دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

۲۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین برند سیستم صوتی در ایران

در ایران نیز برندهای مختلفی از ضبط خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه به معرفی برخی از معروف‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

Pioneer

یکی از برندهای معروف ضبط صوت در ایران، برند پایونر است. مهمترین ویژگی‌های این سیستم صوتی که آن را از سایر سیستم‌های صوتی جدا می‌کند عبارتند از:
دارای یک گیرنده مدل DIN MVH-295BT و یک تقویت کننده چهار کاناله است که قدرت آن به ۶۵۰ وات می‌رسد.
تمام فرمت‌های MP3 و CD را پشتیبانی کرده و‌ می‌توانید با گوشی همراه خود به آن متصل شوید.
صدای پخش شده از ان واضح و بدون نویز است.
پشتیبانی تماس تلفنی در زمان پخش موسیقی وجود داشته و می‌توان با استفاده از ورودیAUX و USB گوشی را در حالت شارژ قرار داد.

KENWOOD

از بهترین سیستم‌های صوتی در سال ۲۰۱۹ بوده که قابل رقابت با pioneer است. از مهمترین ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
دارای تک‌گیرنده DIN KDC-BT33 است. یک جفت بلندگوی ۶ در ۹ با ۵۰ فوت سیم و ظرفیت ۱۶ گیگابایتی است.
در زمان گوش دادن به موسیقی پیام کاربران و لیست مخاطبین بر روی صفحه نمایش، نمایش داده خواهد شد.
این سیستم صوتی مجعز به یک اکولایزر سه بانده بوده که نویزهای خارجی را حذف می‌کند.

سیستم صوتی JVC

یکی از برندهای محبوب میان ایرانیان برند jvc است. این سیستم صوتی به مجهز به یک تک گیرنده R370 وآمپلی فایر داخلی با قدرت صدای ۵۰ وات است. صفحه نمایش آن یک LCD ۱۳ اینچی است.

مارک Burmester

این سیستم صوتی آلمانی با کیفیت فوق العاده بالا در حال حاضر بهترین مدل سیستم‌های صوتی در خودروهایی مانند پورشه و بنز است. تجهیزات سیستم در این خودرو دارای 24 بلندگو و 24 کانال آمپلی فایر جداگانه است که دارای توان خارج از تصور 1540 وات است. شرکت‌هایی مانند بوگاتی از سیستم صوتی برمستر در برخی از اتومبیل‌ها مانند ویرون استفاده کرده‌اند.

برند Meridian

مارک Meridian متعلق به چند شرکت متخصص صدا در انگلستان است. این شرکت بیشتر محصولات صوتی تولید شده را به هموطنان خود ارائه می‌کنند. شرکت‌های تولید کننده انواع خودروهای لندرور ، رنج روور ، جگوار و مک لارن به دنبال انتخاب بهترین مارک سیستم صوتی خودرو از بهترین شرکت‌ها هستند. که مریدین یکی از این شرکت‌هاست.

espoke Audio System

این شرکت با بهره گیری از تخصص بهترین مهندسی در زمینه تولید وابسته به صدا تاسیس شده و در رده بهترین سیستم‌های صوتی اتومبیل تجاری قرار دارد. ارائه خدمات به تولید کننده رولزرویس از نکات مهم در قرار دادن این مارک سیستم صوتی خودرو در این گروه است.

ایران کارادیو

سونوس فابر

نمونه دیگری از بهترین سیستم مارک صوتی اتومبیل‌های معروف، مارک ایتالیایی Sonus Faber بود. این برند به همکاری با پاگانی سوپر اسپرت پرداخته است. یکی از ویژگی‌های بارز محصولات این برند، قدرت 1200 وات خروجی صدای سیستم صوتی خودرو است.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

معرفی بهترین سیستم صوتی ماشین در دنیا

سیستم‌های صوتی که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای انواع مختلفی هستند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی تعدادی از بهترین سیستم صوتی ماشین در دنیا بپردازیم.

۱-نعیم

یکی از بهترین سیستم صوتی ماشین در دنیا سیستم نعیم است. سازنده این سیستم صوتی خودرو یک کشور بریتانیایی است. بنتلی که یکی از برندهای خودروسازی معروف است، که سال‌هاست در صنعت خودروسازی فعالیت دارد. بنتلی از جمله برندهای خودروسازی است که برای سیستم صوتی خود از برند نعیم استفاده می‌کند. این سیستم مجهز به ۲۰ بلندگوی ۲۲۰۰ وات است و صدا بیش از تصور شما در محیط منتشر می‌شود.

۲-آکورا ELS

این سیستم صوتی توسط الیوت اشنایدر طراحی و ساخته شد. سیستم صوتی آکورا ELS مجهز به ۶ کانال مجزای صوتی است که در چهار گوشه خودرو نصب خواهد شد تا صدا در تمام خودرو به طور مساوی منتشر گردد.

۳-هارمن کاردون وایپر

این سیستم صوتی مجهز به ۱۸ بلندگو است. به حدی صدای آن قوی است که به سختی صدای موتور یا محیط شنیده می‌شود. دوج وایپر SRT از جمله خودروهایی است که در آن از سیستم هارمن کاردون استفاده می‌گردد. این سیستم صوتی یکی از بهترین سیستم صوتی ماشین در دنیا است.
صدای موتور این خودروها قوی و بلند است. بسیاری از رانندگان ترجیح می‌دهند صدای موتور را بشنوند اما گاهی در مسیر طولانی گوش دادن به موسیقی مورد علاقه نیاز هر راننده‌ای است.

ایران کارادیو

۴-آستون B &D

یکی دیگر از بهترین سیستم صوتی ماشین در دنیا آستون B &D است. سیستم صوتی آستون B&D در مقایسه با مارتین ونتیج V12 متفاوت است. اگر چه این سیستم صوتی کیفیت بسیار بالایی دارد اما ونتیج سیستم هیجان انگیزتری دارد. زمانی که سرعت خودرو را بر روی کروز تنظیم و کنترل می‌کنید، صدای موتور در نهایت خود به سر می‌برد. صدای موسیقی از طریق سیستم صوتی B&D آستون غالب است.

۵-برند آئودی B&O

در برخی از مدل‌های A7, A6 و A8 سیستم صوتی B&D به کار گرفته شده است. خودروهای لوکس معمولا برای سیستم صوتی خود از این برند استفاده می‌کنند. از همین رو به عنوان بهترین سیستم صوتی ماشین در دنیا شناخته می‌شود. البته برخی از منتقدان معتقد هستند که این سیستم صوتی قدرت صدای پایینی دارد که می‌توان علت آن را جلوگیری از آسیب دیدن گوش دانست.

۶-برند بوز می باخ

برند Bose یکی از برندهای معروف است. خودروی می باخ معمولا به این سیستم صوتی مجهز است و زمانی که در خودرو به موسیقی مورد علاقه خود گوش می‌دهید گویا در وسط یک سالن کنسرت نشسته‌اید.

۷-یاماها لکسوس LFA

هرچند اعتبار و شهر مارک لوینسون غیرقابل انکار است، اما نمی‌توان اهمیت یاماها را در ساخت سیستم‌های صوتی نادیده گرفت. گوش دادن به این موسیقی با این سیستم صوتی در خودروی لکسوس V10 فوق العاده خواهد بود.

۸-برمستر پورشه

کمپانی پورشه برای خودروهای خود سه سیستم صوتی در نظر گرفته که بهترین آن برمستر بوده که به ۱۶ بلندگو مجهز است.

۹- باورز و ویلکینز مازراتی

این کمپانی از کمپانی‌های معروف در جهان در صنعت تولید سیستم صوتی است. خودروسازی مازراتی در خودروهای v8 خود از این سیستم صوتی استفاده کرده و لذتی که در خروجی صدا از این سیستم صوتی است، در دیگر سیستم‌های صوتی نیست. از همین رو در گروه بهترین سیستم صوتی ماشین در دنیا جای دارد.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

تفاوت آموزش آنلاین با آموزش سنتی در چیست ؟

1- سبک ‌های یادگیری

اولین تفاوت آموزش آنلاین با آموزش سنتی در این است که معمولاً، در آموزش آنلاین، به سبک ‌های یادگیری مستقل، بیشتر توجه می ‌شود. انتظار می ‌رود دانش آموزانی که به صورت آنلاین درس می‌ خوانند، در رسیدن به اهداف تحصیلی خود به صورت خودگردان عمل کنند و در عین حال میان سایر مسئولیت ‌ها، توازن برقرار کنند. در برخی از درس‌ ها، بعضی از سبک‌ های یادگیری آنلاین بر بقیه ارجحیت دارند. مثلاً دروسی که عمدتاً بر پایه محتوای بصری هستند، مورد علاقه دانش آموزانی است که از راه دیدن یاد می ‌گیرند. روش های آموزشی وجود دارد که مواد آموزشی  به صورت سخنرانی ‌های صوتی ضبط شده ارائه می ‌شود، این روش برای دانش آموزانی مفید است که از راه شنیدن یاد می ‌گیرند. معلمین می توانند با استفاده از نرم افزار مدیریت مدرسه اقدام به ضبط صدا و بارگذاری آن کنند و دانش آموزان با استفاده از نرم افزار مدرسه اختصاصی خود به این موارد گوش داده و به خاطربسپارند.


اگرچه امروز هنوز برداشت ‌های نادرستی درباره آموزش آنلاین وجود دارد، از جمله این که آن را باعث انزوای دانش آموزان تلقی می ‌کنند، اما بهتر است بدانید که امروزه در بیشتر برنامه‌ های آموزشی مدرسه آنلاین از فضاهای آموزشی فعال استفاده می ‌شود که در آن افراد دست به فعالیت‌ های مختلف می‌زنند. همچنین در آنها، شاهد ارتباط همسالان با یکدیگر و تعامل دانش آموز با معلم آنلاین هستیم. این ویژگی آموزش آنلاین برای افرادی مفید است که در کنار دیگران، بهتر می‌ توانند مطالب درسی را یاد بگیرند.برخی از راه‌ های ارتباطی در فضای آموزشی آنلاین عبارتند از:

با این وجود در مقایسه آموزش آنلاین با سنتی میتوان گفت روش آموزش سنتی، عمدتاً نیاز دانش آموزانی را برآورده می‌ کند که سبک یادگیری آنها مشارکتی است. به ویژه آن دسته که از راه شنیدن یا جنبش و حرکت یاد می‌گیرند. همچنین، در محیط‌های آموزشی سنتی، امکان تعامل رو در رو دانش آموز چه داخل کلاس و چه بیرون آن فراهم است. به علاوه، در کلاس‌های فیزیکی، شرایط برای پشتیبانی اجتماعی و علمی دانش آموزان از یکدیگر در محیط آموزشی وجود دارد.

2- محیط کلاس

در یک فضای سنتی آموزشی، چندین دانش آموز در زمان و مکان خاصی دور هم جمع می‌ شوند. آنها شاید در جلسات بحث و سخنرانی و گروه‌ های مستقل مطالعه در کنار همسالان خود حاضر شوند. بعد از کلاس یا در طول ساعات اداری با مدرس خود تعامل برقرار کنند. این سبک از آموزش در مدارس سنتی، در بیشتر اوقات معلم محور است، یعنی فرد آموزش دهنده که فردی آگاه و با تجربه است، در موضوع تخصصی خود به دانش آموزان درس می‌دهد.

برخی از دوره ‌های آنلاین، از همین الگو تبعیت می کنند، به این صورت که جلسات کلاسی آنلاین و جلسات پرسش و پاسخ به صورت آنلاین و در ساعات ادارای آموزشگاه برگزار می ‌شود. با این حال سایر دوره‌ های آنلاین، انعطاف پذیرتر هستند، به این معنی که دانش آموزان می‌ توانند زمان و مکانی که بیشتر برایشان مناسب است را برای آموزش خود انتخاب کنند. این سبک از آموزش در برنامه‌ های آموزشی آنلاین، بیشتر دانش آموزمحور است و دانش آموزان، بر حسب درسی که انتخاب می‌ کنند، از نظر اختیاری که در سرعت یادگیری و زمان حضور در کلاس دارند، با یکدیگر متفاوت است.
 

3- فناوری و مسائل مربوط به آن

برای این که دانش آموز، عملکرد مناسبی در کلاس‌ مجازی داشته باشد، باید دانش پایه استفاده از کامپیوتر را در در این زمینه داشته باشد. همچنین معلمان باید بدانند چطور این منابع را در درس‌ها ادغام کنند و روش استفاده از آنها را به دانش آموزان یاد بدهند. معمولا معلمان آنلاین در مدرسه هوشمند از یک سیستم مدیریت یادگیری استفاده می کنند.
علاوه بر روش ‌های ارتباطی که قبلاً درباره آن بحث کردیم، برخی از رسانه ‌هایی که در دوره ‌های آنلاین می توان استفاده کرد عبارتند از صفحات وب، وبینارها، برنامه‌های نرم افزاری، وب کست ها، موتورهای جست و جو و رسانه‌های اجتماعی.

اگرچه کلاس ‌های سنتی داخل فضایی فیزیکی انجام می ‌شوند، اما دانش آموزان و معلمان باید تا اندازه‌ ای از مهارت‌ های فنی لازم برای استفاده از برنامه‌ هایی را برخوردار باشند که به آنها در تولید سند، انجام جست و جوهای مبتنی بر اینترنت و دیگر منابع فنی کمک کند. بنابراین کلاس ‌های سنتی، معلمان یا دانش آموزان را از یاد گرفتن نحوه استفاده و به کاربردن برخی از فناوری ‌ها در برنامه ‌های آموزشی  بی نیاز نمی ‌کند.

پیشنهاد می کنیم برای مدیریت ارتباط با دانش آموز و زمان بندی مناسب از نرم افزار هوشمند دارس دایاموز استفاده کنید، این اپلیکیشن مخصوص معلمان است و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است.


برنامه ‌های آموزشی آنلاین و حضوری، تفاوت‌ ها و شباهت ‌هایی با یکدیگر دارند. دانش آموزان در آینده می‌توانند بر اساس علایق شخصی و سبک‌ های یادگیری خود، نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام کنند.

4- شهریه

دیگر تفاوت آموزش آنلاین با آموزش سنتی در کاهش هزینه ها می باشد. گرچه شهریه دریافتی برخی از مدرسه ها از دانش آموزان کلاس‌ های آنلاین به همان اندازه‌ای است که دانش آموزان کلاس ‌های حضوری پرداخت می‌ کنند، اما در بسیاری از مدارس دانش آموزان، برای برنامه‌ های آموزش از راه دور، شهریه و هزینه ‌کمتری پرداخت می‌ کنند. غالباً مدارس در ابتدای سال تحصیلی هزینه مشخصی برای تمام سال دریافت می‌ کنند که شامل تمام هزینه‌ های آن سال تحصیلی می باشد.

برخی از مدارس، هزینه‌ های خاصی که مربوط به دانش آموزان آنلاین نمی ‌شود (مانند هزینه آزمایشگاه) را حذف می ‌کنند یا ممکن است هزینه‌ های دیگری را از آنها بگیرند تا بتوانند به کمک آن زیرساخت ‌های فنی برنامه ‌های آموزشی آنلاین را تأمین ‌کنند. هر چند که ممکن است شهریه دریافتی تفاوت چندانی نداشته باشد ولی در آموزش آنلاین هزینه هایی همچون هزینه رفت و آمد،هزینه کتاب ها و جزوات چاپی و غیره کاهش پیدا می کند.

گرفتن مدرک تحصیلی

5- سرعت

در یک فضای آموزشی سنتی، دانش آموزان باید واحدهایی را درترم، تاریخ و زمانی که برای آنها در نظر گرفته شده است، بگذرانند. از آنجا که در روش آموزش آنلاین، هیچ فضای فیزیکی وجود ندارد، این دوره‌ها غالباً انعطاف پذیری بیشتری دارند. این مطلب از دو جهت درست است. اول این که بسیاری از مدارس، دروس را اصطلاحاً به صورت خود تنظیمی ارائه می ‌کنند، به این صورت که دانش آموزان بر اساس زمان مورد نظر خود و با استفاه از منابعی که موسسه برای آنها فراهم کرده است، مواد آموزشی را دریافت می‌ کنند.

به این ترتیب آنها از انعطاف پذیری لازم برخوردار بوده و می‌توانند در هر زمانی که برایشان ایده آل تر است آموزش ببینند . برنامه برخی موسسات ‌دیگر، شکل سنتی ‌تری دارد و کلاس ‌های آنلاین را طبق یک برنامه از قبل تنظیم شده ارائه می ‌کنند.

به طور کلی سرعت یادگیری در آموزش آنلاین بسیار بالاتر از آموزش سنتی می باشد. در مدت زمان مشابه دانش آموزان مطالب بیشتری را یاد می گیرند زیرا عواملی چون شیطنت دانش آموزان در کلاس،تکرار درس،پرسش وپاسخ از دانش آموزان دیگر و…حذف می شوند و دانش آموز می تواند حداکثر استفاده از مدت زمان آموزش خود را داشته باشد.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

انواع آموزش الکترونیکی (e-learning)

متناوباً، برخی از دانشمندان علوم تربیتی تصمیم گرفته‌اند که این انواع یادگیری الکترونیکی را به شکل ساده‌ای طبقه‌بندی کنند. آنها انواع آموزش الکترونیکی را فقط در دو نوع اصلی “یادگیری الکترونیکی مبتنی بر کامپیوتر و یادگیری الکترونیکی مبتنی بر اینترنت” دسته‌بندی می‌کنند. این شیوه‌ی طبقه بندی می‌تواند دقیق‌تر باشد زیرا یادگیری الکترونیکی را از یادگیری آنلاین متمایز می‌کند، و بنابراین باعث می‌شود که این دو روش یادگیری به ندرت به اشتباه به جای یکدیگر استفاده شوند. برخی از انواع روش‌های یادگیری الکترونیکی مانند CML و CAL نیازی به اینترنت ندارند، اما با این وجود باز هم جزو روش‌های یادگیری الکترونیکی محسوب می‌شوند.

گرفتن مدرک تحصیلی

1- مدیریت یادگیری از طریق رایانه (CML)

در مدیریت یادگیری از طریق رایانه (Computer Managed Learning) که به آن مدیریت آموزش از طریق رایانه(CMI) نیز می گویند، از رایانه‌ها برای مدیریت و ارزیابی فرایندهای یادگیری استفاده می‌شود. سیستم‌های مدیریت یادگیری از طریق رایانه، با پایگاه داده‌ها کار می‌کنند. این پایگاه داده‌ها حاوی اطلاعاتی هستند که دانش آموز باید آن‌ها را بیاموزد، و همچنین تعدادی پارامتر رتبه بندی دارند که به سیستم اجازه می‌دهد تا بر اساس خواسته‌های هر دانش‌آموز، شخصی‌سازی شود. ما در این نوع سیستم‌ آموزش الکترونیکی با برقراری یک ارتباط دو طرفه در بین دانش آموز و رایانه، می‌توانیم تعیین کنیم که آیا دانش آموز به اهداف یادگیری خود رسیده است یا خیر. اگر دانش‌آموزی از آموزش خود راضی نباشد می‌تواند فرایندهای آموزشی را آنقدر تکرار کند تا بالاخره به هدف یادگیری خود دست پیدا کند. علاوه بر این، مؤسسات آموزشی با استفاده از سیستم‌های آموزشی تحت مدیریت رایانه می‌توانند اطلاعاتی که به مدیریت آموزش کمک می‌کنند را ذخیره و بازیابی کنند. این اطلاعات می‌توانند شامل اطلاعات مربوط به کنفرانس‌های درسی، مواد آموزشی، نمرات، برنامه‌های درسی، اطلاعات ثبت نام و غیره باشند.

 

2- یادگیری به کمک رایانه (CAI)

یادگیری به کمک رایانه (Computer Assisted Instruction) که گاهی اوقات با عنوان آموزش به کمک رایانه (CAL) نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از انواع آموزش‌های الکترونیکی است که رایانه‌ها را در کنار آموزش‌های قدیمی و مرسوم به کار می‌گیرد. این نوع آموزش می‌تواند به شکل یک نرم‌افزار تعاملی باشد و برای دانش‌آموزان طراحی شود یا می‌تواند به شکل یک نرم‌افزار آموزشی باشد که در سال 1966 توسط پاتریک سوپس از دانشگاه استنفورد مورد استفاده قرار گرفت. از بین انواع آموزش الکترونیکی، روش‌های آموزشی به کمک رایانه، از ترکیبی از متن، تصویر، صدا و فیلم استفاده می‌کنند تا بتوانند یادگیری دانش‌آموزان را افزایش دهند. اصلی‌ترین ارزش و هدف CAI این است که تعامل را برقرار کند. CAI با کمک روش‌های مختلفی از قبیل آزمون‌ها و با استفاده از مکانیسم‌های آموزش و آزمون به کمک رایانه‌، باعث می‌شود که دانش آموزان منفعل نباشند و به فراگیران فعالی تبدیل شوند. امروزه بیشتر مدارس آنلاین و حضوری، به منظور کمک به رشد دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان خود، از روش‌های مختلف آموزش به کمک رایانه استفاده می‌کنند.

 

3- یادگیری آنلاین هم‌زمان

از انواع آموزش الکترونیکی یادگیری آنلاین هم‌زمان(Synchronous Online Learning)، این امکان را فراهم می‌کند که دانش‌آموزان از هر جای دنیا به صورت گروهی و در یک زمان بتوانند در یک فعالیت آموزشی مشارکت داشته باشند. یادگیری‌های آنلاین هم‌زمان غالباً چت‌های آنلاین و ویدئو کنفرانس‌ها را نیز در بر می‌گیرند. زیرا این دو مورد، از ابزارهایی هستند که به دانش‌آموز و معلم اجازه می‌دهند که سؤال و جواب را در بین خود رد و بدل کنند و در عین حال بتوانند ارتباط خود را با سایرین حفظ کنند. رشد سریع فناوری‌های مربوط به آموزش آنلاین باعث شده که امروزه بتوانیم به این نوع از آموزش‌های آنلاین جامعه محور، دسترسی داشته باشیم. قبل از اختراع شبکه‌های رایانه‌ای در دهه‌ی 1960 میلادی، اجرای این آموزش‌های الکترونیکی همزمان، کاری غیرممکن بود. در حال حاضر آموزش الکترونیکی همزمان، به عنوان یکی از روش‌های آموزشی بسیار مفید شناخته می‌شود زیرا بسیاری از معایب آموزش الکترونیکی از قبیل انزوای اجتماعی، ارتباط ضعیف معلم با دانش آموز و دانش آموز با دانش آموز را از میان برداشته است. در حال حاضر آموزش الکترونیکی همزمان، به یکی از محبوب ترین و سریع‌الرشدترین روش‌های آموزش الکترونیکی تبدیل شده است.

4- یادگیری آنلاین غیر هم‌زمان

در یادگیری آنلاین غیر هم‌زمان(Asynchronous Online Learning)، دانش‌آموزان به طور مستقل در زمان‌ها و مکان‌های مختلف به یادگیری دروس می‌پردازند و هیچ ارتباط واقعی و هم‌زمانی در بین آن‌ها برقرار نمی‌شود. یادگیری‌های الکترونیکی ناهمزمان معمولاً دانشجو محورتر از یادگیری‌های الکترونیکی هم‌زمان هستند، زیرا انعطاف بیشتری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند. بنابراین غالباً دانش آموزانی که برنامه‌ی منعطفی ندارد، این روش آموزشی را ترجیح می‌دهند زیرا این روش به آن‌ها اجازه می‌دهد که آموزش را به صورت خودگام پیش ببرند. دانش‌آموزان با استفاده از این روش می‌توانند زمان آموزش را خودشان تعیین کنند و دیگر نیاز نیست که حتماً درس‌ها را در یک بازه‌ی زمانی مشخص و به همراه سایر دانش‌آموزان یاد بگیرند. قبل از اختراع سیستم رایانه ای PLATO، تمام آموزش‌های الکترونیکی به صورت غیرهمزمان انجام می‌شدند، زیرا هیچ شبکه‌ی رایانه‌ای در دسترس نبود. اما امروزه با فراگیر شدن رایانه‌ها و شبکه‌ی جهانی وب، انتخاب یک روش از بین انواع آموزش‌ الکترونیکی همزمان و غیر همزمان به کار دشوارتری تبدیل شده است، زیرا هر کدام از این روش‌ها موافقان و مخالفان خود را دارند.

 

5- یادگیری الکترونیکی ثابت Fixed E-Learning

یادگیری الکترونیکی ثابت در واقع فقط یک نام‌گذاری فانتزی برای روشی است که احتمالاً خودتان آن را می‌شناسید. واژه‌ی ” ثابت” در اینجا به این معنا است که محتوای آموزشی در حین فرایند آموزش به هیچ وجه تغییر نمی‌کند و تمام دانش‌آموزان محتوای یکسانی را دریافت خواهند کرد. این مطالب از قبل توسط معلمان تعیین می‌شوند و به ترجیحات دانش‌آموزان بستگی ندارند. این روش آموزشی هزاران سال است که در کلاس‌های حضوری اجرا می‌شود، اما برای محیط های آموزشی الکترونیکی اصلاً ایده آل نیست، زیرا آموزش الکترونیکی ثابت اصلاً از داده های با ارزش حاصل از دانش آموزان استفاده نمی کند. معلمان با تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از هر دانش‌آموز و ایجاد  تغییر در مطالب آموزشی با توجه به این داده‌ها می‌توانند منجر به یادگیری بهتر دانش‌آموزان شوند.

6- یادگیری الکترونیکی تطبیقی Adaptive E-Learning

یادگیری الکترونیکی تطبیقی، یک نوع آموزش الکترونیکی جدید و ابتکاری است که به معلمان اجازه می‌دهد که مواد آموزشی خود را متناسب با هر دانش‌آموز، طراحی و اجرا کنند. ابزارهای آموزش الکترونیکی تطبیقی با در نظر گرفتن پارامترهای مختلفی مثل عملکرد، اهداف، توانایی‌ها، مهارت‌ها و ویژگی‌های هر دانش‌آموز، این امکان را فراهم کرده‌اند که آموزش‌ها بیش از هر زمان دیگری، دانش آموز محور شوند. اکنون ما در برهه‌ای به سر می‌بریم که  برای ترتیب بندی داده‌های دانش‌آموزان می‌توانیم از تکنیک های آموزشی آزمایشگاهی استفاده کنیم. اگر این تکنیک‌ها به درستی اجرا شوند، می‌توانند باعث شوند که دوره‌ی جدیدی در علوم تربیتی ظاهر شود. در حالی که برنامه ریزی و اجرای این نوع آموزش‌های الکترونیکی  بسیار دشوارتر از روشهای قدیمی است، اما غالباً ارزش و اثربخشی بالقوه‌ی آن دست کم گرفته می‌شود.

 

7- یادگیری الکترونیکی خطی Linear E-Learning

از بین انواع آموزش الکترونیکی، ارتباط خطی در تعامل بین انسان و رایانه به این معنا است که اطلاعات بدون هیچ واسطه‌ای از فرستنده به گیرنده منتقل می‌شوند. اما ارتباط خطی در زمینه‌ی آموزش الکترونیکی می‌تواند عامل بسیار محدود کننده‌ای باشد، زیرا اجازه نمی‌دهد که یک ارتباط دو طرفه در بین معلمان و دانش آموزان برقرار شود. این نوع آموزش الکترونیکی جایگاه خاص خود را در آموزش و پرورش دارد، اما به مرور زمان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. آموزش دروس از طریق برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، یکی از  نمونه های قدیمی این روش آموزشی است.

8- یادگیری آنلاین تعاملی Interactive Online Learning

یادگیری الکترونیکی تعاملی، به فرستنده‌ها اجازه می‌دهد که به گیرنده تبدیل شوند و بالعکس. این باعث می شود که یک کانال ارتباطی دو طرفه در بین طرفین آموزش شکل بگیرد. معلمان و دانش آموزان بر اساس پیام‌های ارسالی و دریافت شده‌ی خود می‌توانند روش‌های آموزش و یادگیری‌شان را تغییر دهند. به همین دلیل است که روش آموزش الکترونیکی تعاملی بسیار محبوب‌تر از آموزش خطی است، زیرا به معلمان و دانش آموزان اجازه می‌دهد که آزادانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

9- یادگیری آنلاین فردی Individual Online Learning

آموزش آنلاین فردی در اینجا به معنای دانشجو محور بودن مطالب نیست، بلکه به معنای تعداد دانش آموزانی است که در دستیابی به اهداف آموزشی مشارکت دارند. این نوع روش آموزشی، هزاران سال است که در کلاسهای حضوری اجرا می‌شود. در روش آموزش فردی، دانش آموزان مطالب آموزشی را به تنهایی (به صورت جداگانه) مطالعه می‌کنند و انتظار می‌رود که هر کدام به تنهایی بتوانند به اهداف آموزشی دست پیدا کنند. این نوع روش آموزشی برای رشد مهارت‌های ارتباطی و توانایی کار تیمی دانش‌آموزان اصلاً ایده آل نیست، زیرا فقط بر روی یادگیری جداگانه‌ی هر دانش آموز تمرکز دارد. بنابراین برای رشد مهارت‌ها و توانایی های ارتباطی دانش‌آموزان، به رویکرد مدرن تری نیاز داریم.

 

10- یادگیری آنلاین مشارکتی Collaborative Online Learning

آموزش الکترونیکی مشارکتی، نوع جدیدی از آموزش است که در آن چندین دانش آموز به صورت گروهی آموزش می‌بینند و به اهداف آموزشی خود دست پیدا می‌کنند. دانش آموزان برای دستیابی به اهداف آموزشی مشترکشان مجبورند که با هم کار کنند و کار گروهی را تمرین کنند. ما برای دستیابی به این نتایج می‌توانیم گروه‌های مؤثری را تشکیل دهیم که در آن‌ها، هر دانش آموز نقاط قوت و ضعف دانش آموزان دیگر را در نظر داشته باشد. این گروه‌ها باعث می‌شوند که مهارت‌های ارتباطی و توانایی کار تیمی دانش‌آموزان افزایش پیدا کند. آموزش الکترونیکی مشارکتی بر این ایده استوار است که “دانش” در داخل گروه‌هایی که افراد با یکدیگر تعامل دارند و از یکدیگر چیزی یاد می‌گیرند، به بهترین شکل ممکن منتقل می‌شود. درست است که این نوع آموزش بیشتر در کلاس های حضوری استفاده می‌شود، اما باز هم یک روش آموزش الکترونیکی معتبر است که اگر به درستی اجرا شود می‌تواند بسیار مفید باشد.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

تفاوت مشاوره کنکور آنلاین با مشاوره حضوری

تمامی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی، خصوصا در مقطع دبیرستان، نیازمند مشاوره و برنامه ریزی می باشند اما متاسفانه امکان استفاده از مشاوره برای تمامی داوطلبان با توجه به مناطق جغرافیایی مختلف وجود نخواهد داشت.

آنچه مشاورین ایران تحصیل بدان بسیار متعهد و معتقد می باشند این است که تمامی داوطلبان حق استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی کنکور سراسری را خواهند داشت و در این زمینه هیچ گونه ممنوعیت و محدودیتی نباید برای داوطلبان وجود داشته باشد.

هدف مشاوره کنکور آنلاین ایران تحصیل ارائه خدمات شبانه روزی می باشد به همین دلیل هر یک از داوطلبان و دانش آموزان در هر مقطع زمانی که دچار مشکل شوند، می توانند با برقراری ارتباط با مشاورین ایران تحصیل بر تمامی اطلاعات مربوط در هر زمان بدون نیاز به صبر کردن و منتظر ماندن استفاده نمایند.

یکی از فرآیند های مهمی که داوطلبان کنکور با آن مواجه خواهند شد، مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد. آینده و سردرگمی هایی که برخی از داوطلبان در رابطه با انتخاب های خود دارند، موجب تعیین سرنوشت آنان می گردد.

خوشبختانه تمهیدات لازم در مشاوره کنکور آباد با استفاده از مشاوران کنکوراباد امکان پذیر خواهد بود و همچنین جهت دریافت مشاور کنکور ریاضی کلیک کنید.

مشاوره تخصصی کنکور ریاضی

قبولی در کنکور ریاضی نیز با سختی های مخصوص به خود همراه است. قطعا دانشگاه های آزاد و پیام نور و همچنین غیر انتفاعی با توجه به اینکه به صورت بدون کنکور داوطلبان را پذیرش می نمایند، می توانند از سایر راه های دیگر در رشته های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. اما اگر همه چیز درباره کنکور ریاضی را بدانید، می توانید به راحتی در دانشگاه های دولتی پذیرفته شوید.

نحوه مطالعه کنکور

مطالعه کنکور با درس خواندن برای امتحان کاملا متفاوت می باشد. به همین دلیل برای قبولی در کنکور روش صحیح درس خواندن کنکور کمک می نماید تا بتوانند به راحتی بر نحوه مطالعه آگاه شوند و به صورت دقیق به مطالعه بپردازند.

قبولی شما تا حدود زیادی به نحوه مطالعه شما بستگی خواهد داشت بنابراین در قدم اول بهتر است که نحوه مطالعه را به صورت دقیق آموزش ببینید.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

مشاوره کنکور سراسری

موفقیت در کنکور سراسری و دستیابی به اهداف بلند مدت برای آینده ای بهتر نیازمند دانستن و داشتن مواردی مثل منابع کنکور سراسری، استفاده از کتاب های کمک آموزشی و آزمون های آزمایشی خوب برای رشته ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و  زبان در کنکور سراسری، مشاوره برنامه ریزی درسی و تست زنی در کنکور سراسری، نحوه صحیح مطالعه دروس برای موفقیت در کنکور سراسری، استفاده از نعطیلات نوروز یا عید برای مطالعه دروس عقب افتاده، جمع بندی کنکور سراسری و در نهایت مدیریت و کنترل زمان در کنکور سراسری هستیم. هیچ گاه نمی توان برای همه یک نسخه را پیچید و همه ما می دانیم که برنامه ریزی برای هر شخص به صورت مجزا و با توجه به توانایی ها و زمانی که برای مطالعه در طی روز اختصاص میدهد فرق دارد اما یکسری نکات در رابطه با برنامه ریزی صحیح اصولی وجود دارد که رعایت این اصول باعث دسترسی راحت تر به موفقیت خواهد شد.

جهت دریافت مشاور کنکور ریاضی ضربه بزنید.

مشاوره کنکور ریاضی

در بین گروه‌های مختلف آموزشی گروه آزمایشی علوم ریاضی یکی از رشته هایی است که بیشتر افرادی که آن را انتخاب می‌کنند و قصد ادامه تحصیل در آن را دارند تمایل دارند در رشته‌های مهندسی ادامه تحصیل دهند و معمولا جزو دانش آموزانی هستند که توانایی هوش و استعداد مطلوبی دارند و از درس های محاسباتی لذت میبرند. در واقع این گروه سومین گروه آزمایشی پرجمعیت درکنکورسراسری است و خیلی از رشته های فنی مهندسی و علوم پایه در این دسته جای دارند و متاسفانه به علت بازار کاری که در چند سال اخیر در مورد علوم پایه وجود داشته تمایل داوطلبان نسبت به شرکت در این آزمون کمتر شده است اما باز هم جزو گروه های آزمایشی  محبوب در بین داوطلبان است.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

به طور مرتب پیگیر درس خواندن و روند پیشرفت شما باشد

از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات مطرح شده برای تیم مشاوره کنکور، پیگیر بودن مدام آن ها در رابطه با درس خواندن و روند پیشرفت شما دوستان عزیز است.

اگر مشاور خصوصی کنکور، پیگیر کار شما و برگزاری منظم و مرتب جلسات مشاوره کنکور نباشد شما هم بعد از مدتی انگیزه خود را از دست می دهید و مانند سابق درس نمی خوانید.

نتیجه هم که چیزی به جز قبول نشدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه نیست.

 

بتواند بهترین برنامه ریزی درسی را برای موفق شدن شما تنظیم کند

مشاور خوب کسی است که بتواند بهترین و جامع ترین برنامه ریزی ها را برای رسیدن شما به موفقیت و پیشرفت داشته باشد.

آن هم برنامه ریزی که با توجه به اصول مشخص و با توجه به وضع درسی و شرایط خانوادگی و فردی شما و همین طور نقاط قوت و ضعفتان در انواع دروس عمومی و تخصصی نوشته شده باشد.

شما را با اصول و فوت و فن رسیدن به موفقیت آشنا کند

یک مشاور خصوصی کنکور باید بتواند راه و چاه رسیدن به پیشرفت و موفقیت را به شما نشان دهد و در این راه همراه خوبی برایتان باشد.

فردی که بتواند شما را با بهترین و اصولی ترین روش های درس خواندن آشنا کند و راهکارهای لازم برای قبولی از جمله شرکت در بهترین کلاس های آمادگی کنکور، مطالعه معتبرترین منابع و کتب کمک درسی و غیره را به شما ارائه کند.

جهت دریافت مشاور کنکور ریاضی وارد این لینک شوید.

مشاور خود تجربه رتبه برتر شدن در کنکور را داشته باشد

یکی دیگر از مهم ترین خصوصیاتی که بهتر است یک مشاور خصوصی کنکور داشته باشد در رابطه با رتبه برتر شدن وی در کنکور است.

حتماً‌ می پرسید که اصلاً چه لزومی بر رتبه برتر بودن مشاور است و چرا باید چنین فردی را برای دریافت خدمات مشاوره کنکور انتخاب کنیم؟

در پاسخ باید عرض کنیم مشاوری که خود روزی جز رتبه برترهای کنکور بوده به مراتب چند پیراهن بیشتر از شما پاره کرده و اطلاعات و تجربیات خوبی هم در رابطه با نحوه رسیدن به موفقیت در کنکور سراسری و رتبه برتر شدن دارد.

شخصی که می تواند در رابطه با روش های مطالعه خود در دوران کنکور و همین طور شیوه های موفقیت آمیز تست زنی با شما صحبت کند و اطلاعات خوبی را در قبال دریافت قیمتی مناسب در اختیارتان قرار دهد.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

چرخه زندگی ساس ها 

در محل سکونت انسان مانند منازل، هتل‌ها، خوابگاه‌ها، زندان‌ها، سرباز خانه‌ها، بیمارستان‌ها، سرای سالمندان و… یافت می‌شود. این انگل‌ها در شکاف دیوار، کف خانه‌ها، اثاثیه، لابلای کارتن‌ها، پشت کاغذ دیواری، کمدها و درهای چوبی و قفسهٔ کتابخانه‌ها مبلمان، تشک‌ها، و پشتی‌ها مخفی می‌شوند. در شب و نور کم فعال هستند و از میزبان خفته یا نشسته در حال تماشای تلویزیون تغذیه می‌کنند. اگر انسان در دسترس آن‌ها نباشد از سایر حیوانات خونخواری می‌کنند. ساس روی بدن انسان زندگی نمی‌کند بلکه در محلی نزدیک به محل نشستن و خوابیدن انسان زندگی می‌کند. ساس را می‌توان به کمک لکه‌های ناشی از مدفوع آن‌ها تشخیص داد ساس در نزدیکی محل مخفی شدنش مدفوع می‌کند.
ماده بالغ روزی ۲–۳ تخم می‌گذارد؛ که در طول زندگی جمعاً ۲۰۰–۵۰۰ تخم می‌رسد. تخم‌های یک میلی‌متری سفید مروارید شکل‌اند. در مکان‌های یاد شده قرار داده می‌شوند. زمان بازشدن تخم‌ها که معمولاً ۱۰–۹ روز بعد از جنیندار شدن است به درجه حرارت بستگی دارد. ۵ مرحله نمفی وجود دارد؛ که هر مرحله قبل از پوست اندازی به یک وعده خون نیاز دارد تا تبدیل به مرحله بعدی گردد.
مراحل تخم تا بلوغ کامل و تخم‌گذاری مجدد بسته به حرارت محیط بین ۱۹–۷ هفته متغیر است. در حرارت ۲۷ درجه تخم‌ها در کمتر از یک هفته شکفته می‌شوند. در طول سال چند نسل ساس به وجود می‌آید. در دسترس بودن منبع خون در زمان تولید مثل تأثیر می‌گذارد. ساس‌های بالغ در تابستان یک بار در هفته تغذیه می‌کنند. در ماه‌های سرد تر تغذیه آن‌ها کمتر صورت می‌گیرد. در زمستان چیزی نمی‌خورند و در بهار برای تغذیه ظاهر می‌شوند. ساس‌ها گرسنگی را تا ۵۵۰ روز تحمل می‌کنند! خانه‌های مستأجری بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند.

سمپاشی منزل در تهران

نشانه های وجود ساس در منزل

مشاهده شدن لکه های خونی و نقاط تیره رنگ ( وجود مدفوع حشره ) بر روی تشک ها، لباس های خواب، ملافه ها و دیوار از نشانه های وجود ساس در خانه می باشد. به علاوه وجود این حشرات در خانه باعث ایجاد بوی نا مطبوع ( در صورت وجود آلودگی شدید) و بروز آلودگی و انتشار آن می شود. آنها می توانند از طریق تختواب ، لوازم خواب، مبلمان و لباس های دست دوم و در گاهی موارد از طریق چمدان های مسافرتی مسافران به مکان های غیر آلوده انتقال پیدا می کند. بعد از بلند شدن از رختخواب به بدن خود نگاه بیندازید،  در صورت مشاهده ضایعات پوستی که مشابه تاول یا نقطه های قرمز دارای خارش می باشند، بر روی پوست خود مشاهده نمودید، مطمئن شوید که منزل شما به ساس آلوده شده است. این حشره آفتی ریز و کوچک است که خود را در تشک شما مخفی می کند.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

پیشگیری

پیشگیری از هجوم این حشرات، کار بسیار سختی است. می‌توانید تخت و تشک را با کاورهای مخصوصی بپوشانید که بعضی از افراد برای تسکین آلرژی نیز از آن استفاده می‌کنند. معمولا شرکت‌های دفع آفات، این کاورها را می‌فروشند و البته در فروشگاه‌های مختلف ممکن است آنها را پیدا کنید.

بعد از پوشاندن تخت و تشک آن، تعدادی از ساس ها در کاور می‌مانند و درنهایت بر اثر عدم تغذیه‌ می‌میرند. استفاده از کاور برای تخت‌های جدید مانع از ورود حشرات به درزهای آن می‌شود و تختخواب را تمیز و عاری از هرگونه حشره نگه می‌دارد.

درهنگام سفر، برای کاهش ریسک انتقال ساس به منزل‌تان، هرگز چمدان را روی تختخواب قرار ندهید. همچنین بهتر است که بعد از سفر، داخل چمدان و سایر بخش‌های آن را با جاروبرقی تمیز کنید و محتویات کیسه‌ی جاروبرقی را سریع دور بریزید. خالی کردن کیسه را در فضای باز انجام دهید.

لباس‌های سفر را از سایر لباس‌های خود جدا کنید و هرچه سریع‌تر، آنها را با آب داغ بشویید.

اگر متوجه حضور ساس در منزل شدید، با متخصص مربوطه تماس بگیرید و تلاش نکنید که خودتان آنها را از بین ببرید. ساس ها ممکن است در لباس‌های شما از اتاقی به اتاق دیگر منتقل شوند و اگر بدون داشتن تخصص و تجربه و آگاهی بخواهید خودتان آنها را بیرون کنید، ممکن است اوضاع بدتر شود.

گرچه ساس‌ها ناقل بیماری نیستند، ولی می‌توانند روی کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارند و باعث ایجاد استرس، آشفتگی، ناراحتی، خجالت و حتی خواب ناآرام شوند.

حقایقی درمورد ساس ها و بیرون کردن آنها از خانه

سمپاشی منزل در تهران

درادامه چند نکته‌ی مهم را مطرح می‌کنیم که باید درهنگام بیرون کردن ساس ها از خانه یا جست‌وجو برای پیدا کردن آنها، در نظر داشته باشید.

ساعت اوج فعالیت ساس ها برای غذا خوردن از نیمه‌شب تا ۵ صبح است. البته ساس های گرسنه، هر زمان از روز ممکن است تغذیه کنند، ولی معمولا نور آفتاب را دوست ندارند و تاریکی را ترجیح می‌دهند. هر بار تغذیه‌ی آنها بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد از این مدت، حشره به محل پنهان شدن خود برمی‌گردد.

ساس ها هر ۵ تا ۱۰ روز، تغذیه می‌کنند. ولی می‌توانند تا ۷۰ روز بدون غذا زندگی کنند. یک ساس که تغذیه‌ی مرتبی داشته باشد، تا چند ماه زنده می‌ماند.

ساس ها میزبانان خود را با جست‌وجوی گرمای بدن و دی اکسید کربن موجود در بازدم، پیدا می‌کنند.

ساس ابتدا پوست میزبان را سوراخ می‌کند و بعد بزاق خود را در آن تزریق می‌کند. این بزاق حاوی ترکیبی از بی‌حس‌کننده‌هاست، به همین دلیل فرد میزبان، درد گزش حشره را حس نمی‌کند. همچنین وجود ترکیبات ضدانعقاد خون در بزاق این حشره، مکیدن خون را تسهیل می‌کند. پس از این فرآیند، ساس تا سیر شدن کامل خون میزبان خود را می‌مکد. جای گزش ساس، تا زمان بروز واکنش‌های پوستی مشخص نمی‌شود. ممکن است ظاهر شدن جای گزش ساس، تا ۱۴ روز طول بکشد.

ساس‌ها زمانی می‌توانند تولید مثل کنند که کاملا بالغ شده باشند. ساس ماده، روزانه ۷ تخم می‌گذارد که این تعداد درطول عمر ساس می‌تواند به صدها تخم برسد.

نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ روی ساس ها صورت گرفت، نشان می‌دهند که با وجود مقاومت این حشرات دربرابر نابودی، خطر چندانی برای سلامتی انسان ندارند و حضورشان بیشتر باعث آزار و رنجش میزبان می‌شود تا بیماری او. هیچ ارتباطی بین ساس و بیماری‌های انسانی کشف نشده است.

بزرگ‌ترین مشکلاتی که ممکن است توسط ساس برای سلامتی انسان ایجاد شود، بروز عفونت‌های ثانویه‌ی باکتریایی است که بر اثر خاراندن محل گزش ایجاد می‌شوند و مستقیما از گزش ساس ناشی نمی‌شوند. خاراندن پوست ممکن است باعث خراشیدگی و بریدگی آن شود و باکتری‌های سطح پوست را به بخش‌های عمیق‌تر آن منتقل کند.

منبع هر عفونت باکتریایی درواقع از خود بدن انسان است و ربطی به حضور ساس ها ندارد.

باورهای نادرست درمورد ساس

ساس ها تقریبا همه جای دنیا پیدا می‌شوند و ممکن است به هر خانه‌ای در هر محله و شهری هجوم ببرند، ولی معمولا در مناطق شهری بیشترند. درمورد ساس ها این نکات را به یاد داشته باشید:

  • ساس ها باعث انتقال بیماری نمی‌شوند.
  • هجوم ساس در بین افراد کم‌درآمد بیشتر نیست.
  • هم در خانه‌های تمیز و هم در خانه‌های کثیف و نامرتب ممکن است پیدا شوند.
  • با چشم غیرمسلح قابل‌دیدن هستند.
  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

بهترین روش های تقویت حافظه برای کنکور

در این مطلب نکاتی درباره تکنیک های تقویت حافظه به ویژه در دوران کنکور در مقاطع مختلف سراسری، کارشناسی ارشد، و دکتری می پردازیم. دکتر «محمد سیدا» مرد حافظه ایران در مقاله ‌خود به نکاتی اشاره کرده است که می‌تواند حافظه را تقویت بخشد و ما را در انجام کارها یاری کند. وی در مقاله خود به تکنیک‌هایی اشاره کرده است که به شما کمک می‌کند حافظه‌ تان تقویت شود. با کمک این تکنیک های تقویت حافظه می توانید نتایج کنکور خود را بهتر کنید.

 

روش های تقویت حافظه برای کنکور - اعتماد به حافظه

یکی از موارد خیلی مهم برای تقویت حافظه، اعتماد به حافظه است. روانشناسان حافظه را به یک شبکه یا توری تشبیه کرده‌اند؛ به هر میزان نسبت به توانایی حافظه تردید کنید، سوراخ‌های این شبکه بازتر می‌شود و نمی توانند مطالب را خوب نگه دارند.

ولی اگر به حافظه‌تان اطمینان داشته باشید، سوراخ‌های شبکه بسته می‌شوند و مطالب را بهتر نگه می‌دارند پس به توانایی مغز و قوی بودن حافظه‌تان اطمینان کنید تا حافظه نیز به شما کمک کند؛ هیچ وقت به قدرت حافظه خود شک نکنید، اشخاصی که جملاتی از قبیل «حافظه‌ام ضعیف شده، سنم بالا رفته و دچار فراموشی شده‌ام، مطالب را خوب نمی‌توانم به خاطر بسپارم، زود فراموش می‌کنم» را مرتب تکرار می‌کنند به شدت به قدرت حافظه خود لطمه وارد می‌سازند. چرا که با گفتن این جملات به خودشان تلقین می‌کنند که حافظه‌شان ضعیف شده است. اکنون یکی از برنامه‌های هفته آینده یا فردا را بدون یادداشت کردن به خاطر بسپارید و تنها بر اساس اعتماد به حافظه خودتان عمل کنید. در آمادگی کنکور به حافظه تان اعتماد کنید.

روش های تقویت حافظه برای کنکور -  به کار انداختن حافظه

کسانی که از ذهن و حافظه خود به طور منظم و مستمر استفاده می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض فرسایش و ضعف حافظه قرار می‌گیرند همان گونه که اگر اعضای بدن انسان، جنب و جوش و فعالیت نداشته باشند دچار سستی و تنبلی می‌شوند، حافظه هم اگر مورد استفاده قرار نگیرد ضعیف می‌شود.

استادانی که پژوهش و مطالعه را کنار نگذاشته‌اند نسبت به استادانی که دست از تحقیق برداشته‌اند از حافظه بهتری برخوردارند. دلیل عمده این اتفاقات این است که در اشخاص مسن با وجود اینکه برخی رشته‌های عصبی به سبب افزایش سن از دست می‌روند اما بر اثر کار مداوم و مستمر و استفاده از مغز، ممکن است تا میزان 25 درصد از رشته‌های عصبی یک فرد 50 ساله بیشتر باشد.

بنابراین راکد گذاشتن و به کار نگرفتن حافظه، آن را از حالت پویایی بازداشته و حالت رکود و خمودگی ایجاد می ‌شود و فرد احساس می ‌کند که حافظه‌ اش ضعیف شده است. در دوران آمادگی کنکور مطالعه مستمر و تداوم استفاده از حافظه سبب تقویت ذهن فرد و در نتیجه بالا رفتن بهره وری در دوران کنکور می شود.

 

روش های تقویت حافظه برای کنکور با کنکورآباد -  بررسی و مرور کارهای روزانه

هر شب موقع خواب، یا هر موقعی از روز که فرصتی پیدا می‌کنید کارهای روزانه را به طور منظم و تا حد ممکن به صورت جزیی به خود یادآوری کنید و یا بر روی کاغذ بنویسید؛ این تمرین مغزتان را وادار به فعالیت می ‌کند و در نهایت باعث تقویت حافظه می ‌شود.

علاوه بر این، یک بار هم کارهای مثبت و مؤثری که انجام داده‌ اید و یا اوقاتی را که بیهوده تلف کرده ‌اید، یادآوری کنید و اگر برنامه نامنظمی داشته‌اید، در روزهای آینده آن را تکرار نکنید.

در واقع مرور کارهای روزانه علاوه بر تقویت حافظه، روند پیشرفت زندگی شما را ترسیم می‌کند و نقاط ضعف و قوت شما را گوشزد می‌نماید.

  • نیلوفر niloo