دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

7 تکنیک کاربردی برای افزایش نرخ کلیک در نتایج گوگل

بهینه‌سازی CTR یکی از مجموعه تکنیک‌هایی است که می‌تواند در رقابت‌های صفحه اول و جایی که فکر می‌کنیم راه دیگری جز دریافت بک لینک باقی نمانده، باعث رشد مقطعی جایگاه سایت ما شود.

معمولاً هرچه رتبه یک صفحه از سایت ما بالا می‌رود، صعود آن به رتبه بالاتر سخت‌تر از گذشته می‌شود. در این بخش تکنیک‌هایی برای بهینه‌سازی CTR بیان می‌شود؛ آموزش سئو خصوصی تکنیک‌هایی حرفه‌ای که با اجرای درست، می‌توانند باعث شوند در رتبه دوم یا سوم نتایج گوگل به اندازه رتبه یک ورودی دریافت کنید!

1-بهبود عنوان سئو؛ اولین مرحله برای جلب توجه کاربر

عنوان سئو اولین و مهم‌ترین مرحله برای تصمیم‌گیری کاربر است. یک عنوان جذاب و متفاوت می‌تواند شانس کلیک را افزایش دهد و در نتیجه باعث افزایش نرخ کلیک شود. عنوان صفحه یا تگ تایتل در صفحه به کاربر نمایش داده نمی‌شود و فقط در نتایج جستجو به نمایش در می‌آید. برای بهبود عنوان سئو و جلب توجه کاربر باید نکات زیر را در نظر داشته باشیم.

طرح سؤال؛ روشی ساده برای جذاب‌کردن عنوان

از آنجایی که ذهن انسان ناخودآگاه پاسخگو است، مطرح‌کردن پرسش در عنوان سئو می‌تواند تأثیر زیادی در جلب نظر کاربران داشته باشد. وقتی کاربر با یک سؤال در عنوان رو‌به‌رو می‌شود که پاسخ آن را نمی‌داند، به‌صورت ناخودآگاه برای یافتن پاسخ تلاش می‌کند. این روش به افزایش نرخ CTR و افزایش کلیک گوگل کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده از اعداد؛ قابل درک‌کردن مفاهیم پیچیده

به مثال‌های زیر توجه کنید.

مثال اول:

  • 5 فاکتور اصلی تأثیرگذار در سئو توسط گوگل معرفی شد!
  • مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در سئو توسط گوگل معرفی شد!

مثال دوم:

  • جشنواره تابستانی خرید با تخفیف ویژه
  • جشنواره تابستانی خرید با تخفیف ویژه (تا 40% تخفیف)

استفاده از اعداد سال‌هاست به عنوان یکی از رایج‌ترین تکنیک‌های افزایش ورود کاربران به سایت شناخته می‌شود، اما هنوز می‌توان با روش‌های خلاقانه‌تری از آن‌ها استفاده کرد. مثال اول مدلی رایج‌تر در استفاده از این تکنیک است، اما مثال دوم در طیف کوچکتری از سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، گرچه در هر دو مثال احتمالاً آمار کلیک بر روی گزینه‌هایی که از عدد در آن‌ها استفاده شده بیشتر است.

استفاده از افعال منفی؛ ایجاد احساسات درگیرکننده در کاربر

استفاده از افعال منفی به ایجاد احساساتی مانند ترس، اضظراب و نگرانی در ناخودآگاه مخاطب کمک می‌کند. 45 درصد احساسات ما تحت تأثیر ناخودآگاه ما هستند. افعال منفی با ایجاد درگیری و تشویش‌های کوچک در ذهن مخاطب، باعث می‌شود تا مخاطب نسبت به آن‌ها واکنش دهد. به مثال‌های زیر توجه کنید.

  • 5 چیزی که باید صبح‌ها بخورید
  • 5 چیزی که نباید صبح‌ها بخورید

در اینجا عنوان دوم می‌تواند باعث ایجاد احساس ترس و نگرانی کوچکی در ذهن مخاطب شود و او را تهییج کند تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورد.

عبارت‌های تأثیرگذار؛ مفاهیمی با معنای یکسان برای همه

عبارت‌های تأثیرگذار، کلماتی هستند که در فرهنگ عامه همیشه یک معنای خاص دارند. برای مثال کلمه عالی، بی‌نظیر، باتضمین، باکیفیت و غیره، دارای بار معنایی مثبتی هستند. این کلمات برای همه افراد قابل فهم هستند و به دلیل بار معنایی قوی خود، استفاده از آن‌ها در عنوان می‌تواند شانس کلیک و افزایش نرخ CTR را بالا ببرد.

 استفاده از کاراکترهای خاص مانند پرانتز و گیومه

قبل از هر چیز باید این نکته را بیان کنیم که استفاده از تکنیک‌های پیش رو به‌طور همزمان در برخی موارد مناسب است، اما زیاده‌روی در استفاده از آن‌ها ممکن است تأثیر معکوس نیز ایجاد کند.

مطالعات نشان داده استفاده از پرانتز و گیومه در عنوان صفحه می‌تواند شانس کلیک کاربران را تا 40% افزایش دهد. علت این است که محتوای داخل پرانتز معمولاً نکته مهم یا قابل توجهی را بیان می‌کند. در این شرایط یا کاربر اطلاعات بیشتری از محتوای صفحه به‌دست می‌آورد یا آن را جذاب‌تر قلمداد می‌کند و در مورد محتوای صفحه کنجکاوی می‌شود.

از پرانتر هم در عنوان صفحه و هم در توضیحات متا می‌توانیم بهره ببریم. نکته مهم در مورد استفاده از پرانتز نحوه استفاده آن است. می‌توانید از عبارات هیجان‌انگیز و خلاقانه استفاده کنید. پیشنهادهای زیادی برای استفاده در پرانتز و براکت وجود دارد.

  • ذکر محتوای صفحه مثل (ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک)
  • آمارها و اطلاعات سالانه (آمارهای سال 2019)
  • چک لیست
  • مطالعه موردی
  • راهنمای قدم به قدم

2- توضیحات متا، فرصتی طلایی برای مارکتینگ

توضیحات متا تریبونی 20 ثانیه‌ای است که در اختیار ما قرار می‌گیرد تا با زبان بی‌زبانی با مخاطبمان صحبت کرده و او را مجاب کنیم که روی لینک سایت ما کلیک کند. در هر حوزه کاری که فعالیت می‌کنید، کلماتی جادویی وجود دارند که می‌توانند کاربران شما را به وجد بیاورند. از این کلمات به خوبی استفاده کنید. عباراتی مثل رایگان، تعداد محدود، آخرین فرصت، مهم‌ترین، بهترین و بسیاری از عبارات مشابه در این دسته از عبارات حساس و هیجان‌انگیز قرار دارند.

https://khanomsin.ir/free-seo-training/

توضیحات متا در حالت کلی بهتر است توضیح مختصری از محتوای صفحه باشد، اما می‌توانید از تکنیک‌های زیر برای استفاده بهتر، بهره ببرید.

  • از انواع احساسات کاربر استفاده کنید. حس قدرت، شگفت‌انگیزبودن و حتی نگرانی و ترس هم می‌توانند در جای صحیح، کاربرد خوبی داشته باشند. (مثال: اگر می‌خواهید رتبه سایتتان در نتایج جستجو بعد از ماه‌ها و سال‌ها فعالیت از بین نرود پیشنهاد می‌کنیم از تکنیک‌های سئو کلاه سفید در سئوی سایت خود استفاده کنید. در این صفحه هر آنچه باید در مورد سئو کلاه سفید بدانید را توضیح داده‌ایم.)
  • می‌خواهید برای صفحات فرود (Landing Pages) سایت خود توضیحات متا بنویسید؟ بسیار خوب، از مزیت‌های رقابتی خودتان بگویید؛ چه چیزی شما را از رقبا متمایز می‌کند؟ به طور خلاصه در مورد آن‌ها بنویسید. (مثال: دوره جامع سئو مجموعه‌ای از 5 کارگاه تخصصی سئو با 20 ساعت آموزش حضوری است. در پایان دوره شما تمامی استانداردها و تکنیک‌های حرفه‌ای سئو را فرا می‌گیرید.)

3- A/B تست، تأثیر تغییرات خود را اندازه‌گیری کنید

برای اینکه بدانیم تغییراتی مانند تغییر عنوان و توضیحات متا چه تأثیری در افزایش نرخ کلیک داشته است، می‌توانیم از A/B تست در بازه‌های زمانی مشخص (مثلاً یک هفته و پس از تثبیت جایگاه) استفاده کنیم. دقت کنید که در این بازه‌های زمانی نباید تغییراتی دیگری ایجاد کنیم تا بتوانیم تأثیر واقعی بهینه‌سازی‌های انجام‌شده را بدون دخالت عوامل دیگر بررسی کنیم.

با استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول به‌راحتی می‌توانیم نتایج به‌دست‌آمده در بازه زمانی مشخص، مثلاً یک هفته اخیر را با هفته قبل مقایسه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای دقیق‌ترشدن داده‌ها Location و Device ها را نیز به یک نقطه خاص، مانند ایران و یک دستگاه خاص، مانند نتایج به‌دست‌آمده از موبایل محدود کنید.

4- استفاده از نشانه‌گذاری‌های استاندارد برای افزایش نرخ کلیک

نشانه‌گذاری‌های استاندارد بهترین مدل نمایش در صفحه نتایج جستجو را برای ما فراهم می‌کند. این نشانهگذاری‌ها ماهیت صفحه و نوع محتوا را به گوگل نشان می‌دهند. روش‌های مختلفی برای استفاده از نشانه‌گذاری‌های استاندارد برای افزایش نرخ کلیک وجود دارد.

  • Q/A: نمایش سؤالات مهم در نتایج جستجو
  • FAQ: نمایش سؤالات پرتکرار کاربران مرتبط به صفحه در نتایج جستجو
  • Product: نمایش امتیاز محصول، قیمت و اطلاعاتی مانند برند محصول در نتایج جستجو
  • Podcast: مدلی خاص شامل پادکست‌های مرتبط به یک موضوع

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درمورد نشانه‌گذاری‌های استاندارد به‌دست آورید و همراه با مثال‌های واقعی با تأثیر نشانه‌گذاری‌های استاندارد آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در کارگاه آموزش سئو تکنیکال شرکت کنید.

5- از URLهای کوتاه (و معنادار) استفاده کنید!

یکی از موضوعات مطرح در سئو این است که گوگل صفحاتی با URL کوتاه و معنادار را بهتر درک می‌کند و در رتبه‌بندی به آن‌ها امتیاز بیشتری می‌دهد؛ اما فقط گوگل نیست که از URL کوتاه و معنادار خوشش می‌آید، بلکه کاربران نیز به این مسئله اهمیت می‌دهند. درصدی از کاربران برای درک محتوای یک صفحه به URL نمایش داده شده در محتوا هم توجه می‌کنند.

در تصویر زیر می‌توانید تفاوت نمایش URL استاندارد و غیر استاندارد را ببینید. انتخاب شما کدام است؟

6- از علاقه کاربر به محتوای جدید بهره بگیرید

استفاده از اعداد سال جاری یا سال پیش رو که نشان‌دهنده جدیدبودن و پیشروبودن محتوای ماست، می‌تواند در عنوان یا توضیحات متا ذکر شود. همچنین می‌توانیم از عباراتی مثل «جدیدترین نکات»، «مدل‌های روز» یا عبارات مشابه نیز به طرز خلاقانه‌ای در عنوان و توضیحات متا بهره بگیریم. حتی ذکر این که قرار است مدل‌های جدید مانتو در سال (2021) را در محتوای خود به کاربر نشان دهیم می‌تواند آن‌ها را برای کلیک بر روی لینک ما تا حد زیادی ترغیب کند.

علاوه بر کاربران، گوگل هم به محتوای تازه علاقه‌مند است، اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید مقاله الگوریتم تازگی محتوا  (Freshness) پیشنهاد خوبی برای مطالعه است.

7- استراکچردیتا، کارت طلایی پیروزی در رقابت جذب کاربر

آمارهای نشان می‌دهند که استفاده از استراکچردیتا و نمایش آن در نتیجه جستجو می‌تواند تا به طور میانگین بیش از 30% در افزایش نرخ کلیک تأثیر بگذارد. تفاوتی ندارد که از کدام نوع استراکچردیتا استفاده می‌کنید، در هر صورت اگر استراکچردیتا به درستی استفاده شود و توسط گوگل در نتایج به نمایش در بیاید مانند یک کارت طلایی برای پیروزی در رقابت جذب کاربر عمل می‌کند. برای آشنایی بیشتر با استراکچردیتا حتماً مقاله باورهای اشتباه در مورد استراکچردیتارا مطالعه کنید.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

ساندبار سونی HT-CT70 یا CT790 یکی از ساندبار های 2016 سونی محسوب می شود. ساندبار 2.1 کاناله سونی HT-CT790 دارای 1 ساب ووفر (Subwoofer) بیسیم یا wireless مدل SA-WCT790 و 1 ساندبار خطی (Bar Speaker) مدل SA-CT790 می باشد و به کمک آن ها صدای قدرتمند و با کیفیت 330 وات را در اختیار شما قرار می دهد. ساندبار 330 وات سونی CT790 دارای ساب ووفر 110 واتی می باشد که به کمک سیستم صوتی Bass Reflex صدای باس فوق العاده ای تولید می کند و باعث می شود تجربه جدیدی از تماشای فیلم و گوش کردن به موسیقی داشته باشید و هیجان را در مهمانی ها و جشن های خود تجربه کنید.  نمایندگی سونی ایران با توجه به اینکه این ساب ووفر به صورت بیسیم به یونیت اصلی متصل می شود، می توانید آن را در هر جایی از محیط خود قرار دهید و با توجه به نوع کاربری بهترین کیفیت صدا را تجربه کنید. ساندبار این محصول بخش اصلی آن محسوب می شود و دارای 2 بلندگوی 110 واتی از نوع Full Range است. پورت های ورودی و خروجی و دکمه های کنترلی این محصول روی ساندبار قرار دارند. ساندبار 2016 سونی HT CT790 دارای تکنولوژی Dolby Digital، Dolby Digital Plus و Dolby Dual Mono می باشد و به کمک آن ها صدای با کیفیت و فوق العاده را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین با بهره مندی از تکنولوژی S-Force Pro Front Surround صدای فراگیر و سه بعدی مجازی ایجاد کرده و تجربه سینمایی را برای شما به ارمغان می آورد. سونی از تکنولوژی ClearAudio+ در این محصول استفاده کرده است و به کمک آن صدای شفاف و واضح را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از قابلیت Voice Mode این ساندبار صدای دیالوگ ها را تقویت می کند و باعث می شود آن ها را بهتر بشنوید. همچنین در شب یا زمانی که می خواهید با صدای کم به تماشای فیلم یا گوش کردن به آهنگ ها بپردازید، این محصول با استفاده از حالت Night Mode صدای محتوای در حال پخش را بهبود می بخشد و همه صدا ها به صورت واضح و دقیق به گوش شما می رسد. ساندبار هوشمند سونی HT-CT790 مجهز به وایفای می باشد و شما می توانید با اتصال این ساندبار به اینترنت، به صورت آنلاین و از طریق سیستم پخش موسیقی آنلاین اسپاتیفای (Spotify) موسیقی های مورد علاقه خود را روی این ساندبار پخش کنید. همچنین می توانید از طریق کابل LAN نیز این ساندبار را به اینترنت وصل کنید. ساندبار مذکور از برنامه SongPal پشتیبانی می کند و شما می توانید با نصب آن روی موبایل هوشمند خود ساندبار را کنترل کنید و به صورت بیسیم موسیقی های مورد علاقه خود را روی ساندبار پخش کنید. در صورتی که بیشتر از 20 دقیقه از وایفای استفاده نکنید، قابلیت Network Standby Mode به صورت خودکار وایفای را به حالت استندبای می برد و از مصرف انرژی جلوگیری می کند. ساندبار بلوتوثی سونی HT CT790 با بهره مندی از بلوتوث نسخه 4.1 به شما این امکان را می دهد که موبایل یا سایر دستگاه های بلوتوثی خود را به این ساندبار متصل کرده و آهنگ های مورد علاقه خود را با کیفیت بهتر از طریق این ساندبار گوش کنید. این ساندبار از یک پورت USB برخوردار است و به شما این امکان را می دهد که به راحتی و از طریق یک حافظه فلش موسیقی های مورد علاقه خود را گوش کنید. سونی این محصول را به قابلیت One-Touch مجهز کرده است و شما می توانید فقط با نزدیک کردن موبایل هوشمند خود به این ساندبار و از طریق NFC اتصال بین آن ها را برقرار کنید. البته لازم به ذکر است که موبایل هوشمند شما نیز باید از قابلیت NFC برخوردار باشد. ساندبار CT790 از 3 پورت ورودی HDMI و 1 پورت خروجی HDMI می باشد و می توانید از طریق آن تلویزیون را ساندبار متصل کرده، تنظیمات ساندبار را از طریق تلویزیون انجام دهید و صدای محتوای در حال پخش را از طریق ساندبار گوش کنید.

https://sony-co.com/showpost/93/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%7C-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87

این محصول از قابلیت Bravia Sync (HDMI-CEC) برخوردار است و اگر تلویزیون شما سونی باشد، هنگام اتصال ساندبار از طریق پورت HDMI، می توانید با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون ساندبار را کنترل نمایید. شما می توانید از طریق این ساندبار و با استفاده از قابلیت Mirroring صفحه نمایش موبایل خود را روی تلویزیون نمایش دهید. این ساندبار از فایل های ویدیویی و تصویری سازگار نیز پشتیبانی می کند و می توانید آن ها را از طریق ساندبار روی تلویزیون به نمایش درآورید. ساندبار خطی سونی CT790 دارای طراحی خوبی می باشد و با ارتفاع کمی که دارد به راحتی در قسمت جلوی تلویزیون قرار می گیرد و مانعی برای تماشای تلویزیون ایجاد نمی کند. در قسمت جلوی این ساندبار یک صفحه نمایش برای نشان دادن وضعیت ورودی و اطلاعات مورد نیاز آن وجود دارد. یک چراغ ال ای دی نیز در این قسمت تعبیه شده است و وضعیت ورودی و اتصال این ساندبار را به شما نشان می دهد.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

از بین بردن تیرگی های دندان بدون اینکه به شکل آن و همچنین موقعیت دندان در فک آسیبی وارد شود و یا دچار تغییر ظاهری گردد، یک پروسه مهم و حساس می باشد که از آن به عنوان فرآیند سفید کردن داخلی دندان نام می برند. متخصص ریشه دندان در رشتاین درمان به عنوان یک درمان زیبایی برای دندان های جلویی و یا به عنوان یک پیش درمان در زمینه انجام پروتز دندان مصنوعی یا قبل از انجام سرامیک کردن دندان ها انجام می گردد.

به این نکته توجه شود که اگر تصمیم به سفید کردن داخلی دندان داریم، باید عصب کشی به طور کامل و اصولی انجام شده باشد. اگر در این زمینه شک داشتید دکتر برای شما رادیوگرافی پری اپیکال تجویز می کند.

اگر هم دندان در اثر تخریب و عفونت سیاه شده و در این مدت درمانی مانند عصب کشی و پرکردن انجام نداده‌اید حتما قبل از سفید کردن داخلی دندان باید عصب کشی را به طور کامل انجام دهید. امکان سفید کردن دندان بعد از عصب کشی وجود دارد و نیاز نیست فاصله ای بین این دو درمان ایجاد شود.

اقدامات لازم پیش از بلیچینگ داخلی

برای انجام بلیچینگ نیاز است مقدماتی را انجام دهیم تا شرایط برای سفید کردن داخلی دندان فراهم شود. ابتدایی ترین کار درمان کامل پوسیدگی دندان است. باید پوسیدگی به صورت کامل از بین برود، دندان عصب کشی شود و سپس اقدام بلیچینگ نمایید. عدم انجام این موارد باعث می شود محلول بلیچینگ با عفونت واکنش دهد، در نتیجه علاوه بر عفونت بیشتر، درد زیادی را در آن محل ایجاد کند.

تفاوت بلیچینگ داخلی با بلیچینگ خارجی

در فرآیند سفید کردن داخلی دندان، محلول بلیچینگ و عملیات درمان در مورد دندان های خراب، عفونت کرده و یا آسیب دیده از ناحیه ریشه، انجام می شود. معمولا در این موارد دندان به صورت موضعی دچار تغییر رنگ و تیرگی است. اما در روش بلیچینگ خارجی، ماده بلیچینگ برای سطح کلی دندان ها استفاده می شود. در واقع در این روش به صورت یک دست و کلی سطوح دندان ها سفید می شود. نیازی به تراش و ایجاد کار اضافه نیست و با سطح سالم دندان روبرو هستیم. زمانی که از بلیچینگ داخلی قرار است استفاده شود، محلول بلیچینگ به درون حفره مورد نظر در دندانی که دچار تیرگی شده است تزریق می شود.

روش‌های مختلف انجام بلیچینگ داخلی

فرآیند تغییر رنگ بعد از عصب کشی دندانها (بلیچینگ داخلی) در چند روش مختلف انجام می شود که انتخاب روش درمانی توسط پزشک به عوامل مختلفی بستگی دارد. پرکاربردترین روش های انجام بلیچینگ عبارتند از:

  • روش داخل مطب (In Office)

از محلول بلیچینگ با قدرت بالا در این روش استفاده می شود. به همین خاطر به صورت حضوری در مطب پزشک، محلول به حفره دندان مورد نظر تزریق می گردد و باید به مدت مشخصی که به نوع محلول بستگی دارد، روی دندان باقی بماند. برای تکمیل درمان ممکن است نیاز باشد فرد چند بار به مطب پزشک مراجعه نماید. معمولا در این موارد فاصله تزریق حداقل یک هفته در نظر گرفته می شود تا تاثیر بلیچینگ بر روی سطوح دندان و قدرت خورندگی کم شود.

در زمان استفاده از این روش باید به صورت کامل دندان ایزوله شود. چرا که قدرت بالای محلول ممکن است به مینای دندان و لثه آسیب وارد کند.

در مواردی که نیاز به تاثیر بیشتر می باشد و شرایط به درستی کنترل شده باشد، ماده بلیچینگ را هم زمان در درون حفره و برای سطح استفاده می کنند که می شود گفت مجموع بلیچینگ داخلی و خارجی است.

  • روش قدم زنان (Walking) یا همراه

در روش قبلی بخاطر قدرت بالای محلول و همچنین شرایط کنترلی که نیاز بود، باید بعد از مدتی محلول از محل برداشته می شد. در این روش محلول به محل مورد نظر تزریق می شود و روی آن پانسمان انجام می گیرد. فرد به مدت یک هفته به زندگی روزانه خود می پردازد و بعد از یک هفته دوباره به مطب مراجعه می نماید. در مراجعات بعدی نیز این روند تکرار می شود. قدرت محلول استفاده شده در این روش از روش قبلی پایین تر است. از جمله مواد استفاده شده در این روش سدیم پربورات می باشد.

https://drshamsdentist.com/%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

این روش نیاز به تخصص بیشتری دارد و باید به درستی هم محلول تزریق شود و هم امکان انجام پانسمان و فضای مورد نظر برای آن باشد.

  • روش ترکیبی (داخل مطب و همراه)

اگر هر دو روش بالا را در مورد بلیچینگ به کار ببرند، از آن به عنوان روش ترکیبی نام می برند. در این حالت ابتدا محلول قوی تزریق می شود و بعد از زمان مشخصی از روی دندان برداشته می شود و محلول بلیچینگ با دز پایین تر به صورت ماندگار همراه با پانسمان اجرا می گردد. این محلول تا هفته بعد باقی می ماند تا روند تکرار شود. میزان اثر بخشی این روش در صورتی بیشتر خواهد بود که نکات مربوط به بلیچینگ توسط پزشک به درستی رعایت شود و عوارضی برای فرد بوجود نیاید.

  • نیلوفر niloo