دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لباس و پوشش

هر چه که بر تن می پوشیم را پوشاک، پوشش و یا لباس می گویند. لباس از نیازهای اساسی هر فردی است که شخص را از سرما و گرما حفظ می کند. در ابتدا لباس برای ایجاد حجب و حیا ایجاد شد. اشاره می شود به استفاده از برگ برای پوشش قسمت هایی از بدن در زمان انسان های اولیه. لباس و پوشش می تواند نشانه از باورها و فرهنگ های مختلف در طول زمان باشد. در کل وظیفه اصلی لباس حفظ بدن انسان از خطرات آب و هوایی است.

تاریخ لباس قسمتی از تاریخ تمدن است. تغییرات و تحولات فرم در لباس همه نشانه های باورها و فرهنگ های گوناگون در ادوار مختلف است. امروزه برهنگی در میان انسان ها پسندیده نیست و لباس از الزامات یک زندگی اجتماعی است.

برای تهیه لباس معیارهایی مد نظر است. یک سری این معیارها کلی است و شامل حال همگان می شود. در ادامه به فاکتورهای مهم درباره انتخاب لباس می پردازیم.

· دوخت لباس

در ارزشیابی کیفیت لباس درج میشود. باز شدن درزها هنگام پوشیدن و یا شستشو، از نکات منفی در انتخاب و خصوصیات لباس است. مخصوصا در خرید مانتو دوخت بسیار مهم است.

برای اطمینان از کیفیت یکی از درزهای جانبی را بکشید اگر فاصله ایجاد شد، ان لباس فاقد دوخت خوب و کیفیت است.

· کیفیت پارچه

کیفیت پارچه باید به گونه ای باشد تا نیازهای مشتری را برآورده کند. مثلا مناسب با فصول گرم و یا سرد باشد. در پارچه ها دوام پارچه در بافت های سفت و زبر بهتر است از بافت های نرم و صاف.

اگر به دنبال لباس هایی باکیفیت و دارای باکیفیت ترین پارچه می باشید افراتین بهترین انتخاب می باشد. می توانید برای خرید بلوز آستین بلند زنانه به این سایت مراجعه کرده و قیمت های باورنکردنی را تماشا کنید.

· تست چروک

اگر لباسی با نشستن و برخاستن به راحتی چروک شود، آن لباس کیفیت خوبی ندارد. موقع خرید یک قسمت از لباس را مچاله کنید، اگر چروک شد، آن لباس فاقد کیفیت است. پارچه پشمی یا کرکی مخصوص برای مانتو، پالتو و لباس بچه بسیار مناسب است.

· لبه دوزی

در هنگام خرید لباس به لبه دوزی ها دقت کنید. باید به اندازه کافی پهن باشند و نباید تاب خورده باشند. داشتن لبه هایی بسیار باریک به معنی بی کیفیت بودن لباس است.

· رنگرزی و یک دست بودن رنگ پارچه

اگر تار و پود ها در قسمتی از پارچه به خوبی رنگ نگرفته باشند نشانه از بی کیفیتی پارچه است. دقت به سطوح پارچه را هنگام خرید لباس مد نظر داشته باشید.

یک مورد که در میان موارد فنی مهم است و می تواند در انتخاب ما از خرید تاثیر بگذارد، هماهنگی طرح و رنگ در لباس است. هماهنگی رنگ ها و طرح لباس تا جایی مهم است که حتی یک لباس بی کیفیت و کم کیفیت ممکن است بسیار مناسب و با کیفیت به چشم بیاید.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

اگر آمارها را نگاه کنید متوجه خواهید شد که در اردیبهشت ماه افت زیادی در ساعت مطالعه اکثر داوطلبان وجود دارد. به همین دلیل در این مقاله در قالب ۱۵ نکته مهم به بایدها و نبایدهایی اشاره می کنیم که می‌تواند سرنوشت شما را در کنکور سراسری به شدت تحت تاثیر قرار دهد. توجه داشته باشید که این نکات در طی سالیان اخیر و از روند مطالعاتی داوطلبان گردآوری شده است. سعی کنید تا با دقت این متن را بخوانید و در جهت کسب موفقیت هر چه بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.

۱ـ فرصت مطالعه مباحث جدید

داوطبان کنکوری باید توجه داشته باشند که نهایتا تا آخر اردیبهشت ماه فرصت مطالعه مباحث جدید از هر درس را دارید و ما مطالعه مبحث جدید را برای اردیبهشت به بعد توصیه نمی‌کنیم چرا که شما فرصت اینکه روند مطالعاتی یک مبحث را تا انتها سپری کنید نخواهید داشت؛ بنابراین درس‌های خود را با دقت بررسی کنید در صورتی که نیاز می‌بینید مبحث جدیدی را که تا این زمان آن را به خوبی مطالعه نکرده‌اید در همین اردیبهشت ماه شروع به مطالعه‌ی آن کنید.

ایام اردیبشهت ماه زمانی است که شما می‌توانید مباحثی را که در ماه‌های گذشته مطالعه کرده‌اید ولی در بعضی قسمت‌های آن حس می‌کنید ضعف دارید برای بار مجدد مطالعه کنید و روند مطالعاتی آن را تکمیل کنید.

۲ـ ساعت مطالعه خود را ثبت کنید

همان طور که در تابستان زمانی که قصد شروع برای مطالعه کنکور را داشتید توصیه اکید داشتیم که حتما اقدام به ثبت امور مطالعاتی خود کنید در این زمان هم بر این موضوع تاکید می‌کنیم. نحوه استفاده شما از این ایام تاثیر به سزایی در رتبه شما خواهد داشت. سعی کنید هر روز بهتر از روز قبل خودتان باشید.

۳ـ خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

لطفا فقط و فقط به روند مطالعاتی خودتان بپردازید و به هیچ وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. هر شخص در کنکور سراسری برای صندلی و رتبه دلخواه خودش تلاش می‌کند؛ بنابراین لزومی به مقایسه وجود ندارد و این کار تنها استرس شما را در این ایام سرنوشت ساز دست خوش تغییرات خواهد ساخت.

۴ـ از خلاصه هایتان بهره ببرید

در ایام مختلف شما را به نوشتن خلاصه تشویق کردیم و از اهمیت این خلاصه‌ها در ماه‌های انتهایی سال گفتیم. در زمان حال حاضر بهترین منبعی که می‌توانید برای مرور مباحث مختلف از هر درسی استفاده کنید همان خلاصه‌ها و یادداشت‌هایی هستند که در حین مطالعه در طول سال تحصیلی برداشته‌اید.

۵ـ تمام نکردن مطالعه دروس پیش ۲

ممکن است در بین شما باشند داوطلبانی که دروس را هم چنان تمام نکرده‌اند و بعضی از مباحث پیش دانشگاهی ۲ برای آن‌ها باقی‌مانده است. بهترین کار این است که پا به پای دبیر خود مطالب را مطالعه کنید و استرس بابت این موضوع نداشته باشید. از طرفی اکثر مدارس کار تدریس مباحث دروس را قبل از عید و تا انتهای فروردین تمام کرده‌اند این داوطلبان در این زمان باقی‌مانده باید مرور و تکرار فراوان دروس خوانده شده را داشته باشند. با برنامه ریزی عالی میتوانید به ثبیت هر چه بیشتر مباحث در ذهنتان کمک کنید.

۶ـ دروس عمومی را جدی بگیرید

روند مطلوب برای مطالعه دروس عمومی در زمان‌ باقی‌مانده به این صورت است که در درجه اول نسبت مطالعه دروس اختصاصی و عمومی بهتر است به یک میزان باشد و شما نباید از اهمیت مطالعه این دروس در زمان نزدیک کنکور غافل باشید (رقابت اصلی برای کسب درصدهای عالی در دروس عمومی در این ماه‌های انتهایی در اوج خودش قرار دارد).

علاوه بر مطالعه روزانه دروس عمومی حتماً اقدام به زدن تست های زمان دار کنید. بررسی آزمون‌های زمان دار برای دروس عمومی سرعت عمل شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش دقت شما در مواجهه با تست های دروس عمومی در کنکور سراسری می‌شود. از طرفی اگر در آزمون‌های زمان دار برای درس‌های عمومی در مبحث خاصی مثل قرابت معنایی ادبیات و یا ترجمه عربی و یا هر موضوع دیگری در چند آزمون احساس ضعف کردید می‌توانید سریعاً اقدام به رفع کردن مشکل خودتان در آن مبحث خاص کنید.

۷ـ دروس محاسباتی و آزمون زمان دار

دروس اختصاصی از جمله ریاضی و فیزیک که بیشتر جنبه حل کردنی دارند، بهتر است به این صورت کار شوند که از خودتان آزمون‌ زمان دار بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم تعداد سوالات و هم چنین میزان زمانی که برای پاسخ دهی به سوالات اختصاص می‌دهید مطابق با کنکور سراسری باشد. هم چنین توصیه می‌شود که آزمون‌ها جامع باشد و تمامی مباحث یک درس مشخص را شامل شود. بعد از پاسخ دهی به سوالات و در حین تحلیل پاسخ‌ها ممکن است که چندین سوال را پاسخ نداده و یا اشتباه پاسخ داده باشید. در این صورت می‌توانید به کتاب و خلاصه‌های خودتان رجوع کنید و نکات را برای بار مجدد نگاهی بیندازید.

۸ـ سوالات کنکور را در اولویت خود بذارید

در این زمان باقی‌مانده سراغ تست های تالیفی نروید و اولویت اول شما تست های ۵ سال اخیر و الویت دوم شما تست های ۱۰ سال اخیر باشد. بهترین کار این است با توجه به اینکه سبک سوالات در تمامی دروس مانند سال‌های گذشته است تمام تمرکز خودتان را بر روی سوالات کنکور سراسری بذارید.

برای دریافت راهنمایی درس ها و مباحث مهم زودبازده تجربی کلیک کنید تا با سایت کنکورآباد آشنا شوید.

۹ـ انجام کارهای کوچک و کسب نتایج حیرت انگیز

در این دو ماه باقی‌مانده انجام کارهای کوچک ولی مداوم می‌تواند نتایج حیرت انگیزی برای شما داشته باشد. به عنوان مثال داوطلبی می‌گوید که در مبحث آرایه‌های ادبی و یا قرابت معنایی احساس ضعف می‌کند و قادر به پاسخ گویی به سوالات این مباحث نیست توصیه ما به این داوطلبان این است که برای این طور مباحث روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان اختصاص دهید و تست های کنکورهای سال‌های گذشته را با دقت بررسی کنید. بدون شک از نتیجه ای که به دست می‌آید شگفت زده خواهید.

۱۰ـ معضل فراموشی مطالب 

خیلی از داوطلبان دچار این تفکر می‌شوند که نکند فلان مبحث از فلان درس را از یاد برده باشم. این تفکر به علت نزدیکی به کنکور سراسری در ذهن اکثر قریب به اتفاق داوطلبان وجود دارد و فقط از کارایی داوطلب کاسته و به استرس او اضافه می‌کند. این حس باعث می‌شود داوطلب دچار وسواس در مطالعه شود و تمامی مباحث را مجدد مطالعه کند، این کار وقت او را به شدت خواهد گرفت. مطمئن باشید اگر این زمان باقی‌مانده را با دقت و با برنامه اصولی مطالعه و جمع بندی کنید با نهایت آمادگی ممکن در سر جلسه آزمون حاضر خواهید شد.

۱۱ـ به نحوه خواب و خوراکتان توجه کنید

روند خواب و خوراک خود را به گونه ای تنظیم کنید که بهترین نتیجه ممکن را در آزمون سراسری بگیرید. به همین جهت بهتر است که از هم اکنون زمان خواب و بیدار شدن خودتان را به گونه ای تنظیم کنید که در سر جلسه کنکور مشکل خاصی از این بابت نداشته باشید.

۱۲ـ شرکت در آزمون‌های جامع

در این ماه‌های انتهایی به کنکور موسسات مختلف در برنامه خود آزمون‌های جامع قرار داده‌اند. این آزمون‌های جامع فرصت بسیار مناسبی برای شما به وجود آورده که خودتان را از نظر علمی به طور جدی محک بزنید. به هیچ عنوان فرصت حضور در این آزمون‌های جامع را از دست ندهید.

۱۳ـ سوالات نشان دار را دوباره کار کنید

در طول سال تحصیلی در حین تست زنی در منزل و یا در آزمون‌های آزمایشی قادر به پاسخ گویی به بعضی از تست ها نبودید و با توجه با توصیه ای که داشتیم آن‌ها را علامت گذاری کرده‌اید. در این زمان باقی‌مانده می‌بایست مجدد به پاسخ گویی به آن تست ها اقدام کنید.

۱۴ـ آزمون‌های سه روز یکبار

در خرداد ماه و در زمان جمع بندی شما می بایست آزمون‌های سراسری ۷ سال اخیر را به صورت ۳ روز در میان در قالب آزمون رسمی از خود امتحان بگرید. دقت داشته باشید که در این آزمون‌ها شما باید خود را در سر جلسه کنکور سراسری تصور کنید و با لباس رسمی به آزمون پاسخ دهید. شما بعد از برگزاری آزمون باید با دقت دو چندان جواب هایش را بررسی کنید و در دو روز و نیم باقی‌مانده تا آزمون بعدی به مطالعه ضعف های خود در آزمونی که برگزار کردید بپردازید.

۱۵ـ دفترچه سوالات عمومی سایر گروه‌های آزمایشی را بررسی کنید

شما در این حین می توانید برای اینکه در دروس عمومی جهش بزرگی داشته باشید سوالات عمومی گروه های دیگر را از خود آزمون بگیرید. به عنوان مثال داوطلب گروه ریاضی می تواند سوالات عمومی رشته های تجربی و انسانی و هنر و زبان را نیز بررسی کند.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

با شروع فصل زیبای بهار و تابستان یکی از لباس‌های پرطرفدار در کمد دختران تاپ اسپرت یا مجلسی می باشد. در صورتی که دوست داشته باشید می توانید تاپ مجلسی یا اسپرت تان را همراه با یک دامن بلند، شلوار جین یا کوتاه بر تن کنید یا در صورت تمایل می‌توانید یک تاپ اسپرت را در حین ورزش، منزل، مجالس غیر رسمی و… با شلوار و کفش‌های متختلف سِت کنید. اگر می‌خواهید در یک مهمانی غیررسمی حضور داشته باشید، کفش پاشنه بلند و تخت با را می توان با هر مدل تاپ مجلسی سِت کرد.

اگر دوست دارید تاپ اسپرت را در مهمانی‌های خانوادگی یا باشگاه ورزشی بپوشید، کفش کتانی یا صندل تابستانه انتخاب‌های عالی خواهند بود. همچنین استفاده از اکسسوری، یک کیف اسپرت یا مجلسی دخترانه، عینک آفتابی شیک، مانتوی زیبا و روسری یا شال، تاثیر زیادی در استایل شما خواهد گذاشت. دختران جوان بارها در طول زندگی خود تاپ مجلسی و اسپرت را در منزل، باشگاه و مجالس مختلف پوشیده‌اند، با این حال چه تعداد از افراد از تاریخچه این لباس خبردارند؟

آیا به این مورد آگاهی داشتید که حدود 100 سال گذشته هیچ دختر یا زنی حق نداشت تاپ بپوشد و اجازه نداشت دستانش در مکان‌های عمومی برهنه باشد؟

تاریخچه‌ این البسه راحت و جالب به گذشته ‌ای دور بر می‌گردد. در المپیک سال 1912 نخستین لباس شنای دخترانه بصورت تاپ طراحی شد که شباهت فوق العاده ای به شکل تاپ زمان حال داشت. اسم تاپ Tank Top و از این مدل لباس شنا گرفته شده بود.

در حقیقت Top به معنی بالاپوش و Tank به معنی حوض (استخر) است. قبل از دهه 20 میلادی، مردها و زنان اجازه نداشتند بازو و دستان برهنه‌شان را در مکان عمومی به دید بگذارند و این لباس بعنوان لباس زیر مردان مورد استفاده قرار می ‌گرفت. پس از دهه 20، انقلابی در صنعت مد و لباس در جهان بوجود آمد. در آن دوران زنان موهای خود را کوتاه‌تر کردند، پیراهن ‌های پوشیده خود را کنار گذاشتند و پیراهن ‌های تاپی و یقه باز را بجای پیراهن‌های پف‌دار و پوشیده خود بر تن کردند.

با این وجود هنوز هم پوشیدن تاپ در بین زنان آنچنان رایج نبود. در دهه 70 میلادی مردان و زنان از تاپ بعنوان لباس معمول خود استفاده کردند. این تغییر در سبک پوشش افراد جامعه از فیلم، موزیک ویدیو و افراد محبوب تاثیر گرفته بود. هر فردی مطابق با سلیقه و انتخاب خود لباس می‌پوشید و کم‌ کم فرهنگ لباس پوشیده از بین رفت و مدل لباس‌ها باز و آزاد شد.

زنان به پیروی از ستاره‌های هالیوودی تاپ را به همراه کت چرم یا کیمونو تن کرده و با شلوارک، شلوار و دامن سِت می ‌کردند. پس از مدتی مردم در فصل گرم تابستان ترجیح دادند بجای لباس پوشیده و آستین بلند، لباس‌های خنک‌تری همچون تاپ را در پارک، ساحل و مهمانی ها بپوشند و گرمای تابستان دیگر برایشان آزار دهنده نباشد.

 

در حدود دهه 80 میلادی نوع پوشش تاپ توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد و طراحان و فروشگاه‌ های لباس، تاپ را در طرح و رنگ‌های متنوع و زیبا به مردم ارائه کردند. هر روز به مدل‌های تاپ اضافه شد و به این صورت تاپ دیگر لباس عجیب و ضدفرهنگ گذشته نبود و همچنان مردم جهان از این نوع پوشش در روزهای گرم تابستان استفاده می کردند.

 تاپ اسپرت و مجلسی دخترانه در مدل‌های شیک و زیبا و بسیار متنوع مورد استفاده دختران قرار می‌گیرد. هر مدل تاپ مجلسی یا اسپرت دخترانه را می‌توانید با یک سِت جذاب بر تن کنید و استایل به سبک خودتان را بوجود آورید.

شما می توانید برای خرید تاپ زنانه ضربه بزنید تا تاپ زنانه و دخترانه را در رنگ های متنوع و طرح های زیبا از سایت افراتین با بهترین قیمت خرید کنید.

انواع تاپ مجلسی دخترانه

انواع مدل تاپ مجلسی دخترانه بسیار متنوع بوده که در هر دوره طراحان، مدل‌های مختلفی را وارد بازار می‌کنند. تاپ مجلسی به تاپی اطلاق می شود که بتوان در مهمانی‌های رسمی یا نیمه رسمی آن را پوشید که اغلب این مدل تاپ جنس ظریفی همچون حریر دارد و با پولک، سنگ و مروارید تزئین می‌گردد. این مدل تاپ دخترانه را می‌توانید با سلیقه و انتخاب خودتان شلوار و دامن سِت نمایید.

انواع تاپ اسپرت دخترانه

تاپ اسپرت دخترانه، راحت‌تر از تاپ مجلسی بوده و بطور معمول تزئین یا طراحی بخصوصی ندارد. تاپ دخترانه اسپرت مناسب باشگاه و منزل بوده و در صورت تمایل می‌توانید این مدل تاپ اسپرت را در فصل تابستان زیر مانتو به تن کنید.

 

 

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

چگونگی برنامه ریزی در زمان امتحانات

امتحان را همه ما به خوبی می شناسیم با تمام وجود لمس و احساس کرده ایم و درباره آن کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین به همراه داریم. با رسیدن فصل امتحانات گاه بذر نگرانی و دلهره و گاه ترسی پنهان و موهوم شکل می گیرد.

آیینه برنامه ریزی در فصل امتحان

فایده اصلی کاربرد برنامه ریزی عبارت است از هدفمندی، برکت زمان و کاهش دغدغه است. امروزه ضرورت برنامه ریزی، با عنایت به سرعت، اطلاعات، قدرت و تحولات انفجاری موجود از آفتاب روشن تر است. اهمیت برنامه ریزی انقدر روشن و بدیهی است که بی نیاز از تاکید به نظر می رسد. این اصل در تمام مراحل حیات آدمی و در همه امور جاری لازم الاجرا است. برخی صاحب نظران معتقدند ما با برنامه ریزی، تمام امکانات خویش را به جهت وصول به هدف تعیین شده بسیج می کنیم و به نوعی هماهنگی می رسیم، بهترین مثال در این زمینه فصل امتحانات یا کنکور است.

جهت دریافت برنامه ریزی برای امتحانات به روش اصولی و صحیح کلیک کنید تا با بهترین مشاوران آشنا شوید.

فصل امتحان

فصل آزمون ها از محسوس ترین زمان ها جهت به کارگیری یک برنامه ریزی منسجم و مجددانه به شمار می آید. چون برنامه ریزی روش نظامدار انجام امور است و بدون به کارگیری آن اهداف حاصل نمی گردند. در حالت فقدان برنامه به روزمرگی دچار خواهیم شد و با انجام مطالعات پراکنده انگیزه های خود را ضعیف می سازیم که محصول آن اضطراب ها و نگرانی هاست.

مهارت های مطالعه و یادگیری

عمدتا در زمان امتحان برای بهبود و افزایش یادگیری باید اصول زیر رعایت گردد.

مهارت های پیش از شروع مطالعه، تعیین هدف و انگیزه، تعیین مدت لازم، تعیین مقدار مطالعه، انتخاب محیط مناسب، اجتناب از اموری مانند پر بودن معده، اضطراب های نا به جا و تخیلات، مهارت های هنگام مطالعه، مطالعه فعال و جدی، حفظ آرامش، دوری از عوامل اخلالگر مانند جلسات خانوادگی، صدای تلویزیون و رادیو و محیط پر سر و صدا و…، در صورت امکان یادداشت برداری نکات مهم، برخورد سوالی با مطالعه آموختنی، ترک افکار منفی، تمرکز حواس، استراحت کردن هنگام مطالعه، هر 45 دقیقه تا یک ساعت استراحت 5 دقیقه ای لازم است، علامت گذاری نکات مهم جز مهارت های حین مطالعه است.

اصول بعد از پایان مطالعه، تکرار آموخته ها و مرور آن ها، تاکید بیشتر بر نکات علامت گذاری شده، در صورت امکان مباحثه کردن جز این اصول است.

نکات مهم برای بهبود مطالعه !

تعیین هدف و انگیزه :

داشتن هدف و انگیزه از عوامل مهم روند یادگیری است وقتی با مطالب درسی هدفمند برخورد می کنیم، به آرامش روانی و مرزهای قدرت یادگیری می رسیم. داشتن هدف، ترسیدن از کمبودها را کاهش می دهد زیرا ترسیدن از کمبودها موجب می شود نتوانیم به موضوع پی ببریم که هم اکنون به اندازه کافی ارزشمندیم و توانایی فوق العاده داریم.

تعیین مدت زمان مطالعه :

معمولا 24 ساعات شبانه روز را به سه قسمت صبح تا ظهر، ظهر تا شب و شب تا صبح تقسیم بندی می کنند. اگر در شبانه روز هشت ساعت را برای مطالعه در نظر بگیریم یعنی یک سوم زمان را لحاظ کنیم، دو سوم (16 ساعت) به استراحت و کارهای جانبی و تغذیه اختصاص می یابد. چنانچه هشت ساعت احیا شده را در طول روز به تناسب کار و مشغله تقسیم کنیم، در طول هفته شاید 56 ساعت وقت مفید با رعایت روزانه 16 ساعت وقت آزاد خواهد بود که جمعا در طول هفته 112 ساعت وقت آزاد جهت استراحت و تغذیه و ورزش و … 56 ساعت فرصت مطالعاتی و … خواهیم داشت.

محیط مناسب :

رعایت عوامل محیطی زیر برای مطالعه قابل عنایت است، پر بودن معده : میزان یادگیری و انگیزه مطالعه را کاهش می دهد. در اثر مطالعه قند خون کاهش می یابد بدین سبب اصطلاحا گفته می شود افراد شیرینی خور می شوند بهتر است از تنقلات طبیعی از جمله کشمش که اثری عجیب بر حافظه دارد، استفاده شود. تا حد ممکن مواد نشاسته ای مصرف نشود. مصرف لبنیات مخصوصا ماست و دوغ موجب خواب آلودگی می گردد و لازم است میزان مصرف شان کاهش یابد. گرسنگی زیاد نیز یادگیری را مختل می کند.

نکات کاربردی برای امتحان

به کار بستن موارد زیر در بهینه سازی آزمون های درسی و دانشگاهی و آزمون های ورودی مفید می نماید : مطالعه در طول ترم تحصیلی (نه به قصد امتحان) فقط مرور مطالب، حافظه را برای پذیرش مطالعات بعدی آماده می سازد. چنانچه انسان هر روز بعد از پایان درس و مراجعه به منزل یا خوابگاه در حد نیم ساعت یا بیش تر، درس ارائه شده را مرور کند، پایداری مطالب از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت خواهد چرخید. بهترین راه آماده سازی در شب قبل از امتحان مرور و تکرار الگوهای سازماندهی شده است. در طول مطالعه حافظه تصویری را فعال کنید، کدگذاری، رمزگذاری، علامت گذاری و واژه سازی از روش های خوب به شمار می آیند.

فراموش نکنید معمولا 24 ساعت مانده به موعد امتحان بیشترین یادگیری های صورت می گیرد. بنابراین از دغدغه، اضطراب ها، کارهای غیر لازم، دخالت ها، مشغولیات کاذب، رسانه ها، مجلات و … دوری کنید. نیم ساعت قبل از برگذاری امتحان از بحث و مطالعه بپرهیزید. جای خلوتی بیابید و تامل کنید.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

اسپیکر خودرو

بیشتر مواقع اگر باند ماشین فابریک باشد، ممکن است چندان خوشایند نباشد، چون بعضی ویژگی‌ها را ندارد و اغلب خیلی ساده و معمولی است. اگر به دنبال اسپیکر خودرو بهتری برای اتومبیل خود می‌گردید، خوب است قبل از خرید، اطلاعاتی راجع به باند خودرو به دست بیاورید.

راهنمای خرید سیستم صوتی ماشین

ویژگی‌های اسپیکر ماشین طیف متنوعی را در بر‌می‌گیرد؛ اما اغلب بر پایه سه سوال قرار دارد:

۱ . مقاومت: مقاومت باند ماشین نسبت به عبور جریان الکتریکی صدا چقدر است؟ این مقاومت با «اهم» نشان داده می‌شود.

۲ . توان الکتریکی: توان بلندگو خودرو چه میزان است؟

۳ . بازسازی صدا: بلندگو تا چه میزان می‌تواند فرکانس‌های صوت را بازسازی کند؟

انواع بلندگو خودرو

اسپیکر خودرو انواع مختلفی دارد اما آن‌طور که کارشناسان می‌گویند باند ماشین به دو مدل کلی تقسیم می‌شود؛ یکی فول رنج (یا تمام طیف) و دیگری کامپوننت (یا ترکیب‌کننده). برای انتخاب بهترین بلندگو خودرو 2021 بهتر است اول تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه میزان هزینه کنید و از باند ماشین خود چه می‌خواهید.

فول رنج: همان‌طور که از اسمش پیداست می‌تواند طیف‌های متنوعی از صدا را بازسازی کند؛ اما خیلی حرفه‌ای نیست و گاهی در تولید فرکانس‌های بالا یا پایین دچار مشکل می‌شود. با‌وجوداین قیمتش مناسب است و نسبت به بلندگو فابریک خودرو انتخابی به مراتب بهتر است.

کامپوننت: باند خودرو کامپوننت معمولا کیفیت بالاتری دارد و به طبع قیمتش هم بالاتر است؛ اما می‌تواند صدای بهتری تولید کند و طول عمر بالاتری هم دارد. این مدل باند ماشین برای کسانی که دنبال بلندگو خودرو حرفه ای می‌گردند، گزینه مناسبی است.

بهترین سیستم صوتی

بهترین مارک بلندگو خودرو کدام است؟ جواب این سوال تا حد زیادی به توقع شما از باند ماشینتان برمی‌گردد. با این حال برندهای کنوود Kenwood، باند پایونیر Pioneer، سیستم صوتی سونی Sony، بلندگو خودرو جی بی ال JBl و اسپیکر خودرو مارشال Marshal جزو معروف‌ترین و بهترین مارک بلندگو خودرو ماشین هستند. در ادامه با چند مدل معروف از انواع باند ماشین آشنا می‌شوید.

باکیفیت ترین بلندگو ماشین

برندهایی که پیشتر معرفی کردیم تولیدکننده باکیفیت ترین انواع باند ماشین هستند؛ اما بین مدل‌های متنوعشان نمونه‌هایی پیدا می‌شوند که نسبت به بقیه سر و صدای بیشتری کرده‌اند. با چند نمونه از انواع بهترین بلندگو خودرو آشنا شوید:

باند پایونیر TS-A6965R: این مدل هم طیف متنوعی از صدا را با کیفیت خوب پوشش می‌دهد.

جی بی ال P963: اگر به صدای بلند با باس بالا علاقه‌مند هستید، ظرفیت بلندگو خودرو جی بی ال JBL بسیار بالاست. این بلندگو یکی از انواع قویترین بلندگو خودرو است.

کنوود KFC-1665s: اگر دنبال بلندگویی می‌گردید که در درب ماشین به راحتی نصب شود، کیفیت خوبی داشته باشد و زیاد هم گران نباشد، این مدل به کارتان می‌آید.

اسپیکر خودرو مارک JVC 550W

ویژگی های محصول

  • وزن خالص: ۲۲۰۰ گرم
  • وزن با بسته بندی: ۲۵۰۰ گرم

اسپیکر خودرو پایونیر مدل TS-6900PRO

ویژگی‌های محصول

  • وزن خالص: ۴۰۰۰ گرم
  • وزن با بسته بندی: ۴۳۰۰ گرم

اسپیکر خودرو دک مدل 4DF25C

ویژگی‌های محصول

  • وزن خالص: ۴۰۵ گرم
  • وزن با بسته بندی: ۵۰۰ گرم
  • – بیشینه صدای خروجی : ۵۰ وات
  • – امپدانس : ۴ اهم
  • – فرکانس پاسخگویی : 145KHZ~835KHZهرتز
  • – حساسیت : ۵۰ دسی بل
  • – اندازه میدرنج : ۱۰۰ میلی متر
  • – ابعاد برش برای نصب : ۵۰ میلی متر
  • – عمق نصب : ۵۰ میلی متر
  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

هنوز وقت هست، امروز برم کافه صد در صد از فردا استارت میزنم!

تازه امتحان های یازدهم تموم شده تابستون یه مقدار استراحت کنم، یه سفر برم از اول مهر استارت قوی رو میزنم!

عجله نداشته باش اجازه بده سر فرصت با حوصله میخونم!

امروز پنجشنبه است، از شنبه همه چیز رو کنار میزارم حتی گوشی!

آزمون تعیین سطح که تموم بشه، از آزمون بعدی طبق برنامه جلو میرم!

این هفته داربیه باید برم بلیط بگیرم برای بازی، از شنبه هفته جدید جدی شروع میکنم به قرآن قسم.

۵ روز دیگه عروسی دختر داییه، باید هم آرایشگاه برم هم خرید لباس، بعد از عروسی شروع میکنم

و……

جملات بالا رو از زبان خیلی کنکوری‌ها شنیدیم. الان که کم کم داریم به اواسط مهر نزدیک میشیم و زمان به سرعت در حال گذر هست. گذز زمان هیچ بهانه‌ای رو قبول نمیکنه!

 

مسئولیت اوضاع الان خودت رو به گردن بگیر! به دنبال بهونه نباش!

دوست عزیز منزمان به سرعت در حال گذر هست و تو هنوز به دنبال یه روز آفتابی هستی برای اینکه مطالعه رو شروع کنی؟!

رفیق جان تا به حال به این موضوع فکر کردی که اگر همه چیز خوب و طبق روال بود، موفقیت دیگه معنی نداشت. زمانی که همه شرایط وفق مراد ما باشه، مطمئنن دیگه انگیزه و انرژی برای انجام کارهای بزرگ در ما وجود نخواهد داشت.

 

نمیدونم در حال حاضر در چه سطحی قرار داری؟ نمیدونم حداقل ابزارهای رسیدن ب موفقیت در کنکور سراسری، مثل منابع کمک آموزشی استاندارد رو تهیه کردی یا نه، اما چیزی که خوب از اون خبر دارم این هست که باید شروع کنی، خیلی سریع تر  از اون چیزی که فکرش رو میکنی.

میدونم که بعد از مطالعه این مقاله دقیقا همون لحظه ای هست که باید نقطه شروع طوفانی تو برای کنکور سراسری باشه.

 

میدونم که برای موفق شدن در کنکور سراسری رقبای زیادی داری، پس نباید با تلف کردن وقت خودت رو از دور رقابت خارج کنی.

زمان به سرعت در حال سپری شدن هست و فقط افرادی ضرر میکنن که هنوز شروع نکردن. حتی اون عزیزانی که تا به این جای کار دست و پا شکسته مطالعه داشتن هم از فردی که هنوز شروع نکرده، جلوتر هستن.

کنکور رقابت بر سر تک تست هاست، رقابت بر سر ثانیه ها.

 

مطمئنن الان که هنوز برای شرکت در کنکور سراسری به طور جدی اقدام نکردی، همه چیز رو غیرممکن و دشوار میبینی و زمانی که از دست دادی رو عامل حتمی شکست در کنکور میدونی، اما واقعیت چیز دیگری است.

تو حق نداری تا زمانی که زنده ای خودت رو از رسیدن به هر آرزویی منع کنی و بگی من نمیتونم.

 

تا به حال به این موضوع فکر کردی که اگر مراقب حوزه کنکوری تو، یک ساعت زودتر پاسخ نامه کنکور رو از تو بگیره، حالت چه شکلی میشه؟

همونطور که استفاده از تک تک لحظه ها در سر جلسه کنکور رو امری واجب میدونی باید از زمانی که در حال حاضر هم در اختیار تو قرار گرفته به نحو احسن استفاده کنی.

دوست عزیز من کنکور در اون ۴ ساعتی که سر جلسه نشستی خلاصه نمیشه، امتحان کنکور خیلی وقت هست که شروع شده! تو الان کجای کاری؟

 

گذشته ها گذشته

در حال حاضر با زانوی غم بغل کردن و غصه روز های از دست رفته رو خوردن، کاری درست نمیشه. فقط زمان حال رو از دست خواهی داد و حال روحی بدی به دست میاری. در هر کاری سخت ترین قدم، قدم اول هست. مطمئن باش همه این کار هایی که الان تصور میکنی نشدنی هست، در طول مسیر حل خواهد شد. فقط کافیه برای رسیدن به هر چیزی، قدم اول رو برداری و سماجت به خرج بدی.

کنکور فقط از بچه پرو ها استقبال میکنه. از کنکوری هایی که با دو یا سه بار افت تراز و زدن درصد های بد در آزمون های آزمایشی، جا نمیزنن و به مسیر درست ادامه میدن. کنکور فقط با داوطلب هایی که اهل رقابت هستن، آبش تو یک جوب میره و خواسته هاشون رو برآورده میکنه.

 

راهکار مناسب برای فرار از این اوضاع چی هست

برای اینکه سریع تر شروع به مطالعه کنی و از این سردرگمی که دچارش هستی رها بشی توصیه هایی  برای تو دارم که در صورتی که اجرا کنی میتونه برات خیلی مفید باشه.

 

اول از همه در آزمون آزمایشی یکی از موسسات مطرح کشور شرکت کن. از اهمیت های شرکت در آزمون آزمایشی در خیلی از مقالات صحبت کردیم. مهم ترین دلیل ما برای این موضوع این هست که میتونید به دفعات در طول سال محتوای علمی خودتون رو مورد سنجش قرار بدید، این کار حس رقابت رو هم در شما بیشتر میکنه و باعث میشه با شور و شوق بیشتری مطالعه کنی.

هرچه سریع تر برای هر یک از کتاب های درسی ای که داری یک منبع کمک آموزشی با کیفیت تهیه کن. دقت کن که  اشاره کردیم که فقط و فقط برای هر درس یک منبع تهیه کنی.

 

به کمک مشاور کنکور برنامه ریزی شخصی برای خودت تنظیم کن. برنامه ای که تنظیم میکنی باید به شکلی باشه که هم به برنامه مدرسه برسی و هم بتونی به طور کامل بودجه بندی هر آزمون رو مطالعه کنی تا در آزمون ها هم نتایج و تراز های خوبی به دست بیاری. اگر نمیتونی به برنامه ریزی های خودت اعتماد کنی و احساس میکنی که نمیتونی همه استاندارد های لازم رو در برنامه ریزی رعایت کنی، حتما کل این کار رو به یک مشاور بسپار. مشاوری که خودش یکبار این مسیر رو با موفقیت طی کرده و از الفبای موفقیت به طور کامل با خبر هست.

 

زودتر شروع کن، منتظر اتفاق خاصی نباش. قرار نیست چیزی تغییر کنه و یا کنکور ۹۹ حذف بشه! بنابراین زودتر شروع کن مطمئنن همه اون شرایط ایده آلی که در ذهن تو قرار داره در طول مسیر برات محقق میشه. ولی اگر شروع نکنی هیچ اتفاق مثبتی برات رقم نمیخوره.

 

صبور باش قرار نیست همه چیز یک دفعه درست بشه. برای اینکه بتونی به ساعت بالای مطالعاتی برسی و یا اینکه در آزمون های آزمایشی تراز های خوبی به دست بیاری باید براش تلاش کنی و به این درک برسی که با هر شکستی از مسیر خارج نشی. اینطوری میتونی هر مانعی رو از پا دربیاری و به آرزو هات برسی.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

لباس پنبه‌ای مزایای زیادی دارد که روز به روز بیشتر از قبل شناخته شده و در دنیای مد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا همین چند سال پیش این الیاف مصنوعی بود که سعی می‌کرد بازارها را تصاحب کند، تا اینکه دنیا کم‌کم متوجه ضررهای این الیاف برای سلامت افراد و همچنین محیط زیست شد. خوشبختانه این روزها بیشتر مردم دنیا نسبت به معایب الیاف مصنوعی آگاه شده‌اند و بیشتر از الیاف طبیعی مثل پنبه استفاده می‌کنند. در این مقاله با مدل‌ها و انواع ویژگی‌های عالی لباس زنانه پنبه‌ای آشنا می‌شوید تا هم زیباتر از همیشه به نظر برسید و هم از سلامتی‌تان بیشتر مراقبت کنید.

لباس پنبه‌ای؛ هدیه‌ای از طبیعت برای بدن

بدن انسان یک سیستم زنده است که اطلاعات مربوط به محیط اطرافش را به خوبی دریافت و ثبت می‌کند. پوست ما در مواجهه مستقیم با دنیای بیرون قرار دارد و به همین دلیل یکی از اولین ورودی‌های دریافت اطلاعات است؛ حالا فکرش را بکنید که جنس لباسی که با پوستتان در تماس است، حاوی چه میزان اطلاعات خواهد بود! به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم موقع خرید لباس به پنبه‌ای بودن جنس آن اهمیت دهید؛ چون پنبه مستقیما از دل طبیعت زنده به دست آمده و کاملا طبیعی است.
زمانی که لباس پنبه‌ای به تن کنید، بدنتان احساس راحتی بیشتری می‌کند، چون متوجه است که عناصر طبیعی در لباستان به کار رفته است؛ نه عناصر مصنوعی.

دوام بالای لباس پنبه‌ای

بسیاری از لباس‌ها با شسته شدن‌های متعدد هر بار بیشتر از قبل رنگشان را از دست می‌دهند یا تار و پودشان ضعیف می‌شود؛ اما خوشبختانه این اتفاق در مورد لباس پنبه‌ای Bold نمی‌افتد. لباس‌های پنبه‌ای لباس‌هایی با پارچه قوی به حساب می‌آیند که نسبت به گزینه‌هایی مثل شست‌و‌شو یا ایجاد لکه مقاوم هستند. شست‌وشو الیاف پنبه را خراب نمی‌کند و لکه‌هایی که روی این لباس‌ها بیفتد، راحتتر از سایر الیاف پاک خواهند شد.

به نرمی لباس نوزاد

هیچ کس نمی‌تواند پوشیدن لباس خشن با الیاف زبر را برای مدتی طولانی تحمل کند. این الیاف بلافاصله باعث ایجاد ناراحتی و خارش پوستی می‌شوند؛ درست بر عکس لباس پنبه‌ای که الیافی بسیار نرم و لطیف دارد و از این جهت می‌تواند به خصوص برای خانم‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. پارچه نرم هر لباس زنانه پنبه‌ای، مثل تاپ یا تی‌شرت به نرمی بدن را در آغوش می‌گیرد و اسباب آرامشتان را فراهم خواهد کرد.

لباسی علیه حساسیت

از دیگر ویژگی‌های لباس پنبه‌ای ضد حساسیت بودن آن است. به همین دلیل است که لباس نوزادان و کودکان از پنبه تهیه می‌شود. اگر پوست حساسی دارید که خیلی زود خارش می‌گیرد، خشک می‌شود یا جوش ریز می‌زند، از بین انواع مدل لباس پنبه‌ای زنانه دست به انتخاب مدل دلخواهتان بزنید و بعد از پوشیدن آن با حساسیت خداحافظی کنید.

بهترین گزینه برای لباس زیر و لباس خواب

حتی اگر تمام طول روز مجبور به پوشیدن لباس فرمی هستید که در آن احساس راحتی نمی‌کنید؛ از دو گزینه اساسی غافل نشوید؛ اول اینکه حتما از لباس زیر پنبه‌ای استفاده کنید و دوم اینکه موقع خواب خودتان را به پوشیدن لباس خواب زنانه پنبه‌ای و راحت مهمان کنید. اهمیت پوشیدن لباس زیر پنبه‌ای جایی مشخص می‌شود که بدانید این لباس‌ها مانع از بروز قارچ و باکتری می‌شوند و به همین دلیل بسیار بهداشتی و مفید هستند.

لباس خواب زنانه پنبه‌ای هم به شما دنیایی از آرامش هدیه می‌دهد. با پوشیدن این لباس‌ها می‌توانید با آرامش و راحتی بیشتر بخوابید، خستگی را به در کرده و صبحتان را بهتر شروع کنید.

اگر ورزش می‌کنید وارد وبسایت افراتین شوید

از دیگر مزایای لباس پنبه‌ای این است که یک گزینه عالی برای لباس‌های ورزشی است؛ چون عرق بدن را به خوبی جذب کرده و پوست را خشک نگه می‌دارد. همین ویژگی پارچه پنبه‌ای امکان تنفس پوست را فراهم می‌کند و مانع از عرق سوز شدن بدن ورزشکاران خواهد شد. بنابراین سعی کنید لباس ورزشی‌تان را از بین مدل‌های لباس پنبه‌ای انتخاب کنید.

 

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

در طول چند سالی که با بچه های کنکوری کار کردم به دفعات زیادی برای من پیش اومده که از من خواستن براشون انگیزشی صحبت کنم یا اینکه برای شروع مطالعه به اون ها انگیزه بدم.

اما موضوعی که هست اینه که طول عمر حرف های انگیزشی من یا هر کس دیگه ای در حد چند دقیقه تا چند ساعت هست. با صحبت ها و جملات انگیزشی (بخون چنگیزشی) افراد جوگیر میشن و تو مغزشون دوپامین ترشح میشه که بعد از چند دقیقه فروکش میکنه. گرچه حرف های قشنگ زدن باعث میشه ما لذت ببریم اما تغییر اساسی در مسیر زندگی ما رخ نمیده.

سه مولفه اصلی انگیزه کنکور:

  • جهت
  • پافشاری
  • شدت

انگیزه باعث میشه که رفتارهای ما دارای جهت و هدف مشخص باشه.

هم‌چنین انگیزه خودش رو در قالب پافشاری (در رویارویی با موانع و مشکلات) نشون میده.

سومین مولفه هم میزان انرژی و شدت عمل است.

پس اگر رفتار خودتون رو مثلاً در زمینه‌ی هدف درس خواندن برای کنکور با رفتار سال گذشته‌ی خود مقایسه کنید، در صورتی میتونید بگید که انگیزه‌ی شما بیشتر از سال گذشته هست که:

انتخاب‌ها و تصمیم‌های شما بیشتر از گذشته در راستای مطالعه و تست زنی برای کنکور باشه.

بیشتر از سال گذشته بر این هدف اصرار داشته باشید و آماده باشید که سختی‌ها رو در این مسیر تحمل کنید.

با شدت بیشتر از سال قبل، برای رسیدن به این هدف انرژی بذارید و تلاش کنید.

زمانی که انگیزه داری رضایت بیشتری از زندگی، احساس کنترل، انرژی، موفقیت و سلامت روان بیشتری داری.

 

خطر ناک ترین باوری که میشه داشته باشیم: انگیزه عامل حرکته!

اغلب دانش آموزان اینطور فکر میکنن که من باید انگیزه داشته باشم تا شروع کنم

فرض کن یک نفر قصد داره کتابی رو بخونه ولی هنوز صفحه اولشم نخونده

حالا فرض کن کسی تا اواسط همون کتاب رو خونده

کدوم یکی انگیزه بیشتری برای حرکت و ادامه رو به جلو دارن دارن؟

زمانی که میخوای ورزرش کنی موقعی که تو تخت هستی انگیزت بیشتره یا موقعی که جلوی در کفش های ورزشیتو پوشیدی و آماده هستی؟

راز پیشرفت در آغاز کردن کار هست

باید اقدام کنی تا انگیزه داشته باشی

وقتی میگه حال شروع کردن ندارم حس درس خوندن ندارم بهش میگم چی کار کردی که حس و حال خوندن داشته باشی؟ اغلب جواب اینه که هیچی! منتظرم یه انگیزه کنکور غیبی از جایی برسه تا کارم رو شروع کنم!

 این احساس بی انگیزگی و بی کفایتی هیچ جوره از زندگیت بیرون نمیره مگر اینکه اقدام های تو تغییر کنه 

من اگر از موفقیت دورم اگر منتظر انگیزه باشم هیچ اتفاق متفاوتی در زندگی من نمیفته،

بنابراین زمانی که میخوام تغییری ایجاد کنم منتظر انگیزه خودم هم نباید باشم چه برسه به دیگران!

 چرخه انگیزه:

 

هر چقدر تو کاری موفقیت به دست میاری انگیزه بیشتری برای ادامه داری

برای داشتن انگیزه باید اقدام کنی،

هر جا دیدی انگیزه نداری باید یه کاری انجام بدی،

مثلا وقتی انگیزه کتاب خوندن نداری کافیه کتاب رو برداری و کلمه اولش رو بخونی زمانی که کلمه اول رو میخونی خوندن کلمه دوم آسون تره و بعد کلمه سوم و صفحه اول و صفحه دوم و به خودت میای میبینی که چند صفحه رو خوندی

 

کسی که ده تا کتاب خونده انگیزه کنکور بیشتری برای خوندن کتاب های بعدی داره یا کسی که دو تا کتاب خونده؟

هر موقع دیدی پنجر شدی و نشستی تو اینستاگرام حس و حال درس نداری ؟ اقدام کن… پاشو کتاب رو باز

بگو فقط پنج دقیقه میخونم

اغلب دانش آموزان در سطح پایین این نمودار هستن

یعنی انگیزه اون از جنس بی علاقه بودن هست: درس بخونم کی چی بشه؟ اینا رو میخونم آخرش کجا به دردم میخوره؟

یا از جنس تحمیلی: شرمنده خانوادم نشم، حالا بخونم پدر مادرم گیر ندن، این لعنتی ها رو بخونم فردا یه جا کار گیرمون بیاد

بهترین حالت انگیزه: همسو و یکپارچه و اصیل بودن انگیزه هست یعنی با ارزش ها و معنایی که در زندگی دارم هماهنگه و دردهای تلاش تو این مسیر رو متحمل میشم چون این درد معنا داره

تو برای اینکه صبح زود پاشی و برای سراغ مطالعه درس های سخت نیاز به انگیزه نداری بلکه نیاز به توانایی تحمل درد داری

بله عزیزم اغلب افراد اصلا دوست ندارن صبح علی الطلوع از خواب ناز بیدار شن و درس های سخت و سنگین رو بخونن، اما زمانی که این کار برای تو معنا دار باشه رنج این کار رو قبول میکنی چون این رنج ها تو رو به یک چیز معنا دار تو زندگیت میرسونه

ما میتونیم با تمام خستگی، با تمام ناراحتی، با تمام شرایط بدی که احساسش میکنیم و زمانی که مدام مغزمون آلارم میده که ولش کن به خودت سخت نگیر برو سراغ موبایل، سختی رو متحمل بشیم و  کار درست رو انجام بدیم.

پس شما می تونید زمان خستگی و بی انگیزگی دو تا راه رو انتخاب کنید یا همه چیزو بذارین کنار و به خوشگذرونی برسین و یا به کمک مشاور کنکور، کنکورآباد با یک استراحت کوتاه دوباره به درس و کنکور برگردین.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

بلوز زنانه

بلوز زنانه

بلوز زنانه از مهمترین پوشاک بانوان به حساب می‌آیند که با توجه به راحت بودن در استفاده از آنان و هم‌چنین برخورداری از کلی طرح و رنگ گوناگون، می‌توان گفت بهترین گزینه جهت بهره‌بردادی در تمامی مجالس رسمی و دوستانه هستند.

بلوز زنانه از جمله لباس‌های پر‌کاربرد و اساسی برای خانم‌ها محسوب می‌شود که با توجه به دنیای مد امروز، این بلوزها در انواع طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت وجود دارند و هر کس با توجه به سلیقه و موقعیت خود می‌تواند یکی از آنها را برای خود انتخاب و خریداری نماید. در ادامه این مطلب انواع بلوز زیبا و شیک را می‌توانید مشاهده نمایید.

تفاوت بلوز زنانه و پیراهن زنانه

بلوز زنانه نوعی پوشش بالاتنه است که بلندای آن از روی باسن پایین تر نمی‌رود و گاهی اوقات تا بالای ناف را پوشش می‌دهد اما پیراهن زنانه در واقع نوعی لباس بلند است که تا روی باسن و زیر آن را می‌پوشاند، در نتیجه کاربرد آن بیشتر در مهمانی‌های رسمی می‌باشد.

پیراهن را هم می‌توان در مناسبت‌ های رسمی و هم غیررسمی به تن کرد. مثلا پیراهن مجلسی زنانه را می‌توان در مجالس استفاده کرد. برخی از پیراهن‌‌های زنانه معمولا دارای زیپ و یا دکمه هستند، اما غالب بلوز‌هایی که در بازار موجود هستند، فاقد زیپ و دکمه می‌باشد و معمولا از قسمت بالای سر پوشیده خواهند شد.

پیراهن‌ های زنانه را غالبا با ساپورت و یا لگ می‌ پوشند، خصوصا آنهایی که تا روی زانو هستند‌. در برخی از آن‌ ها هم که بلندایی تا روی مچ پا دارند، نیازی به پوشاندن پایین تنه نخواهد بود. اما شما هنگام استفاده از بلوز زنانه حتما باید شلوار یا دامن زنانه کوتاه و یا بلندی را همراه آن به تن کنید.

انواع بلوز زنانه

همانطور که گفته شد امروزه بلوزهای زنانه از رنگ‌های متنوع و مدل‌های مختلفی برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را به دسته‌بندی مختلفی تقسیم نمود. با این حال نباید از تناسب بلوزها با فصلی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند، چشم پوشی کرد؛ به همین خاطر می‌توان بلوز زنانه را به ۴ دسته:

  • بلوزهای بهاری
  • بلوزهای تابستانی
  • بلوزهای پاییزی
  • پلوزهای زمستانی

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید بلوز زنانه

تناسب فصلی بلوز

اولین نکته ای که در هنگام خرید بلوز زنانه باید به آن توجه داشته باشید، تناسب لباس شما با فصلی است که می‌خواهید در آن از بلوزتان استفاده نمایید.این تناسب فصلی هم شامل قد لباس و هم شامل جنس به کار رفته در آن می‌باشد. مثلاً بلوزهای زنانه تابستانی باید کاملاً سبک و خنک باشند، در حالی که بلوزهای زمستانی بایستی گرم و دارای ضخامت لازم باشند.

 

انتخاب سایز بلوز 

برای اینکه موفق به خرید بلوز زنانه مناسبی با سایز و اندازه خود شوید، حتما به راهنمایی وتوضیحات فروشنده و یا برگه راهنمای انتخاب سایز در فروشگاه های اینترنتی توجه داشته باشید. بانوان عزیز بهتر است برای خرید پوشاک نیم تنه بالای خود، همواره سایز دور کمر و دور سینه خود را به خاطر داشته باشند.

 

جنس بلوز

جنس بلوز زنانه نیز از دیگر موارد حائز اهمیتی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. امروزه تولید کنندگان از متریال های مختلفی برای تهیه و دوخت بلوزها استفاده می کنند. یادتان باشد جنس یک لباس تاثیر مستقیمی بر روی استفاده آن در فصل سرد و یا گرم سال دارد.

 

انتخاب طرح بلوز زنانه

توجه به طرح بلوز زنانه نیز از دیگر نکاتی است که به هنگام خریدتان حتما باید به آن توجه نمایید. به طور کلی بلوزهای زنانه دارای ۴ طرح مختلف شامل: راه راه، چهارخانه، ساده و طرح دار هستند.

 

انتخاب رنگ بلوز

انتخاب رنگ بلوز مورد علاقه شما باید متناسب با سلیقه و نظرتان صورت پذیرد. با این حال پیشنهاد می کنیم در تعیین رنگ لباس خود، حتما به رنگ پوستتان نیز توجه داشته باشید. اگر دارای پوستی روشن و شفاف هستید، بهتر است به سراغ البسه وبلوزی با رنگ تیره بروید. چنان‌چه از پوستی تیره، برنزه و یا سبزه برخوردار هستید، پیشنهاد می‌گردد از بلوزهایی با رنگ های روشن استفاده کنید.

 

فرم یقه بلوز زنانه

فرم و شکل یقه نیز از دیگر فاکتورهای مهمی است که حتما به هنگام خرید یک بلوز زنانه باید به آن توجه داشته باشید. یقه یک لباس زنانه می توان به صورت های:

  • یقه هفت

این مدل از یقه در پوشاک زنانه بسیار مشهور است، شکل ظاهری آن هم مانند عدد هفت است و می‌توانید از بلوز هایی که دارای این یقه هستند در مهمانی‌های خودمانی استفاده کنید.

 

  • یقه گرد

این یقه هم مانند مدل قبل، در بلوز زنانه زیبا و شیک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از بلوز هایی که دارای این نوع یقه هستند، هم می‌توانید در مهمانی‌ های رسمی و هم غیررسمی بهره ببرید.

 

  • یقه شل و افتاده

کمتر خانمی پیدا می شود که به این نوع یقه علاقه نداشته باشد. شکل ظاهری آن حالت شل و آویزانی دارد که باعث می‌شود جذابیت استایل شما دوستان چند برابر شود. بلوز با یقه‌ی افتاده جزو لباس‌ هایی است که در مهمانی‌ های رسمی اغلب خانم‌ ها آن را با شلوار و یا دامن کوتاه ست می‌کنند و در مجلس می‌درخشند.

 

  • یقه دلبر

این مدل از یقه خیلی پرکاربرد نیست و در لباس‌های زنان قدیمی بیشتر به چشم می‌خورد.

 

فرم بلوز زنانه

فرم یک بلوز زنانه به شکل معمولی، جذب و هم‌چنین آزاد می‌تواند قابل مشاهده و دسترس باشد. شما بانوان عزیز بایستی با توجه به لاغری و یا چاقی خود و هم‌چنین تناسب اندامتان به فکر انتخاب و خرید یک کدام از این فرم لباس ها باشید. ناگفته نماند فرم یک لباس در بدن شما تعیین می کند که آیا می‌توانید از آن در مهمانی ها و مجالس مختلف استفاده کنید یا خیر، یا اینکه تنها مناسب استفاده در خانه می باشد.

 

آستین‌های بلوز

توجه به آستین بلوزهای زنانه نیز از دیگر نکات مهمی است که در پروسه انتخاب و خرید خود حتما باید آن را مدنظر قرار دهید. به طور کلی بلوزها یا دارای آستین های کوتاه هستند و یا از آستین های بلند برخوردارند. با این حال امروزه در صنعت مد و پوشاک، البسه های زنانه با آستین های مختلفی طراحی و تولید می شوند که شما باید با در نظر گرفتن همه آن ها، مدل مدنظرتان را انتخاب نمایید.

 

قد بلوز

فاکتور مهم دیگری که در خرید بلوز زنانه باید به آن دقت کنید، طول لباس یا همان قد لباس است. اصولا یک بلوز می تواند تا بالای زانوها، زیر باسن، روی باسن و یا اصلا به صورت کاملا کوتاهی طراحی و دوخته شود. فراموش نکنید که کوتاهی طول یک لباس محدودیت هایی در استفاده از آن را برای شما خانم های شیک پوش ایرانی ایجاد خواهد نمود.

 

نحوه بسته شدن بلوز

اغلب بلوزهای زنانه به صورت کشی هستند و می توان آن را به راحتی پوشید و از تن خارج کرد. با این حال اما امروزه بلوزهایی نیز در بازار به چشم می خورند که با بند، دکمه و یا حتی زیپ باز و بسته می شوند. لازم به ذکر است نحوه باز و بسته کردن یک لباس بر روی جذابیت های ظاهری آن بسیار تاثیر می گذارد.

برای خرید بلوز آستین بلند زنانه وارد این وبسایت شوید تا با ارزانترین قیمت، باکیفیت ترین لباس های زنانه را خرید کنید.

  • نیلوفر niloo