجدد لینک صفحات قدیمی که متا دیسکریپشن آنها بروز شده، می توانید نمایش بهتری از سایت خود داشته باشید.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

خلاصه

نقشه کلمات کلیدی (keyword mapping) یک قدم مهم در سئو داخلی میباشد که با کمک آن میتوانید یک استراتژی خوب برای سئو و بازاریابی ایجاد کنید. در این مقاله به اهمیت نقشه کلمات کلیدی و نحوه پیاده سازی صحیح و همچنین  تعداد کلمات کلیدی در مقاله آن می پردازیم.

 

داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر نیازمند سئو است و تحقیق کلمات کلیدی که یکی از پایه های سئو سایت میباشد به عنوان یک شمای کلی برای ساختار و محتوای بالقوه سایت شما عمل می کنند، اما تمرکز و سرمایه گذاری تنها بر روی کلمه کلیدی اصلی کافی نیست. برای رسیدن به موفقیت در سئو باید روی دامنه وسیعی از کلمات کلیدی تمرکز کنید. استفاده از کوئری های مختلف یک راه هوشمندانه برای افزایش ترافیک و ارتقای دامنه سایت میباشد. اگر بخواهید از تمام کوئری های مهم که کاربران جستجو میکنند، استفاده نمایید، باید نقشه کلمات کلیدی (keyword mapping) را در برنامه سئو داخلی خود قرار دهید. 

نقشه کلمات کلیدی چیست؟

در ساده ترین شکل، نقشه کلمات کلیدی (کیورد مپینگ) چارچوبی برای کلمات کلیدی است که شما انتخاب کرده اید و ساختار سایت شما را نشان می دهد. هدف نهایی نقشه کلید واژه ها این است که به شما در کشف کلمات کلیدی، محتوا و ایجاد صفحات جدید برای جذب ترافیک بیشتر کمک کند.

گوگل وب سایت شما را رتبه بندی نمی کند، بلکه در عوض هر صفحه یا URL را به صورت جداگانه رتبه بندی می کند. این بدان معناست که هر صفحه در سایت شما باید برای مجموعه ای از کلمات کلیدی بهینه سازی شود تا به رتبه دلخواه شما برسد. هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب میکنید یا اصطلاحا آنها را نقشه میکنید، معمولاً یک کلمه کلیدی اصلی و سپس یک سری کوئری های مرتبط یا کلمات کلیدی LSI خواهید داشت که کلمه کلیدی اصلی را حمایت میکنند.

برای هر کدام از این کوئری ها و اصطلاحات باید یک صفحه جدا در نظر گرفته شود که برای آن کلمه کلیدی بهینه شده باشد. گوگل با بررسی ارتباط تمام این کلید واژه ها، نه تنها به آن صفحات رتبه می دهد بلکه رتبه لندینگ پیجی که برای کلمه کلیدی اصلی بهینه شده است را بهبود ارتقا خواهد داد.

چرا نقشه کلمات کلیدی در سئو ضروری است؟

مانند سایر موارد مربوط به بازاریابی، اگر از قبل استراتژی خود را برنامه ریزی کنید نتایج بهتری خواهید گرفت. اکنون گوگل قصد کاربر از جستجو یا search intent را در اولویت قرار می دهد، به این معنی که هدف این موتور جستجو این است که به خواسته های کاربران خود پاسخ بدهند. بنابراین این الگوریتم به گونه ای طراحی شده است که کلمات کلیدی و اصطلاحات مرتبط را بررسی کرده و معنی پشت آنها را مشخص کند. اگر تکنیک نقشه کلمات کلیدی را پیاده سازی نکنید، بازدیدکنندگان اشتباهی را به صفحه خود جذب خواهید کرد که احتمالاً نرخ پرش سایت نیز افزایش پیدا میکند.

یکی دیگر از دلایل توجه نقشه کلمات کلیدی، اجتناب از کنیبالیزیشن است. اینکه چند صفحه از سایت شما به ازای کلمات کلیدی مهم رتبه خوبی داشته باشند، بسیار خوب است اما قطعا شما نمی خواهید که صفحات داخلی تان با یکدیگر رقابت کنند. استراتژی نقشه کلمات کلیدی شما همچنین هنگام تولید محتوا برای وبلاگ شما جهت درستی به تیم محتوایی شما میدهد.

چگونه استراتژی نقشه کلمات کلیدی را پیاده سازی کنیم؟

صفحات مهم وب سایت خود را مشخص کنید

از آنجایی که نقشه کلمات کلیدی به طور مستقیم با ساختار سایت در ارتباط است، پس در ابتدا باید صفحات هدف یا در اصطلاح لندینگ پیج های خود را مشخص کنید. صفحات فرود یا لندینگ صفحاتی هستند که کاربران با جستجوی یک کلمه یا عبارت کلیدی، به سایت شما هدایت می شوند. برای شناخت مهم ترین صفحات و کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای سئو و داده های گوگل آنالیتیکس استفاده نمایید.

از یک کوئری برای شناسایی مجموعه بزرگتری از کلمات کلیدی شروع کنید

هدف شما در این مرحله پیاده سازی نقشه کلمات کلیدی این است که تا حد ممکن کلید واژه هایی را که می خواهید سایت شما برای آن در صفحه نتایج جستجو جمع آوری کنید. تنها کلمات کلیدی هدف خود را در نظر نگیرید، بلکه باید خارج از ساختار سایت خود را در نظر بگیرید و کلمات و عباراتی که رقبای شما برای بهبود سئو سایت خود از آنها استفاده میکنند را شناسایی کنید.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

اگر تصمیم به نقاشی ساختمان و یا رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی خود را گرفته باشید، با اندکی تحقیق دریافته اید که معمولا برای رنگ سقف ساختمان از رنگ پلاستیک استفاده می شود. حال اگر تصمیم دارید برای رنگ آمیزی سقف از رنگ پلاستیک استفاده کنید، باید طریقه درست کردن رنگ پلاستیک را بدانید.

قبل از اینکه به آموزش درست کردن و طرز تهیه رنگ پلاستیک بپردازیم، این موضوع را در نظر داشته باشید که تقریباً در تمام پروژه های ساختمانی از رنگ پلاستیک برای سقف استفاده می شود. رنگ پلاستیک به دلیل مات بودن می‌تواند بسیاری از ناصافی های سقف را پوشش داده و به راحتی سطح صاف و یکنواختی را ایجاد کند. در مقابل برای رنگ آمیزی سایر دیوارهای منزل از رنگ روغن استفاده می شود. به دلیل اینکه قابلیت شستشو دارد. اما به دلیل اینکه سقف چندان در معرض آلودگی نیست انتخاب رنگ پلاستیک برای رنگ آمیزی سقف اولویت دارد.

نحوه درست کردن رنگ پلاستیک سقف

خرید رنگ پلاستیک

خرید رنگ در تهران دو نوع رنگ پلاستیک در بازار وجود دارد، نیم پلاستیک و تمام پلاستیک.

اگر می خواهید رنگ‌آمیزی شما کیفیت بالاتری داشته باشد، رنگ تمام پلاستیک را انتخاب کنید. به این دلیل که نتیجه نهایی رنگ شما با کیفیت تر بوده و تا حدی قابلیت شستشو دارد.

انواع رنگ پلاستیک در بازار به صورت سفید خام در سایزهای ۴ کیلویی و ۱۲ کیلویی وجود دارد، اما بسیاری از نقاشان ساختمان توصیه می کنند که رنگ پلاستیک به صورت سفید خام اجرا نشود. به دلیل اینکه رنگ سفید خام زیبایی و پوشش نهایی را در سطح رنگ شده را تحت تاثیر قرار می دهد.

در خرید رنگ پلاستیک به موارد زیر توجه کنید

بعد از باز کردن درب قوطی رنگ دقت کنید که حباب، کپک و مواد خارجی روی رنگ وجود نداشته باشد.

اگر به دنبال رنگ باکیفیت هستید، حتماً به درجه‌بندی روی قوطی رنگ توجه کنید.

آماده کردن رنگ پلاستیک

در ابتدا باید بدانید که شما برای تهیه رنگ پلاستیک به آب به عنوان حلال و لاجورد برای پوشش دهی بیشتر رنگ پلاستیک احتیاج دارید.

 

اضافه کردن لاجورد به رنگ پلاستیک

در رابطه با لاجورد این موضوع را در نظر داشته باشید که نباید لاجورد را مستقیم بر روی رنگ ریخته و آن را با هم مخلوط کنید. این دو امکان مخلوط شدن ندارند.

چگونه لاجورد را در رنگ پلاستیک مخلوط کنید؟

برای اینکار لاجورد را در ظرفی جداگانه با اندکی آب ( بین نیم تا یک لیتر آب )جداگانه مخلوط کنید و محلول یکدستی به دست آورید. سپس آن را به رنگ خود اضافه کنید.

رقیق کردن رنگ پلاستیک با آب

رنگ پلاستیک هم مانند رنگ روغنی و رنگ اکریلیک به تنهایی استفاده نمی شود. باید آن را رقیق کرد. حلال رنگ پلاستیک آب است. برای قابل استفاده شدن رنگ پلاستیک باید آن را با ۴۰ الی ۷۰ درصد آب رقیق کنید.

برای هر متر مربع به چه اندازه رنگ پلاستیک احتیاج دارید؟

برای سطوحی که به صورت مناسب زیرسازی شده باشد، به ازای هر 6 متر مربع، شما به یک کیلوگرم رنگ پلاستیک احتیاج دارید.

اما اگر سطح شما به خوبی زیرسازی نشده باشد، هر یک کیلو گرم از رنگ پلاستیک، ۳ تا ۴ متر از سطح را پوشش می دهد.

نسبت ترکیب رنگ پلاستیک با آب

در نقاشی ساختمان حدوداً برای هر ۱۰ کیلوگرم رنگ، به ۶ لیتر آب نیاز دارید.

 

مراحل ترکیب رنگ پلاستیک

در ابتدا در ظرفی جداگانه کمی از رنگ پلاستیک رقیق شده و بخشی از مایع رنگ را با هم ترکیب کنید تا به خوبی یکدست شود. سپس رنگ اصلی را به این ظرف اضافه کرده و دوباره خوب مخلوط کنید تا ترکیب رنگ یکنواختی در اختیار داشته باشید.

حتی پس از ترکیب آب و رنگ نیز باید آن را از یک صافی که می تواند پارچه صدفی یا جوراب‌زنانه باشد، عبور دهید. این کار را چندین بار ادامه دهید و لرد های باقی مانده از رد کردن اضافی را به آن اضافه کنید و انقدر مخلوط کنید تا رنگ یکدستی به دست آورید.

 

غلظت رنگ پلاستیک باید به چه اندازه باشد؟

رنگ پلاستیک به تنهایی غلظت بالایی دارد و برای اینکه آن را با آب بخوبی رقیق کنیم پس از اضافه کردن آب به دو ساعت زمان نیاز دارید.

غلظت رنگ به دست آمده باید به گونه ای باشد که قلم موی آغشته به رنگ به راحتی بتواند بر روی سطح حرکت کند. از طرف دیگر رنگ پلاستیک اولین دستی که بر روی دیوار استفاده می شود، باید به اندازه کافی رقیق باشد تا بتواند به سطح دیوار نفوذ کند.

اگر از پیستوله برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می کنید غلظت رنگ پلاستیک نهایی خود را بیشتر در نظر بگیرید.

اگر قصد دارید با غلطک رنگ آمیزی کنید دقت کنید که رنگ نهایی شما نباید زیاد رقیق باشد. چرا که در این صورت کار با غلتک رنگ برای تان دشوار خواهد بود.

در نهایت باید گفت که اجرای رنگ پلاستیک در ساختمان ها که بیشتر برای سقف ساختمان استفاده می شود ، سریع، مقرون به صرفه و دارای کیفیت مناسبی است. همچنین از مهمترین مزایای آن این است که بو نداشته و خیلی سریع خشک می شود.به علاوه رنگ پلاستیک دور ریز بسیار کمی دارد و این یکی دیگر از مزایای آن است.

رنگ درجه یک تمام پلاستیک بهترین کیفیت رنگ را به شما ارائه داده و مقاومت بیشتری در برابر آب دارد.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

تلویزیون سونی X90J سایز 65 اینچ یکی از تلویزیون های 2021 سونی می باشد. این تلویزیون با مدل X9000J و X900J نیز در بازار شناخته می شود اما مدل درست و دقیق آن X90J می باشد. این تلویزیون برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم کاملا مناسب است. تلویزیون سونی X90J یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 4K سونی در سال 2021 می باشد. این تلویزیون در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X9000H است که در سال گذشته بسیار محبوب و پر فروش بود. تلویزیون X90J با مدل کامل XR-65X90J وارد کشور ایران می شود و مونتاژ کشور مالزی می باشد که می توانید از طریق فروش تلویزیون سونی در تهران به راحتی آن را تهیه و درب منزل تحویل بگیرید.

این محصول فرقی با تلویزیون سونی X90SJ ندارد و تنها تفاوت آن ها رنگ پایه می باشد که با توجه به نیاز و سلیقه خود می توانید یکی از این دو تلویزیون را انتخاب نمایید. تلویزیون X90J دارای کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش LED می باشد. تلویزیون LED سونی 65X90J دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED است و از پنل VA برخوردار می باشد. سونی به کمک تکنولوژی Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه صفحه نمایش را کنترل و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی XR Contrast Booster 5 برای بهبود کنتراست تصاویر و صحنه ها بخصوص صحنه های تاریک می باشد و باعث واقعی تر شدن آنها می شود.

صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. متاسفانه این تلویزیون توانایی کاهش رفرش ریت به 60 هرتز را ندارد و برای نمایش محتوا با فریم ریت پایین به صورت نرم افزاری تعداد فریم ها را افزایش و آن را با سرعت 120 هرتز نمایش می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Triluminos Pro و Live Color طیف گسترده ای از رنگ ها را تولید و باعث واقعی تر شدن تصاویر و صحنه ها می شود. تلویزیون 4K سونی 65X9000J مجهز به پردازشگر تصویر Cognitive Processor XR است.

این پردازشگر قدرتمند نسل جدید پردازشگر های سونی است که کیفیت تصویر و صدا را همانند مغز انسان پردازش می کند و عملکرد فوق العاده ای دارد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد. سونی در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و به کمک تکنولوژی Dual database processing و هزاران داده تصویری که در دیتابیس خود دارد، نویز تصاویر را از بین می برد و تصاویری شفاف و کاملا واضح در اختیار شما قرار می دهد حتی وقتی که محتوای شما 4K نیست.

همچنین به کمک تکنولوژی XR Super Resolution عناصر موجود در تصویر را تشخیص داده و بافت آنها را به صورت جداگانه بهبود می بخشد تا شما شاهد تصاویری بسیار با کیفیت باشید و جزئیات تصاویر بیشتری را مشاهده کنید. این تلویزیون مجهز به تکنولوژی XR Smoothing نیز می باشد و رنگ ها و تصاویر گرادینت (به اصلاح شیب رنگ) را کاملا صاف و یکدست نمایش می دهد و از بند بند شدن آنها جلوگیری می کند به این ترتیب هنگام تماشای آسمان یا غروب خورشید شما شاهد تصاویر بسیار با کیفیتی خواهید بود.

سونی به کمک تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا آنالیز و بهبود می بخشد تا شما شاهد صحنه های واقع گرایانه تری باشید. این محصول از تکنولوژی HDR برخوردار است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند. سونی به کمک تکنولوژی XR HDR Remaster عمق، کنتراست و رنگ اشیاء و عناصر موجود در محتوای HDR را بهبود داده و تصاویر خارق العاده ای تولید می کند. این تلویزیون دارای 2 پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش محتوای 4K@120Hz را دارد. همچنین از تکنولوژی VRR و ALLM نیز پشتیبانی می کند که البته ارائه نسخه نهایی تکنولوژی VRR به آینده موکول شده است. این تلویزیون از تکنولوژی Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی می کند و برای اتصال به کامپیوتر با کارت گرافیک شرکت انویدیا کاملا مناسب است.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

بلیچینگ دندان چگونه انجام می‌شود؟

1- بلیچینگ دندان در مطب:

در این روش شما به دندانپزشک مراجعه می کنید. دندانپزشک ابتدا دندان های شما را تمیز می کند و در صورتی که نیاز باشد، قبل از درمان برایتان جرمگیری می کند. رنگ اولیه دندان ثبت می شود و درمان را آغاز می کنیم.

در بلیچینگ دندان در رشت به روش مطبی نسبت به روش خانگی مواد قوی تری به کار می رود و از دستگاه مخصوص با شدت نور بالا کمک گرفته می شود تا اثربخشی درمان سریع تر باشد.ماده ای که برای بلیچینگ در مطب استفاده می شود ترکیبی از آب اکسیژنه به نام هیدروژن پرکسید است .

برای حفاظت از چشمان شما در برابر نور، به شما عینک محافظ داده می شود. با استفاده از دهان بازکن، مواد مخصوص و دستگاه مکش (ساکشن) قوی، بیشترین محافظت از پوست، لب و مخاط دهان شما فراهم می شود.

 

بلیچینگ دندان چند جلسه است؟

معمولا نیاز است که این فرآیند حداقل 3 جلسه و هر بار به مدت 20-40 دقیقه انجام شود. البته با توجه به رنگ دندان و جواب دهی دندان شما این زمان تغییر می کند.

مزایای سفید کردن دندان در مطب:

مهم ترین مزیت این روش سفید کردن سریع دندان است که نتایج به سرعت به دست می آید و برای بیمارانی که زمان کمی دارند انتخاب مناسبی است. بسیاری از عروس خانمها که مراسم ازدواجشان نزدیک است این روش را انتخاب می کنند.

عوارض بلیچینگ دندان در مطب:

1- برگشت سریع رنگ دندان: در صورتی که تنها از بلیچینگ دندان در مطب استفاده کنیم، احتمال پاسخ دهی کمتر و برگشت سریع رنگ دندان وجود دارد. بنابراین توصیه من طبق تجربه استفاده ترکیبی از روش مطبی و خانگی به صورت توام است.

2- حساسیت بعد از درمان: در بلیچینگ دندان به روش مطبی مواد قوی تری استفاده می شوند. و در افرادی که دندان های حساس دارند، ممکن است در طی درمان دندان ها کمی حساس تر شده و هرازگاهی تیر بکشند که این عارضه موقتی و برگشت پذیر است و هیچ آسیبی برای دندان ایجاد نمی کند. با استفاده از مواد ضدحساسیت، یا خمیردندان های دارای فلوراید بالا این حساسیت به حداقل می رسد.

اما هیچ کدام از روش های سفید کردن دندان باعث آسیب به نسج دندان یا ازبین رفتن مینای دندان نمی شوند.

2- بلیچینگ دندان در منزل: (بلیچنگ دندان خانگی)

این روش که به بلیچینگ دندان با قالب هم معروف است، یک روش بسیار خوب و با نتایج عالی است.

نحوه بلیچینگ دندان در منزل :

در این روش دندانپزشک در جلسه ویزیت و مشاوره قالبی از دندان های شما تهیه می کند و در جلسه بعدی یک پلاک شفاف به شما تحویل می دهد که در لابراتوار به صورت اختصاصی برای شما ساخته شده است (تری بلیچینگ) 

در پکیج شما مواد سفیدکننده خانگی هم قرار دارد. شما طبق دستور در ساعات خاصی که معمولا شب هنگام خواب است، مواد سفیدکننده را داخل تری می گذارید و به مدت مشخص از آن استفاده می کنید. این روش حدود 2-4 هفته زمان میبرد.

 

  • نیلوفر niloo