دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

۲۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع خدمات دندانپزشکی

سایت معرفی خدمات دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی شامل موارد گوناگون و مختلفی می‌ شود که در مطب ها و به صورت تخصصی توسط دندانپزشکان ارائه می‌ شود. برای حفظ سلامت دندان ها باید بهترین خدمات تخصصی دندانپزشکی را دریافت کنید. در این صورت می توانید اطمینان داشته باشید برای مدت طولانی دندان های شما دچار آسیب خاصی نخواهند شد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام دندانپزشکان ایران، خدمات دندانپزشکی شامل موارد گوناگون و مختلفی می‌ شود که در مطب ها و به صورت تخصصی توسط دندانپزشکان ارائه می‌ شود. در صورتی که دندان ها دچار آسیب شوند درد بسیار زیادی به وجود خواهد آمد به همین دلیل  باید برای حفظ سلامت دهان و دندان  تلاش نمود.  در ادامه به چندین مورد از خدماتی که توسط دندانپزشکان ارائه می شود اشاره می کنیم. دندانپزشکی در رشت همچنین در ادامه به معرفی سایت دندانپزشکان ایران خواهیم پرداخت که در آن شما می توانید لیست کاملی از دندانپزشکان معتبر در شهر خود را بیابید.

ارتودنسی

یکی از خدمات دندانپزشکی ارتودنسی می باشد. در صورتی که چینش دندان ها شکل صحیح نداشته باشند ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. علاوه بر این که در اثر چینش ها صحیحی دندان ها از زیبایی دهان و دندان کاسته می ‌شود ممکن است مشکلات دیگر نیز به وجود بیاید. در صورتی که مشکل چینش و نحوه قرار گیری دندان ها حاد باشد باید جراحی فک انجام داد. اما در غیر این صورت می توان بدون جراحی فک و با کمک ارتودنسی مشکل را برطرف نمود. ارتودنسی به افرادی که دندان های آن ها چینش زیبایی ندارد کمک می کند تا لبخند زیبایی داشته باشند. به همین دلیل می توان ارتودنسی را یکی از رایج ترین و پر تقاضاترین امور دندانپزشکی دانست که توسط متخصص ارتودنسی دندان انجام می شود. در سایت دندانپزشکان می توانید لیستی کامل از دندانپزشکان متخصص ارتودنسی در شیراز ، تهران ، کرج ، اهواز و سایر شهرهای ایران را مشاهده نمایید.

جرم گیری

 یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی، جرم گیری می باشد. خدماتی که توسط دندانپزشکان ارائه می شود شامل دو دسته است. بعضی از این خدمات مربوط به امور زیبایی بوده اما بعضی دیگر از خدمات درمانی می باشند. البته می توان گفت بعضی از خدماتی که توسط دندانپزشکان ارائه می شود هم شامل  خدمات زیبای بوده و هم شامل خدمات درمانی می باشند. جرم گیری را می توان از جمله موارد  زیبایی به حساب آورد. منظور از جرم گیری برطرف کردن رسوب هایی می باشد که در قسمت پایین دندان و نزدیک به لثه قرار دارد. این رسوب ها باعث می شوند دندان ها رنگ تقریباً زردی داشته باشند. زردی دندان های یکی از اصلی ترین عاملی های است که سبب می شود لبخند فرد، زیبا به نظر نرسد. در صورتی که جرم گیری به موقع  انجام نشود ممکن است  منجر به پوسیدگی دندان شود و مشکلات ثانویه پیش بیاید.

ایمپلنت

ایمپلنت  یکی دیگر از مهم‌ ترین خدمات دندانپزشکی است که  توسط افراد حرفه‌ ای انجام می‌ شود و به افرادی که دندان های خود را از دست دادند کمک می کند تا دوباره بتوانند دندان داشته باشند. واژه ایمپلنت به معنای کاشت دندان می باشد. در حقیقت ایمپلنت پیچ هایی از جنس فلز تیتانیوم است. این پیچ ها نقش ریشه دندان را برای افرادی که دندان خود را از دست داده اند اجرا می کند. ایمپلنت به استخوان فک متصل می شود و روکش مشابه دندان ها بر روی این پیچ ها قرار می گیرند. دندان ایجاد شده مشابه دندان طبیعی بوده و برخلاف دندان های مصنوعی امکان استفاده دائمی از آن ها وجود دارد.

دندانپزشکان 

لمینت

یکی از پرطرفدار ترین خدمات دندانپزشکی لمینت دندان ها می باشد. لمینت را می توان جز خدمات زیبایی به حساب آورد. بعضی از افراد دارای دندان های زرد یا ترک خورده  هستند در چنین حالتی می توان به کمک لمینت این مشکلات را برطرف نمود. در حقیقت لمینت رو کشی همرنگ دندان ها است که نقص های ظاهری دندان را برطرف می کند و  سبب زیبایی  لبخند می شود. برای اجرای لمینت نیاز است مقداری از دندان ها تراشیده شوند. این کار توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود. کامپوزیت همانند لمینت، برای اصلاح شکل دندان ها به کار می رود و یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی می‌ باشد. اما فرق کامپوزیت با لمینت این است که  برای کامپوزیت نیاز به تراشیدن دندان ها نیست.

بلچینگ

بلچینگ یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی بوده که جز دسته خدمات زیبایی قرار می گیرد. سفید کردن دندان ها می تواند به زیبایی کمک بسیار زیادی بکند با استفاده از این روش می‌ توان در کم ترین زمان ممکن ۲ تا ۳ درجه دندان ها را سفید نمود. برای جرم گیری دندان در رشت کلیک کنید. در این روش از ماده‌ ای به نام پراکسید هیدروژن استفاده می شود و دندان ها برای مدتی سفید می شوند.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

مدیریت بازرگانی یک رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی می باشد، این رشته ابتدا در کشور فرانسه و از دانشگاه ESCP Europe شروع شد . این رشته به دانشجویان مهارت‌های اداره سازمان را آموزش می‌دهد، همچنین به بحث در مورد چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهٔ بهینه از امکانات موجود می‌پردازد و برای تک به تک این اتفاقات راهکار و آموزش ارائه می دهد. در ادامه این مقاله به پاسخ سوال چرا مدیریت بازرگانی بخوانیم پرداخته ایم .

چرا مدیریت بازرگانی بخوانیم ؟

این گرایش از قدیمی‌ترین گرایش‌های مدیریت است که کار خود را در سال ۱۳۳۳ به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمان‌های دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از استادان آمریکایی آغاز کرد، سپس این رشته در مقاطع و گرایش‌های مختلف و در دانشگاه‌های گوناگون کشور گسترش یافته و همینکه در غالب دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور ارائه می‌گردد.

اما با توجه به اینکه سابقه رشته مدیریت بازرگانی در ایران به دهه 30 برمی گردد. اما در کل می توان گفت که این رشته، یکی از رشته‌های نوظهور در ایران محسوب میشود و می توان گفت که حدودا ده سالی می باشد که کاملا شناخته شده هست و خیلی هم طرفدار پیدا کرده است.

راستش را بخواهید اگر بخواهیم به زبان ساده به شما بگوییم،  این حوزه رابط میان مجموعه‌های اقتصادی و کاری با مشتریان می باشد. اما این جمله خیلی از وجوه کاری این رشته را به ما نشان نمی دهد و تعریف کاملی نیست.

پس بهترین راهی که به ذهن من رسید این بود که یک مقاله آموزشی برایتان بنویسم و سعی کنم که تمامی جنبه‌های کاری و وظایف مدیر بازرگانی را برایتان بگویم و شما را از این رشته و پتانسیل هایش آگاه کنم. چیزی که در این مقاله برایم مهم هست این می باشد که:لیسانس غیرحضوری

” شما بدانید چه شغل هایی برای این رشته وجود دارد و بعد از آن وظایف مدیریت آن در یک مجموعه را بدونید و بعد با هم سر این بحث کنیم که اگر بخوایم این رشته رو در دانشگاه دنبال کنیم، باید چه کار کنیم و چطوری میتوانیم بفهمیم که این رشته، یک رشته‌ی پولساز و خوب برای ماست؟ “.

مدیریت بازرگانی چیست ؟

این جمله شاید اولین جمله‌ای باشد که در تعریف این رشته گفته میشود: ” مدیر بازرگانی، مسئول موفقیت یک مجموعه‌ی کاری در زمینه‌ی ارتباطات و فروش است. “. اگر بخواهم مقداری بیشتر این جمله را توضیح بدهم باید بگوییم که:

” مدیریت بازرگانی، بعد از مدیر کل، یکی از مهم ترین مدیران یک شرکت محسوب میشود. در واقع یک مدیر بازرگانی تمام مسئولیت‌های مربوط به خرید، فروش، ارزیابی تامین کنندگان، پیگیری قرار دادها و رسیدگی به امور مشتریان یک مجموعه رو انجام میدهد.

اما علاوه بر همه‌ی این کارها، یک مدیر بازرگانی، برنامه‌های تبلیغاتی یک مجموعه را هم بر عهده دارد. چون که تنها کسی که میتواند یک تصویر خوب و یک شمای تجاری از مجموعه بسازد و به مشتریان ارائه بدهد مدیر بازرگانی هست.

و در کنار برنامه‌های تبلیغاتی، برنامه ریزی استراتژیک، طرح تجاری شرکت، ارتباط با مشتریان خاص، مدیریت ارتباطات بین المللی وانجام مذاکرات تجاری هم بر عهده این رشته در یک مجموعه می باشد. “

با این اوصاف میشود گفت که مدیر بازرگانی، یک آچار فرانسه در یک مجموعه محسوب میشود. که حضورش میتواند سرنوشت یک برند را عوض کند و کاری کند که یک کسب و کار، یک شبه راه صد ساله را طی کند و خب این نیاز به یک تخصص بسیار بالاست و ایجاب میکند که مدیر بازرگانی به وظایف خودش آگاه باشد.

چرا مطالعه مدیریت بازرگانی است؟

برای کارآفرینان و رهبران تجاری مشتاق ، مدرک مدیریت بازرگانی به طور مداوم یک انتخاب محبوب است. این دانش و مهارت های آکادمیک را برای دنبال کردن فرصت های شغلی جهانی فراهم می کند و به شما کمک می کند درک گسترده ای از مشاغل و حوزه های خاص مانند امور مالی و منابع انسانی را توسعه دهید. اما اگر هنوز 100٪ مطمئن نیستید که مدرک مدیریت بازرگانی برای شما مناسب است ، در اینجا پنج دلیل وجود دارد که شما را متقاعد می کند.

مهارت های کلیدی مدیریت را توسعه دهید

یکی از مهمترین نکات مهم در تحصیل مدرک مدیریت بازرگانی ، مهارتهای کلیدی مدیریت است. که به شما امکان می دهد یک دارایی ارزشمند برای هر سازمانی باشید. شما یک مجموعه مهارت را برای پاسخگویی به چالش ها و تحولات جاری در تجارت و جامعه ایجاد خواهید کرد و به شما توانایی تصمیم گیری مدیریتی آگاهانه را می دهد که پیامدهای اخلاقی ، اقتصادی و اجتماعی را در نظر می گیرد. برخی از این مهارتهای اساسی مدیریت تجارت عبارتند از:

  • تفکر انتقادی و استراتژیک
  • ارتباطات
  • حل مسئله
  • سازمان
  • ارائه
  • گزارش نویسی
  • رهبری
  • مدیریت پروژه

 قابل اشتغال بودن

دانشجویانی که تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه را با مهارتهای قابل انتقال بسیار مطلوب و دانش تجاری قوی تر انتخاب می کنند . دو موردی که توسط کارفرمایان بالقوه دنبال می شود. همانطور که با مدرک مدیریت کسب و کار پیشرفت می کنید ، می توانید جهت حرفه خود را شکل دهید ، یک منطقه تخصصی از تجارت را که به شما علاقه مند است مانند کارآفرینی یا مدیریت منابع انسانی ، شکل دهید. فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی با انواع فرصت های شغلی در موارد زیر ارائه می شوند:

  • مدیریت
  • مشاوره
  • بازاریابی و تبلیغات
  • منابع انسانی
  • خرده فروشی و فروش
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری.

مقدمه ای بر دنیای تجارت

مدرک مدیریت بازرگانی به شما کمک می کند تا دانش و درک عمیقی از عناصر اصلی تجارت و مدیریت کسب کنید. اگر تجربه قبلی ندارید ، مقدمه ای عالی در دنیای تجارت است. این بینش های صنعتی ، مانند روند بازار و گزارش های صنعت را ارائه می دهد ، که می تواند بسیار ارزشمند باشد و شما را به استفاده از تئوری آکادمیک در موقعیت های تجاری واقعی که به شما کمک می کند تا پس از فارغ التحصیلی شروع به کار کنید ، تشویق می کن

 رئیس خود باشید

نه تنها بعد از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی خارق العاده ای خواهید داشت ، بلکه عناصر اصلی را نیز برای راه اندازی کسب و کار خود خواهید داشت – تمام آنچه شما نیاز دارید یک ایده تجاری برای شروع کار است. از طریق توسعه مهارت های کارآفرینی و توانایی آزمایش ایده های تجاری ممکن ، مدرک مدیریت بازرگانی شما را در مسیر رئیس بودن خود قرار می دهد – حتی ممکن است شریک تجاری آینده خود را در دانشگاه ملاقات کنید.

دانشگاه هایی مانند کینگستون ، فعالیت های فوق برنامه تخصصی را برای کمک به کارآفرینان مشتاق که می خواهند کار خود را شروع کنند ، ارائه می دهند. شما می توانید از سخنرانان مهمان الهام بخش که مشاغل چند میلیون پوندی را اداره می کنند و حتی ایده های کسب و کار خود را از طریق مسابقه سالانه ایده های روشن دانشگاه برای داوران متخصص استفاده کنید – 1000 پوند برای برنده شدن وجود دارد.

در مورد چندین رشته اطلاعات کسب کنید

اگر 100٪ مطمئن نیستید که می خواهید آینده شغلی شما چیست ، یا فقط می خواهید دانش گسترده ای داشته

  • باشید ، مدرک مدیریت بازرگانی یک انتخاب عالی است. شما یک نمای کلی از کارکردهای اصلی کسب و کار را یاد می
  • گیرید که به موفقیت یک کسب و کار کمک می کند و سپس اغلب می توانید در زمینه مورد نظر خود متخصص شوید.

اینها معمولاً شامل موارد زیر است:

  • مدیریت منابع انسانی
  • کارآفرینی
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • عملیات خدمات.
  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

یک رگولاتور خازنی چگونه عمل می‌کند؟

اگر می‌خواهید مقدار ضریب توان را با استفاده از تجهیزات اندازه‌گیری توان اکتیو و راکتیو به‌صورت دستی تغییر دهید و همچنین پنج خازن با همان ظرفیت دارید، باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا باید توان اکتیو و راکتیو را اندازه‌گیری کنید. سپس ضریب توان را با استفاده از روابط موجود محاسبه کنید. در مرحله سوم برای تصحیح مقدار ضریب توان لازم است ابتدا مقدار توان راکتیو موردنیاز برای رسیدن به توان موردنظر محاسبه شود. توان راکتیو در واقع یک ولتاژ سینوسی متناوب است که به باری که کاملاً مقاومتی است اعمال می‌شود و جریان متناوبی را القا می‌کند که کاملاً با ولتاژ هم فاز است.  سگال نیرو این توان زمانی اعمال می‌شود و در یک مدار AC به وجود می‌آید که تغییر در جریان در مدار هم‌زمان با تغییر ولتاژ در آن اتفاق نیفتد. در مرحله چهارم باید به‌اندازه Q کیلووار توان راکتیو به مدار تزریق شود. کیلووار یا ولت آمپر واحد اندازه‌گیری توان راکتیو است. در این مرحله ممکن است شاهد دو اتفاق باشیم. به‌عنوان‌مثال، در مورد اول به سه پله کامل و ۰.۸ از یک پله نیاز داریم، زیرا هر کیلووار برابر با ۳.۸ Q است. ازآنجایی‌که امکان واردکردن قسمتی از پله در مدار وجود ندارد، دو انتخاب خواهیم داشت. اول اینکه فقط ۳ پله را در مدار معرفی کنیم که در این صورت به توان موردنظر و دلخواه نخواهیم رسید و انتخاب دوم معرفی ۴ پله است و در این صورت ضریب توان بیشتر از آنچه می‌خواستیم خواهد بود. در مورد دوم، وضعیت مشابهی رخ می‌دهد. تنها تفاوت این است که هر کیلووار برابر با ۴.۴ Q است و باید بین واردکردن ۴ پله و ضریب توان کمتر از توان موردنظر و واردکردن ۵ پله و رسیدن به توان بالاتر از حد مورد انتظار یکی را انتخاب کنیم. حال سؤال مهم این است که کدام یک از این انتخاب‌ها مناسب‌تر است؟

در یک رگولاتور خازنی، برای رسیدن به مقدار موردنظر توان راکتیو، تعداد پله‌ها معمولاً در ریاضیات گرد می‌شود. یعنی در شرایط فوق، زمانی که مقدار برابر با ۳.۸ پله است، باید تعداد پله‌ها را به سمت بالاگرد کرده و ۴ مرحله را وارد مدار کنید و اگر برای رسیدن به توان راکتیو موردنظر به ۴.۴ پله نیاز است، باید تعداد پله‌ها به سمت پایین گرد شوند و ۴ پله وارد مدار شوند. در واقع در این مرحله از تنظیم و تصحیح ضریب توان باید منتظر درصدی از خطا باشیم. سؤال مهم این است که میزان خطای مورد انتظار ما چقدر است و به چه عوامل دیگری بستگی دارد و چگونه باید آن را کنترل کرد؟ پاسخ به همه این سؤالات به ظرفیت کوچک‌ترین پله خازنی بستگی دارد. ازآنجایی‌که تمام توان راکتیو موردنیاز به‌عنوان مضربی از کوچک‌ترین پله خازنی گرد می‌شود، هر چه این مقدار عددی کوچک‌تر باشد، خطای ما نیز کمتر است. البته باید در نظر داشته باشید که هرچه پله خازنی اول کوچک‌تر باشد باعث افزایش استهلاک تجهیزات و همچنین افزایش تعداد قطع و وصل‌شدن‌های مدار می‌شود کوچک بودن پله خازنی اول خازن نیز باعث به‌وجودآمدن برخی تنش‌های الکترومکانیکی می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد اختلالات الکترومغناطیسی شود.

آموزشگاه فنون برق در راستای تربیت نیروی کار با مهارت، برگزار کننده دوره های مختلفی از جمله دوره آموزش طراحی تابلو برق است.شما مهارت آموزان عزیز می توانید با شماره تلفن های ثبت شده در سایت تماس حاصل فرمایید و اطلاعات کامل را از کارشناسان ما جویا شوید.

انواع رگولاتورهای خازنی

انواع مختلفی از رگولاتور خازنی در تابلوهای برق و بانک خازنی مورداستفاده قرار می‌گیرد که هرکدام باتوجه‌به ویژگی خاصی که دارد می‌تواند در انواع مختلف کاربردها مورداستفاده قرار بگیرد. در ادامه به معرفی انواع مختلف رگولاتورهای خازنی می‌پردازیم.

رگولاتور خازنی Super PFR 06/PFR 12

این رگولاتور خازنی از جدیدترین رگولاتورهای بانک خازنی است. طراحی این تجهیزات بسیار منحصربه‌فرد بوده و رابط کاربری کارآمد و آسانی دارد. با استفاده از این سیستم‌ها می‌توان به طور صحیح و دقیق وضعیت سیستم‌های هارمونیک را بررسی کرد. سپس با یک اقدام دقیق پله‌های خازنی را قطع یا وصل کنید. این نمونه از رگولاتورها ویژگی‌های خاصی دارد. می‌توان به امکاناتی از قبیل: دردسترس‌بودن تنظیمات دستی و اتوماتیک، دردسترس‌بودن خروجی آلارم، مجهز به سیستم FCP، مجهز به‌اندازه گیری دما و مدیریت و تنظیمات کاملاً دیجیتالی اشاره کرد.

این گروه از رگولاتورها تعداد پله‌های خازنی متصل، پارامترها و غیره را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، مقدار کسینوس فی با مقادیر جریان و ولتاژ محاسبه می‌شود. از مشخصات فنی رگولاتورهای Super PFR 06/PFR 12 می‌توان به ولتاژ تغذیه ۴۰۰ ولت، درجه حفاظت ۴۰ IP و خروجی relays, max. 250 V, 10 A, AC1 اشاره کنیم.

رگولاتور خازنی Lovato

نوع دیگری از رگولاتور خازنی Lovato است. این رگولاتورها عمدتاً برای تصحیح ضریب قدرت در مدارهای الکتریکی خازن استفاده می‌شوند. از طرفی با کمک این رگولاتورهای خازنی می‌توان مقدار خازن را از روی شبکه تجهیزات الکتریکی تعیین کرد. این رگولاتورها دارای نمایشگر سه‌رقمی هستند و اعداد را نشان می‌دهند. آنها توانایی کنترل ضریب توان ریزپردازنده را دارند. دو رله‌ای هستند و می‌توان آنها را برنامه‌ریزی کرد. علاوه بر این رگولاتورهای خازن Lovato دارای پورت سریالی هستند و این سیستم‌ها را می‌توان از طریق کامپیوتر راه‌اندازی و تست کرد.

همیشه هنگام تنظیم رگولاتورهای بانک خازنی به یاد داشته باشید که ولتاژ مشخص شده توسط سازنده رگولاتور خازنی باید با ولتاژ شبکه یکسان باشد. همچنین ترانسفورمرهای جریان برق مورداستفاده برای تغذیه رگولاتور خازنی باید در ورودی اصلی برق قرار گیرند. به‌این‌ترتیب می‌توانند هم جریان خازن و هم جریان بار را اندازه‌گیری کنند.

جمع بندی رگولاتور ها

اصولاً خازن‌هایی در مدار الکتریکی به‌منظور حذف بار راکتیو متغیر مصرف‌کننده در حالت‌های مختلف اضافه شده و برای کنترل آنها از انواع رگولاتور خازنی استفاده می‌شود. در واقع خازن در مدار الکتریکی وظیفه دارد تا توان موردنیاز سلف را تأمین کند. سلف خود نمی‌تواند توان راکتیو را با شبکه مبادله کند و بنابراین خازن وظیفه تبادل این توان را بر عهده می‌گیرد. کاری که خازن در چنین شرایطی انجام می‌دهد و کارایی آن در مدار در حین اصلاح را ضریب توان می‌گویند. اتصال خازن در مدار الکتریکی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، اما ازآنجایی‌که این سیستم‌ها معمولاً از قطعات دیگری مانند موتور و ترانس‌ها استفاده می‌کنند و به تعداد و کمیت خازن‌های مختلفی نیز نیاز دارند، به‌طورکلی توصیه می‌شود از روش متمرکز برای اتصال خازن استفاده شود.

همچنین می‌توان از برخی رگولاتورها برای اصلاح ضریب توان در مدار استفاده کرد. رگولاتور خازنی با استفاده از جریان اکتیو و راکتیو تصمیم می‌گیرد و سیستم را کنترل می‌کند. بیشتر بارهایی که در صنایع مختلف برق مورداستفاده قرار می‌گیرند از نوع مقاومتی هستند. بسیاری از تجهیزات مانند موتورها و ترانسفورماتورها عملکرد سلفی مقاومتی نیز دارند. این ویژگی در کوره‌های القایی و مبدل‌های قدرتی نیز وجود دارد. حتی مبدل‌های قدرت مانند یک‌سوسازهای تریستور که دارای مدار کموتاسیون هستند نیز دارای ویژگی‌های سلفی مقاومتی هستند. به‌طورکلی این مشخصه‌ای است که باعث تولید توان راکتیو در شبکه‌های توزیع برق می‌شود. این توان راکتیو می‌تواند مشکلاتی مانند افزایش جریان و تلفات بیشتر ایجاد کند و همچنین باعث بزرگ‌تر شدن سطح مقطع سیم‌ها و کابل‌ها می‌شود.

استفاده از رگولاتور خازنی در مدارها و سیستم‌های الکتریکی خروجی پایداری ایجاد می‌کند که در نگاه اول امری ساده اما بسیار مهم است. گاهی اوقات در مدارهای الکتریکی قطعاتی مانند ICها  و سنسورها وجود دارد که در صورت وجود اختلاف ولتاژ ۰.۵ ولتی ممکن است بسوزند و غیرقابل‌استفاده شوند. به همین ترتیب استفاده از رگولاتور خازنی در مواقعی که مدار دارای مقاطع متفاوتی است و هر یک از این مقاطع به ولتاژ متفاوتی نیاز دارند، نیاز به استفاده از چندین باتری مختلف در مدار را برطرف می‌کند.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

منظور از تحقیق کلمه کلیدی چیست؟

Keyword research، یک فرآیندی است که با آنالیز و یافتن عبارات واقعی که کاربران به هنگام سرچ در موتورهای جستجو، وارد میکنند. در صورتی که بخواهید یک سایتی را بهینه سازی یا سئو کنید، در ابتدا باید به تحقیق کلمات کلیدی بپردازید و ببینید که رقبای شما در چه کلماتی دارای رتبه و ورودی هستند و سپس سایت خود را با توجه به استراتژی بازاریابی و استراتژی محتوا، سئو نمایید.

این نکته را به یاد داشته باشید که بدون بررسی رقبا و کلمات کلیدی، نمی توانید سایت خود را به  صفحه اول گوگل بیاورید و یا حتی فروش خوبی از سایت داشته باشید. برای آموزش ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی کلیک کنید.

با کیوورد ریسرچ (جستجوی کلمات کلیدی)، می توان فهمید که دغدغه مردم چیست و بیشتر چه کلماتی را  برای رفع نیازهای خود جستجو می کنند؟

برای پیدا کردن این کلمات می توان از ابزارهای سئو مانند سرچ کنسول، keyword planner، semrush ،Ahrefs و… یا عبارات و کلماتی که در search related یا پیشنهاد گوگل (Google suggest) است، استفاده نمود.

البته سایت های سوشال (social site) هم هستند مانند Reddit،Foursquare، Badoo،Youtube، آپارات و غیره که برای پیدا کردن کلمات کلیدی و انتشار آن ها در این سایت ها بسیار مناسب می باشند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟

انتخاب کلمات کلیدی، اولین قدم برای راه اندازی هر کمپین سئویی است. با جستجوی کلمات کلیدی سئو، می توان به توسعه سایت، برندینگ شدن سایت و همچنین به سئوی داخلی (تولید محتوا) نیز کمک شایانی کرد.

Keyword research، مانند یک قطب نما عمل کرده و به ما می گوید که کدام مسیر درست و کدام یک اشتباه است.در صورتی که مسیر اشتباه را انتخاب کنیم، نه تنها ورودی و ترافیک  سایت ما بیشتر نمی شود، بلکه حتی ممکن است با افت ورودی و همینطور کاهش فروش هم مواجه شویم. با تحقیق کلمات کلیدی، میتوان ترس ها، فکرها، آرزوها و کلا تمامی اهداف هر شخص  را شناسایی نمود. در واقع  این روش، بینش فوق العاده ای درباره مشتریان بالقوه جهت داشتن فروش بیشتر و افزایش ورودی و ترافیک سایت به ما میدهد.

چگونه به تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم؟

اولین قدم برای تحقیق کلمات کلیدی، درگیر شدن با طوفان فکری و ایده های مختلف برای تولید کلمات جدید است.

گاهی اوقات این مرحله سخت ترین قسمت برای افرادی است که با کلمات رقابتی و پرسرچ آشنایی نداشته و از کلمات عام مانند پیتزا، هتل، ماشین، کرم پودر، خانه و.. به عنوان هدف خود استفاده کرده اند.

جالب است بدانید، افرادی هم هستند که چندین کلمه را با استفاده از علامت اسلش (/) در باکس جستجوی گوگل سرچ می کنند تا به هدف خود که شامل آن کلمات است برسند، مانند سئو/ بک لینک/ شبکه های اجتماعی.

بنابراین، اولین چیزی که شما به آن نیاز دارید، پیدا کردن کلمه و عباراتی است که به کسب و کار شما مرتبط  و وابسته باشد. شما با استفاده از یک طوفان فکری و گشت و گذار در اینترنت،  و استفاده از  ابزارهای سئو، می توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کار خود را پیدا نمایید.

شما برای آغاز کار می توانید از اکسل یا spreadsheet های مختلف برای داشتن کلمات کلیدی مختلف استفاده نمایید. یادتان باشد که فقط کلماتی که به صورت عام هستند مانند لپ تاپ، سئو و غیره را در این فایل قرار ندهید و از کلمات طولانی تر (Long Tail) یا از کلمات معنایی (LSI (Latent Semantic Indexing مانند خرید کرم پودر، خرید اینترنتی کرم پودر، بهترین کرم پودر مناسب تابستان، آموزش سئو، آموزش سئو داخلی و.. هم استفاده نمایید. 

ادامه مقاله تحقیق کلمات کلیدی را با آوردن مثال برای روش های گوناگون مانند استفاده از گوگل، ابزارها و.. ادامه میدهیم.

انتخاب کلمه کلیدی با استفاده از گوگل

فرض کنید که یک فروشگاه اینترنتی در حوزه لوازم آرایشی دارید و قصد دارید یکی از محصولات خود را مثلا عطر بلو شنل را که تازگی در سبد محصولات خود آورده اید، سئو و در صفحه اول گوگل بیاورید. ابتدا باید یک فایل اکسل آماده نمایید و  سپس از طوفان فکری استفاده نمایید . حال با استفاده از طوفان فکری، یکسری کلمه دارید که نمیدانید کدام یک از آن ها هدف کاربران برای خرید می باشد، حال باید با استفاده از روش های زیر، بهترین کلمات کلیدی موردنظر خود را پیدا کنید و صفحه سایت را بهینه و سئو نمایید.

ابتدا وارد صفحه گوگل به آدرس Google.com می شویم و سپس کلمه عطر بلو شنل را در باکس گوگل جستجو می کنیم :

در عکس بالا، با انتخاب کلمه عطر بلو شنل، شاهد پیشنهاداتی از گوگل (Google suggest) که لانگ تیل های آن کلمه کلیدی را نشان میدهد، بودیم.

 حال با انتخاب کلمه کلیدی مورد نظر، وارد صفحه نتایج جستجو شده و یکسری سایت که بیانگر اهداف ما هستند و در واقع رقبای ما هم به حساب می آیند را مشاهده میکنیم. با اسکرول کردن، به انتهای صفحه رفته و با مشاهده search related که جستجوهای کاربران است، تعدادی کلمه یا عبارت را مشاهده خواهیم کرد:

با انتخاب یکی از عبارات در جستجوهای مرتبط (در عکس بالا)، مجددا در صفحه نتایج جستجوی گوگل، شاهد پیشنهادات و related های بیشتری خواهیم بود.

تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از یوتیوب و آپارات

خیلی از کاربران به دنبال آموزش و یا ترفندهایی هستند که با استفاده از  دیدن فیلم راحتتر می توانند به هدف خودشان برسند. برای انتخاب کلمه کلیدی و مشاهده جستجوهای کاربران، می توانید نام محصول (عطر بلو شنل) را در باکس یوتیوب به آدرس (youtube.com) بنویسید و شاهد پیشنهاداتی از سمت یوتیوب باشید مانند عکس زیر:

در صورتی که بخواهید این کلمه را در شبکه های اجتماعی به صورت فارسی هم جستجو نمایید، می توانیددر آپارات که یک شبکه اجتماعی فوق العاده برای ایران است. جستجو نمایید مانند تصویر زیر:

بعد از بررسی کلمات کلیدی، کلمه ” تشخیص عطر بلو شنل اصل” بین همه جستجوها به وضوح دیده می شود که می تواند یکی از انتخاب های شما برای نوشتن مقاله نیز باشد.

انتخاب کلمات کلیدی در انجمن ها (Forums)

یکی از مکان هایی که میتوانید در آن کلمات کلیدی و پرسرچ را پیدا کنید، انجمن ها یا همان فروم ها هستند. انجمن ها معمولا به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته، مطالبشان آپدیت می شود و یک محلی برای گفتگو بین کاربران عضو شده در این محل ها می باشد. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود می توانید به شکل زیر در گوگل جستجو نمایید:

“انجمن”+”کلمه کلیدی” 

“forum”+”کلمه کلیدی”

 “forums”+”کلمه کلیدی”

 “board”+”کلمه کلیدی”  

برای درک بهتر، ما کلمه سئو را مانند عبارات بالا در گوگل جستجو کرده ایم که تصویر زیر نتایج جستجو  را به این روش نشان می دهد.

بعد از انتخاب یک انجمن، می توانید وارد صفحه مذکور مطابق با جستجوی خود شوید و حتی برای آشنایی بیشتر، صفحات دیگر آن انجمن را مشاهده و بررسی نمایید.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

رنگ اپوکسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

رنگ اپوکسی به طور کلی نوع خیلی خاص از رنگ ها است که کاربردهای بسیار بالقوه ای دارد. در واقع رنگهای اپوکسی یکی از سخت ترین و در عین حال بادوام ترین مواد رنگی به شمار می رود که از ترکیب رزین اپوکساید با هاردنر یا سخت‌ کننده پولی‌ آمین و یا پلی آمید به دست می‌آید که در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ اپوکسی کف دو جزئی می باشد و از ترکیب رزین اپوکسی و پلی امین است. این رنگ اپوکسی هیچ بویی ندارد و بدون حلال می باشد و رنگ های آن بسیار متنوع است و شما هر رنگی را که مایل باشید را می توانید انتخاب کنید و در ساختمان خود آن را به کار ببرید.

مقاومت این رنگ پوشش بی نظیر می باشد چرا که به خوبی در برابر سایش، ضربه و … از خود مقاومت نشان می دهد. این رنگ اپوکسی را می توانید در ضخامت های گوناگونی مورد استفاده قرار دهید و حتی در برخی از این ضخامت ها به عنوان لایه عایق عمل می کند.

بیشتر استفاده ای که از این رنگ پوشش بی نظیر می شود، برای کف است، اگر بخواهید این رنگ را در برابر نور خوشید قرار دهید باید بر روی آن لایه کیلر پلی اورتان را هم بزنید تا به عنوان روکش به خوبی بتواند از رنگ اپوکسی کف شما محافظت کند.

بر این اساس باید بدانید این نوع از رنگ اپوکسی نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. امروزه بیشتر پوشش های گسترده ای که در ساختمان ها وجود دارد به وسیله رنگ اپوکسی می باشد و بسیاری از کاربران به آن توجه خاصی نشان می دهند. در واقع رنگ پوشش خاصی را به ساختمان می بخشد و به همین دلیل است که افراد زیادی به آن توجه نشان می دهند.

موارد استفاده و موارد مصرفی رنگ اپوکسی

اگر مایل هستید که مقداری درخشندگی به کف زمین بدهید به نظر ما استفاده از رنگ اپوکسی می تواند یک انتخاب خوب و به جا باشد به دلیل اینکه این رنگ ها از سخت ترین و بادوام ترین مواد رنگی موجود در بازار ساخته شده است. تولید کننده رنگ  حتی می توانید از رنگ اپوکسی به عنوان درزگیر کف سیمانی که معمولاً در کف گاراژها یا کف زیرزمین به کار می رود، هم استفاده نمایید.

رنگهای اپوکسی بیشتر برای مصارف صنعتی طراحی و ساخته شده اند. در واقع این رنگ ها یک محصول اکریلیک لاتکس هستند که مقدار کمی اپوکسی به آنها اضافه شده و به طور معمول بیشتر برای کفپوش کردن زمین مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ اپوکسی این توانایی را دارد که از خودش یک پوشش کاملاً پایدار و محکم فراهم کند که نگهداری از آنها هم بسیار ساده و آسان است. یکی از تفاوت های بزرگی که می توان بین این رنگ ها و رنگ های معمولی بیان کرد این است که وقتی در رنگهای اپوکسی به کار می رود، رنگ این توانایی را دارد که به سطح بتن بچسبد و به نوعی آن را بادوام تر می کند. در واقع بدون اپوکسی، رنگ اکریلیک استاندارد پوسته پوسته می شود آن هم مواقعی که در مناطق پرتردد مانند مکان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی دیگر از مردم هم به این دلیل از رنگ اپوکسی استفاده می کنند چون از انعطاف بیشتری به نسبت دیگر رنگ ها برخوردار است. به خصوص در مناطق پر تردد می تواند درخشش و زیبایی زیادی را به مکان مورد نظر ببخشد. همچنین رنگ اپوکسی این توانایی را دارد که کف مکان مورد نظر شما را از آسیب های جدی مانند گرما، سرما و مواد شیمیایی محافظت نماید.

از دیگر موارد مصرف رنگ اپوکسی می توان به چند مورد زیر هم اشاره نمود:

  • استفاده به عنوان پوشش در سطوح مختلف
  • استفاده به عنوان کفپوش اپوکسی
  • چسبندگی مناسب در سطوح
  • کامپوزیت
  • استفاده به عنوان کفپوش های صنعتی
  • همچنین از رنگ اپوکسی در سامانه و سازه های الکتریکی یا الکترونیکی هوا فضا، دریایی، خانگی و حتی زیست شناسی هم استفاده می شود
  • استفاده در زیر زمین های مرطوب
  • استفاده بر روی سطوح چوب، بتن، سیمان و فلز
  • موتورخانه
  • پارکینگ ها
  • کارخانه ها
  • پوشش مناسب برای خطوط لوله ها
  • مناسب برای استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • استفاده در آزمایشگاه یا هر جایی که در مجاورت مواد شیمیایی قرار دارد

و خیلی از موارد دیگر.

ویژگی های رنگ اپوکسی کف :

برخی از کاربردهای رنگ اپوکسی کف را در ادامه معرفی می کنیم تا آشنایی شما با این رنگ بیشتر شود.

  • یکی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی های رنگ اپوکسی این است که ضد خوردگی می باشد و به همین دلیل است که در کف از آن استفاده می کنند.
  • یکی دیگر از ویژگی های آن ضد اسید بودن می باشد، اگر شما از این رنگ پوشش، برای کف استفاده کنید و آن را با ماده های اسیدی شستشو دهید هیچ گونه آسیبی نخواهد دید.
  • در برابر اشعه های ماوراء بنفش مقاومت بسیاری از خود نشان می دهد، ولی باید بدانید برای مراقبت از آن باید از لایه دیگری روی آن استفاده کنید.
  • الکتریسیته ساکن یکی از مواردی می باشد که در بیشتر کف ساختمان ها وجود دارد، ولی شما اگر از رنگ اپوکسی کف استفاده کنید به خوبی الکتریسیته ساکن را جذب می کند.
  • یکی دیگر از مهمترین ویژگی های رنگ اپوکسی این است که از آن برای تزئین استفاده می کنند، البته در کف کارخانجات هم احتمالا شما این رنگ را مشاهده کنید.
  • تنوع رنگی آنها بسیار زیاد است و شما می توانید هر رنگی را که مایل باشید را برای کف ساختمان خود انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.
  • از آنجایی که این رنگ پوشش صنعتی دارد بیشتر در پروژه های صنعتی از آن استفاده می شود و در بیشتر تجهیزات صنعتی این رنگ وجود دارد.

کاربردهای رنگ اپوکسی :

همان طوری که در ابتدای مقاله هم به این موضوع اشاره کردیم رنگ اپوکسی که به صورت کامل تر به پولی پوکساید هم معروف می باشد، یک ماده بسپار ترموست است که از واکنش شیمیایی مانند رزین اپوکساید با سخت ‌کننده پلی آمید یا پولی ‌آمین تشکیل می شود. این رنگ ها کاربردهای بسیار گسترده و متنوعی دارند. از جمله این کاربردها می توان به رنگ اپوکسی، کفپوش اپوکسی، اپوکسی گرانیتی، اف آر پی و چسب ها اشاره نمود.

کاربرد رنگ اپوکسی کف بسیار متنوع می باشد و در سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، در ادامه برخی از کاربردهای آن را بیان می کنیم تا آشنایی شما با آنها بیشتر شود.

  • استفاده کردن از این رنگ پوشش، برای سطوح صنعتی که در معرض نیروهایی مانند سایش، ضربه و فشار قرار می گیرند.
  • استفاده کردن از آن برای سطوحی که بسیار در معرض مواد اسیدی و مواد شیمیایی قرار می گیرند.
  • استفاده کردن از رنگ اپوکسی برای محافظت کردن از فولاد، بتن و … که در معرض حمله های مکانیکی و شیمیایی قرار می گیرند.
  • استفاده کردن از این رنگ برای کف مکان هایی که مواد غذایی تولید می کنند.
  • در بیشتر سالن های صنعتی از این رنگ استفاده می کنند، در واقع در تمامی ساختمان های صنعتی باید از این رنگ استفاده شود، تا هم ایمنی ساختمان رعایت شود و هم زیبایی آن را بیشتر کند.
  • در بسیاری از انبارهای ذخیره و کارگاه ها از این رنگ استفاده می شود.
  • در کف مکان هایی مانند پالایشگاه ها، نیروگاه ها و … که از حساسیت بسیاری برخوردار هستند باید از این رنگ استفاده شود.
  • رنگ اپوکسی به عنوان یک لایه محافظتی در کف مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

تلویزیون سونی A90J

تلویزیون سونی A90J سایز 83 اینچ یکی از تلویزیون های 2021 سونی است. این تلویزیون برای استفاده حرفه ای مانند بازی و گیمینگ، تماشای فیلم و البته استفاده خانگی و معمولی مناسب میباشد. تلویزیون A90J یکی از بهترین تلویزیون های اولد سونی است و به عنوان هم رده میتوان از تلویزیون سونی A8H نام برد. تلویزیون A9J با مدل کامل XR-83A90J وارد بازار ایران می شود و مونتاژ کشور مالزی است. این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش OLED برخوردار است. تلویزیون OLED سونی 83A90J نور پس زمینه ندارد و از پیکسل های مستقل برای تامین نور صفحه نمایش استفاده کرده است. استفاده از پیکسل های مستقل باعث میشود زاویه دید صفحه نمایش گسترده تر شود و تقریبا از هر زاویه ای که به تلویزیون نگاه میکنید تصویر واضحی می بینید. زاویه دید گسترده، این تلویزیون را برای استفاده در مکان های بزرگ مناسب میسازد. پیکسل های مستقل این تلویزیون به وسیله تکنولوژی XR OLED Contrast Pro در قسمت های روشن تصویر میزان نور را به حد اکثر میرسانند و باعث درخشندگی و کنتراست در تصویر میشوند. همچنین در بخش های تاریک تصویر پیکسل ها به صورت کامل خاموش میشوند و باعث ایجاد رنگ مشکی خالص و عمق در تصاویر میشوند. تکنولوژی Pixel Contrast Booster در این تلویزیون عمق و کنتراست تصاویر را افزایش میدهد و باعث ایجاد صحنه هایی دقیق و واقعی میشود. تکنولوژی Pixel-level lighting نور پیکسل های این تلویزیون را به صورت پویا کنترل میکند و باعث ایجاد کنتراست فوق العاده در تصاویر میشود. عمق رنگ این تلویزیون 10 بیت است و به کمک تکنولوژی XR Triluminos Pro طیف رنگ بسیار گسترده ای تولید میکند. تلویزیون سونی کمتر از 20 میلیون  در این تلویزیون از تکنولوژی Live Color نیز برای نمایش رنگ ها با دقت بسیار بالا استفاده شده است. رفرش ریت این تلویزیو ن 120 هرتز است و سونی از فناوری XR Motion Clarity برای نمایش صحنه های سریع به صورت شفاف و واضح استفاده کرده است. این محصول می تواند بر خلاف تلویزیون های LED سونی رفرش ریت را تا 60 هرتز کاهش دهد و محتوایی با فریم ریت پایین را با کیفیت بالا و خوب پخش کند. تلویزیون 4K سونی 83A90J از پردازنده پرقدرت Cognitive Processor XR بهره مند است که وظیفه پردازش صدا و تصویر را مانند مغز انسان بر عهده دارد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling تصاویر را آنالیز میکند، رزولوشن را افزایش میدهد، نویز تصویر را حذف میکند و کیفیت همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد. در این محصول تکنولوژی Dual Database Processing که دیتا بیس گسترده ای از داده های تصویری است به کار رفته و تکنولوژی XR Super Resolution با مراجعه به این دیتا بیس بافت و جزئیات تصاویر را بهبود می بخشد و آن ها را بسیار طبیعی تر و دقیق تر نمایش می دهد. این تلویزیون دارای فناوری HDR می باشد و از فرمت های Dolby vision ،HDR10 و HLG پشتیبانی میکند. تکنولوژی XR HDR Remaster نیز در این تلویزیون به کار رفته است که با شناسایی اشیاء و عناصر موجود در تصویر باعث بهبود رنگ، عمق، جزئیات و کنتراست آن ها میشود و صحنه ها را واقعی تر نمایش میدهد. از تکنولوژی XR Smoothing برای جلوگیری از بند بند شدن تصاویر این تلویزیون استفاده میشود و تصاویر گرادینت به کمک این تکنولوژی به صورت صاف و یکدست نمایش داده می شوند. با استفاده از تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer در این تلویزیون کنتراست به صورت پویا تنظیم میشود و کیفیت تصاویر به میزان چشمگیری افزایش می یابد. این محصول دارای دو پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. همچنین این تلویزیون از ALLM و VRR و تکنولوژی Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی میکند و برای بازی کردن و گیمینگ به صورت حرفه ای و استفاده از کنسول های نسل نهم کاملا مناسب است. تلویزیون سونی 83A90J سیستم صوتی آکوستیک Acoustic Surface Audio+ دارد که 2.2 کانال صدا دارد و شامل دو عدد Actuator و چهار عدد Subwoofer میباشد و توان خروجی صدای آن 60 وات است. سونی به کمک تکنولوژی Dolby Audio و Dolby Atmos کیفیت صدای تلویزیون را بهبود بخشیده است. همچنین به کمک تکنولوژی DTS Digital Surround و تکنولوژی 3D Surround Upscaling صدای فراگیر و سه بعدی مجازی در اختیار مخاطب قرار میگیرد. این محصول به کمک تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room & User Position Compensation با توجه به موقعیت بیننده، ابعاد محیط و اشیاء موجود در آن، صدا را به گونه ای کالیبره میکند که در بهترین حالت ممکن به گوش شما برسد. تلویزیون هوشمند سونی 83A90J دارای سیستم عامل اندروید 10 میباشد و رابط کاربری این محصول Google TV است که با Google Assistant هماهنگی بیشتری دارد. حافظه داخلی این تلویزیون 16 گیگابایت است و با دسترسی به فروشگاه گوگل پلی میتوانید برنامه های بیشتری روی تلویزیون دانلود و نصب کنید. البته بخش زیادی از این حافظه داخلی از قبل اشغال شده است. ریموت کنترل هوشمند سونی از جنس آلومینیوم و دارای طراحی لوکس است و توانایی کنترل تمام دستگاه های متصل به تلویزیون را دارد. چراغ های پشت کلید های ریموت کنترل با توجه به میزان نور محیط خاموش و روشن میشوند و کار با آن را در محیط های تاریک آسان میکنند. این ریموت کنترل دارای میکروفون است که با استفاده از آن میتوانید از قابلیت جستجوی صوتی و دستورات صوتی بهره ببرید.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

عصب کشی دندان چیست و چگونه انجام می شود

بسیاری از مردم با اصطلاح عصب کِشی یا عصب کُشی  آشنا هستند این اصطلاح های عامیانه فقط توسط مردم استفاده می شود و در علم دندانپزشکی هیچ معنایی ندارد . دندانپزشکان به این عمل درمان ریشه یا روت کانال تراپی RCT یا اندو endo می گویند . 

پوسیدگی دندان از سطح مینای دندان شروع می شود . وقت بهداشت دندان رعایت نشود یعنی بعد از هر وعده غذایی از مسواک و نخ دندان استفاده نشود دندان ها رو به پوسیدگی می روند . همانطور که گفته شد پوسیدگی از سطح رویی مینای دندان شروع می شود . در ابتدا دندان پوسیده تغییر رنگ پیدا می کند و دردی را به همراه ندارد. اگر توجه کرده باشید برخی از دندان های آسیاب با بقیه دندان ها تفاوت رنگ دارند و علت آن هم توجه نکردن به آنها در هنگام مسواک زدن می باشد . اگر این تغییر رنگ با مسواک زدن و نخ دندان بر طرف نشود در مدت کوتاهی پوسیدگی به سمت عاج دندان یعنی قسمت های زنده و دارای رشته های عصبی پیش می رود . عصب کشی دندان در رشت  در این زمان ، هنگام جویدن غذا کمی درد حس خواهد شد . حتی هنگام خوردن مواد خوراکی شیرین دندان دچار درد می شود . رفته رفته درد دندان بیشتر می شود و این نشانه ای است که باید هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه نمود . در این مرحله از پوسیدگی دندان پوسیده ترمیم می شود و به اصطلاح عامیانه دندان پر می گردد . اگر جلوی پوسیدگی دندان ها گرفته نشود ، پوسیدگی به سمت عصب دندان یا پالپ کشیده می شود . پوسیدگی با ایجاد التهاب در عصب و بافت عروقی دندان ، آنها را در مقابل مواد خوراکی گرم و سرد حساس می کند . علت درد نیز به این دلیل می باشد که میکروب ها به پالپ دندان ها فشار وارد می کنند که در نتیجه باعث درد و التهاب آن قسمت می شود .در دندان در این مرحله اغلب در هنگام خواب یا دراز کشیدن به اوج می رسد زیرا در این حالت به پالپ فشار بیشتری وارد می گردد . این مرحله از پوسیدگی نیز گاهی با ترمیم قابل درمان است که بستگی به مهارت دندانپزشک دارد که البته بهتر است عصب کشی یا درمان ریشه انجام شود . برای آنکه دندانپزشک از سلامت دندان پوسیده مطمئن شود باید عکس رادیوگرافی OPG از دندان تهیه شود . بعد از انجام تمامی کارهای لازم ، دندانپزشک ابتدا با بی حسی دهان و دندان ها ، دندان پوسیده را می تراشد . سپس تمام بافت های عروقی و ملتهب دندان خارج می شود (کانال های ریشه ) بعد از این کار ، داخل کانال ها به وسیله مواد ضد باکتری پر می شود . سپس دندان به طور کامل ترمیم (پر) می گردد . 

 

بدین ترتیب درمان ریشه یا همان عصب کشی انجام می شود . هزینه اندو بسته به تعداد کانال های ریشه محاسبه می گردد . بعد از عصب کشی دندان دیگر دچار درد نمی شود . گاهی اوقات بعد از مدتی همان دندان دوباره دچار درد می شود و نشان دهنده این است که درمان ریشه به طور کامل انجام نشده است . بعد از مراجعه به دندانپزشک reendo یعنی درمان دوباره ریشه انجام می شود. به همین دلیل دندانپزشکان با تجربه و حرفه ای پر کردن ریشه را در دو مرحله انجام می دهند . در مرحله اول دندان عصب کشی شده فقط پانسمان موقت می شود به دلیل آنکه بیمار درد زیادی را تحمل کرده است و امکان دارد تحمل درد پر کردن را نداشته باشد و همچنین در صورتی که دندان کامل عصب کشی نشده باشد در مرحله بعد این کار انجام شود . در جلسه بعدی درمان ، ریشه دندان پر می شود که نیازمند دقت بالایی می باشد ، زیرا دندان ها به طور کامل خالی شده اند و امکان شکستن آن زیاد می باشد. ما به بیماران خود پیشنهاد می کنیم که بعد از پر کردن دندان ها آنها را روکش کنند تا از شکستن دندان جلوگیری شود . 

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

«تحقیق کلمات کلیدی یا کی ورد ریسرچ» (Keyword Research) فرآیندی برای یافتن عبارت‌های مورد استفاده کاربران هنگام جستجو درباره یک موضوع و «میزان جستجو یا حجم جستجو» (Search Volume) برای این عبارت‌ها در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل و بینگ است و بخشی از فرآیند سئو به شمار می‌رود. تحقیق کلمات کلیدی بهترین راه برای یافتن عبارت‌های کلیدی مورد استفاده کاربران و افزایش بازدید طبیعی (ارگانیک) است. اهمیت کلمات کلیدی سئو بسیار زیاد است و شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام در تدوین یک استراتژی موفق سئو باشد.

تحقیق عبارت‌های کلیدی می‌تواند از طریق ابزارهای مختلف انجام شود. هدف اصلی از این کار، یافتن بهترین و پرکاربردترین عبارت‌های کلیدی مطابق با اهداف کسب‌وکار شما و تولید محتوای متناسب با آن‌هاست. تحقیق برای یافتن کلمات کلیدی مناسب این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که به فهرستی از کلمه‌ها و عبارت‌های کلیدی پرکاربرد برای بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو دسترسی پیدا کنید. برای ایجاد این فهرست، باید علاقه‌مندی‌های مخاطبان در موتورهای جستجو را بیابید. برای مثال باید متوجه شوید که افراد هنگام جستجو برای یافتن محصولات، خدمات، کسب‌وکارها و سازمان‌های مدنظر شما از چه عبارت‌هایی استفاده می‌کنند. ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی  همچنین باید بفهمید که با جستجوی این عبارت‌ها قصد دارند چه نوع محتوایی را بیابند.

فرآیند تحقیق کلمات کلیدی هیچ‌وقت به پایان نمی‌رسد و تکرار کردن آن به طور مداوم برای به‌روز ماندن، ضروری است.

 

مفاهیم کاربردی و متداول در تحقیق کلمات کلیدی

پیش از شروع تحقیق برای یافتن و انتخاب کلمات کلیدی، بهتر است با عبارت‌های متداول و مفاهیم آن آشنا شوید. در ادامه، بعضی از مفاهیم مهم در این زمینه را شرح می‌دهیم.

عبارت یا کلمه کلیدی کانونی

«عبارت یا کلمه کلیدی کانونی» (Focus Keyword or Keyphrase) عبارت یا کلمه‌ای است که می‌خواهید صفحه شما با جستجوی آن در گوگل پیدا شود.

کلمات کلیدی اصلی

«کلمات کلیدی اصلی» (Head Keywords) عبارت‌هایی شامل یک یا دو کلمه‌اند که میزان جستجوی بسیار زیادی دارند. به طور معمول، دریافت رتبه‌های برتر در صفحه‌های نتایج موتورهای جستجو برای این کلمات بسیار دشوار است.

کلمات کلیدی بدنه

«کلمات کلیدی بدنه» (Body Keywords) عبارت‌هایی شامل دو یا سه کلمه‌اند. این عبارت‌ها به طور معمول میزان جستجوی نسبتاً زیادی دارند و این موضوع ممکن است شانس کسب‌وکارهای جدید و کوچک را برای کسب رتبه‌های برتر در نتایج جستجو کاهش بدهد.

کلمات کلیدی طولانی

«عبارت‌ها یا کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل» (Long-Tail Keywords) به عبارت‌ها و کلمات دقیق‌تر و طولانی‌تری گفته می‌شود که کمتر از کلمه‌های کلیدی اصلی برای آن‌ها جستجو می‌شود. این کلمات به طور معمول در زمینه‌های تخصصی (نیچ) کاربرد دارند.

هرچه کلمه و عبارت کلیدی طولانی‌تر و تخصصی‌تر باشد احتمال دریافت رتبه‌های بهتر در آن‌ها بیشتر می‌شود، چراکه برای آن‌ها رقابت زیادی وجود ندارد. اگرچه این کلمه‌ها کمتر در جستجوها به کار برده می‌شوند، ممکن است کاربرانی که برای کسب اطلاعات درباره آن‌ها در اینترنت جستجو می‌کنند انگیزه بیشتری برای خرید، دریافت اشتراک یا ایجاد حساب کاربری در وب‌سایت شما داشته باشند.

 

استراتژی کلمات کلیدی

تصمیماتی که بر اساس تحقیق کلمات کلیدی گرفته می‌شود «استراتژی کلمات کلیدی» (Keyword Strategy) را ایجاد می‌کند. برای مثال تصمیم‌گیری درباره اولویت تولید و انتشار محتوا، استفاده از کلمات کلیدی کوتاه یا بلند، محل انتشار محتوا و نوع محتوا از جمله پست وبلاگ یا صفحه محصول یا فیلم آموزشی یا اینفوگرافیک، استراتژی کلمات کلیدی شما را می‌سازد.

هدف از جستجو

«هدف از جستجو» (Search Intent) یکی از مفاهیم کلیدی در این زمینه است. با دریافتن هدف از جستجو، متوجه می‌شوید که کاربران چه نیازها یا درخواست‌هایی دارند. در این‌جا تمام تمرکز روی کلمات کلیدی نیست، بلکه درباره اهداف ناگفته کاربران به منظور کسب اطلاعات، خرید یا انجام کارهای مختلف نیز تحقیق می‌شود. محتوای شما باید برای مشکل کاربران راه‌حل ارائه کند. به این کار «طراحی محتوا» (Content Design) نیز گفته می‌شود.

سختی کلمه کلیدی

«سختی کلمه کلیدی» (Keyword Difficulty) به میزان رقابت برای دریافت رتبه‌های برتر بستگی دارد. اگر کلمه‌ای را برای تولید محتوا انتخاب کنید که در آن رقابت بسیار زیادی وجود دارد، ممکن است نتوانید به‌سادگی در صفحه اول نتایج ظاهر شوید. به همین دلیل بهتر است هنگام تحقیق کلمات کلیدی به این معیار نیز توجه کنید. برای تعیین میزان سختی کلمات کلیدی مدنظر می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهای نشان‌دهنده «پیج اتوریتی یا اعتبار صفحه» (Page Authority | PA) بهره بگیرید.

تحقیق کلمات کلیدی چطور انجام می‌شود ؟

می‌توان گفت که برای تحقیق کلمات کلیدی باید از هشت مرحله زیر بگذرید.

  • تصمیم‌گیری درباره هدف
  • ایجاد لیست کلمات کلیدی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • فراموش نکردن کلمات کلیدی طولانی
  • تحلیل محتوای وب‌سایت‌های رقیب
  • توجه به هدف از جستجو
  • تصمیم‌گیری درباره استراتژی کلمات کلیدی
  • ایجاد «صفحات فرود» (Landing Page)
  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

بهترین رنگ دیوار اتاق پذیرایی؛ 24 پیشنهاد متفاوت برای خانه شما

افراد زیادی برای انتخاب رنگ دیوار پذیرایی دچار تردید می‌شوند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از دیگران به نتیجه مطلوبی برسند. اما به نظر شما تا چه حد می‌توان به سلایق دیگران در خصوص رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن خانه‌مان توجه کرد؟

اتاق پذیرایی در هر خانه‌ای یکی از اصلی‌ترین اجزای آن خانه محسوب می‌شود. معمولا این بخش از منزل میزبان افراد مهم و خاص خواهد بود. البته در گذشته اتاق نشیمن، اتاقی جداگانه بود و نقاشی دیوار پذیرایی یا دکوراسیون آن با وسواس زیادی انجام می‌شد.

 

سوالات متداول:

چه رنگ‌هایی مناسب رنگ دیوار پذیرایی هستند؟

رنگ‌های استخوانی، پاستیلی، بنفش، سبزآبی، سفید، نارنجی، یاسی، سرمه‌ای، صورتی پررنگ، زیتونی، آبی روشن، خاکستری، قهوه‌ای، صورتی روشن، سبز، صدفی، زرد، زرشکی، هلویی، نوک مدادی، آجری، نارنجی روشن، آبی و کرم بهترین انتخاب می‌باشند.

 

در طراحی کاتالوگ رنگ دیوار پذیرایی، چه نوع ترکیب رنگی مناسب است؟

 

 

 

اما این‌روزها اکثر خانه‌ها آپارتمانی هستند و فضای کوچک‌تری دارند. به همین دلیل اتاق نشیمن از حالت رسمی خود خارج شده و دیگر فقط برای مهمان‌های ویژه نیست. بلکه تمامی افراد خانه از آن استفاده می‌کنند و لحظات زیادی را در آن قسمت می‌گذارنند. بنابراین باید به رنگ اتاق پذیرایی و دیوارهای آن توجه کرد. به نظر شما بهترین رنگ در کاتالوگ رنگ دیوار پذیرایی کدام است؟  خرید رنگ ساختمانی در تهران در ادامه پاسخ این سوال را به شکل 24 پیشنهاد متفاوت برای رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

چه رنگی برای نقاشی دیوار پذیرایی انتخاب کنیم؟

 

توجه به کاتالوگ رنگ دیوار پذیرایی یکی از اولین کارهایی است که هنگام انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان باید انجام دهید. شما می‌توانید با بررسی انواع تناژ رنگ مورد نظرتان به درست‌ترین انتخاب برسید. همچنین با ترکیب چند رنگ سیر یا روشن سلیقه تمام افراد خانه را در نظر بگیرید. 

در دنیای معماری و دکوراسیون داخلی امروز توجه به رنگ‌های طبیعت، یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های رنگ مناسب دکوراسیون پذیرایی به‌شمار می‌آید. متخصصین این امور معتقدند بهترین ترکیب رنگ‌بندی در طبیعت موجود است.

 

 

اگر به ترکیب رنگ‌های گل‌ها یا درختان در فصول مختلف توجه کنید، می‌توانید بهترین ایده را برای رنگ اتاق پذیرایی‌تان پیدا کنید. رنگ‌ها در زندگی ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. و هر یک از ما با توجه به رنگ مورد علاقه‌مان، خودمان را به دیگران معرفی خواهیم کرد. انتخاب رنگ مناسب دیوارپوش پذیرایی می‌تواند در کوچک یا بزرگ نشان دادن فضای خانه شما تاثیر مستقیم بگذارد. همچنین روحیه افراد خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین در انتخاب رنگ مناسب پذیرایی خود دقت کنید تا موجب دلزدگی یا افسردگی افراد خانه نشود.

 

پیشنهادهای متفاوت رنگ دیوار سالن پذیرایی برای خانه شما

 

اگر به حرفه دکوراسیون داخلی علاقه داشته باشید، حتما می‌دانید که هر خانه‌ای سبک خاص خود را دارد. افراد در چیدمان وسایل منزل سلیقه‌های متفاوتی داشته و این امر باعث ایجاد سبک‌های دکوراسیون داخلی شده است. نقاشی و یا رنگ کاغذ دیواری پذیرایی باید متناسب با سبک خانه شما انجام شود. شما با انتخاب رنگ مناسب برای دیوار پذیرایی می‌توانید باعث بیشتر دیده شدن دکوراسیون منزلتان شوید. 

 

 

افراد زیادی وقتی با کاتالوگ رنگ دیوار اتاق پذیرایی روبه‌رو میشوند احساس سردرگمی کرده و نمی‌توانند انتخاب درستی داشته باشند. شما هم از این دسته از افراد هستید؟ اگر جوابتان بله است دیگر نگران این موضوع نباشید.

 ما در این بخش از مقاله با 24 پیشنهاد متفاوت شما را در انتخاب رنگ دیوار اتاق پذیرایی‌تان کمک می‌کنیم.

 

رنگ استخوانی؛ رنگ محبوب دیوار پذیرایی

 

رنگ استخوانی در چند سال گذشته به یکی از رنگ‌های بسیار پرطرفدار در کاتالوگ رنگ دیوار سالن پذیرایی تبدیل شده است. شاید دلیل آن را بتوان وجود خانه‌های آپارتمانی و کوچکی آن‌ها دانست. چون رنگ دیوار پذیرای استخوانی فضای کوچک خانه را بزرگ‌تر نشان داده و برای خانه‌هایی با متراژ کم انتخاب درستی است. همچنین برای پر نورتر نشان دادن یک خانه بهتر است رنگ دیوار پذیرایی استخوانی انتخاب شود.

یکی‌دیگر از مزایای رنگ دیوار سالن پذیرایی استخوانی این است که شما به راحتی می‌توانید ایده دکوراسیون منزل خود را با هر رنگ و سلیقه خاصی که دارید، بچینید. رنگ استخوانی به دلیل خنثی بودن می‌تواند با هر ترکیب رنگی دیگر برای مبلمان، فرش، اکسسوری‌های منزل اقدام شود و زیبا به نظر بیاید.

 

رنگ‌های پاستیلی؛ آرامشی توام با جذابیت

 

رنگ‌های پاستیلی به رنگ‌هایی همچون ارغوانی، صورتی و آبی کمرنگ گفته می‌شود. این رنگ‌ها سایه قوی ندارند و ترکیب آن‌ها با هم می‌تواند رنگ سالن پذیرایی را به بهترین شکل ایجاد کرد. این رنگ‌ها به دلیل اینکه ملایم هستند و حس آرامش‌بخشی دارند می‌توانند حس و حال خانه شما را تغییر بدهند. رنگ‌های پاستیلی در دسته رنگ‌های خنثی قرار گرفته و یکی از پرطرفدارترین رنگ دیوار اتاق پذیرایی محسوب می‌شوند.

 

رنگ بنفش؛ هیجان زندگی شما

 

اگر به فکر یک رنگ خاص برای نقاشی دیوار پذیرایی‌تان هستید، ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی بنفش و خاکستری انتخاب خوبی است. رنگ بنفش در دکوراسیون، کمی تند است اما وقتی با رنگ خنثی خاکستری ترکیب شود می‌تواند به اتاق نشیمن شما حال و هوای جذاب‌تری ببخشد. انتخاب این رنگ دیوار اتاق پذیرایی اعتماد به‌نفس و جسارت شما را نشان می‌دهد. ترکیب رنگ بنفش به همراه خاکستری به عنوان رنگ سال 2022 ترند جدیدی شده که انتخاب اول افراد زیادی است.

 

رنگ سبزآبی؛ رنگ پذیرایی همیشگی

 

یکی از رنگ‌ها در کاتالوگ رنگ دیوار اتاق پذیرایی که همیشه مد است، سبزآبی نام دارد. افراد زیادی با شنیدن نام این رنگ یا دیدن آن به یاد آبی دریا و سبزی طبیعت می‌افتند. بنابراین رنگ سبز آبی می‌تواند آرامش طبیعت و هیجان دریا را دربرداشته باشد. انتخاب این رنگ در تناژ سیر یا روشن به سلیقه شما بستگی دارد. هر تناژ رنگی را که انتخاب کنید به رنگ دیوار اتاق پذیرایی و نشیمن شما جذابیت خاصی می‌بخشد.

 

رنگ سفید؛ خانه‌ای به سبک سنتی

 

رنگ سفید همچنان یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های نقاشی دیوار اتاق پذیرایی به‌شمار می‌آید. اغلب افرادی که طرفدار سبک‌های سنتی برای اتاق نشیمن خود هستند، این رنگ را برای رنگ‌آمیزی دیوار استفاده می‌کنند. رنگ سفید در کاتالوگ رنگ دیوار اتاق پذیرایی به بزرگ‌تر نشان دادن فضای نشیمن کمک خواهد کرد. همچنین شما به راحتی می‌توانید علاوه‌بر سبک دکوراسیون داخلی سنتی هر سبکی که طرفدار آن هستید را در اتاق نشیمن لحاظ کنید.

 

رنگ نارنجی؛ بیان‌گر حس صمیمیتی دلنشین

اگر به رنگ‌های خاص و گرم برای رنگ دیوار سالن پذیرایی خود علاقه‌مندید، نارنجی را فراموش نکنید. گرمای خاص این رنگ باعث ایجاد حس صمیمیت شده و به رنگ پذیرایی شما حس و حال خاصی می‌بخشد. البته نکته حائز اهمیت در انتخاب رنگ نارنجی این است که سایر ملزومات اتاق نشیمن رنگی روشن داشته باشند. رنگ نارنجی در کاتالوگ رنگ دیوار پذیرایی به عنوان یک رنگ تند شناخته می‌شود. به همین دلیل افراد کمی به سراغ آن می‌روند.

 

آن‌ها معتقدند این امکان وجود دارد که پس مدت کوتاهی رنگ نارنجی دیوار اتاق پذیرایی دلشان را بزند. اما اگر شما از علاقه‌مندان به این رنگ هستید، با انتخاب مبلمان سفید، کرم یا صدفی و دیگر وسایل خانه به رنگ روشن از این اتفاق خودداری خواهید کرد. برای جلوگیری از یک‌نواختی این رنگ دیوار اتاق پذیرایی می‌توانید آن را در بخش‌هایی از اتاق نشیمن با رنگ سفید ترکیب کنید. با این روش اتاق نشیمن شما فضای گرم، صمیمی و شادی خواهد داشت در عین حال از تکراری بودن آن جلوگیری می‌کنید.

 

رنگ یاسی؛ رنگ سالن پذیرایی مدرن

رنگ یاسی که کمی به بنفش ملایم شبیه است، از سال 2018 به کاتالوگ رنگ دیوار پذیرایی اضافه شد. این رنگ در دسته رنگ‌هایی قرار گرفت که علاقه‌مندان به سبک مدرن آن را انتخاب می‌کنند. اگر رنگ دیوار اتاق پذیرایی مدرن شما یاسی باشد به راحتی می‌توانید آن را با مبلمان تیره ست کنید. همچنین استفاده از رنگ‌های شاد با رنگ سالن پذیرایی یاسی امکان‌پذیر خواهد بود. استفاده از پرده پذیرایی سفید رنگ یا اکسسوری‌هایی با رنگ روشن در دکوراسیون یاسی می‌تواند مانع خستگی چشم در برابر رنگ یاسی بشود.

 

رنگ سرمه‌ای؛ رنگی تیره و کلاسیک

افراد زیادی به استفاده از رنگ تیره در نقاشی دیوار پذیرایی علاقه‌مند هستند. اما نگرانی آن‌ها از انتخاب رنگی همچون سرمه‌ای دلمردگی اتاق نشیمن است. در خصوص رنگ دیوار اتاق پذیرایی سرمه‌ای باید بگوییم که این رنگ کلاسیک وقتی با سایر وسایل اتاق که دارای رنگی روشن هستند، ترکیب شود بسیار دل‌انگیز خواهد بود.

تصور کنید، رنگ سرمه‌ای را از بین کاتالوگ رنگ دیوار اتاق پذیرایی انتخاب کرده‌اید. حال برای چیدمان وسایل این اتاق از مبلمان سفید یا صورتی رنگ همراه با کوسن‌های آبی روشن استفاده می‌کنید. همچنین دیوار کوب‌های سفید و تابلوهایی با قاب سفید رنگ می‌تواند به رنگ سالن پذیرایی و نشیمن شما زیبایی خاصی ببخشد.

  • نیلوفر niloo
  • ۰
  • ۰

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟

بلیچینگ دندان یکی از روش های زیبایی و سفید کردن دندان می باشد. یکی از نکاتی که حتما باید به آن توجه داشته باشید، دوام و ماندگاری آن است. در واقع بلیچینگ اثر دائمی ندارد و تنها با یک جلسه انجام آن نمی توانید برای همیشه از دندان های سفید برخوردار باشید. برای این که بتوانید دندان های خود را سفید نگه دارید، حداقل باید سالی یک بار این کار را انجام دهید. جراحی دندان عقل در رشت البته در کنار آن باید به موارد و نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

 

انواع بلیچینگ

 

به صورت کلی بلیچنگ به دو روش هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می شود. در ادامه هر یک را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم.

 

Home bleaching

 

در روش هوم بلیچینگ دکتر پس از معاینات اولیه یک قالب برای دندان های شما می سازد. بعد از آماده شدن و گرفتن این قالب شما باید با رعایت نکات بهداشتی از آن برای سفید کردن دندان های خود در خانه استفاده کنید.

 

Office bleaching

 

این روش در مطب توسط دندانپزشک انجام می شود. توجه داشته باشید که پروسه سفید کردن دندان ها در روش آفیس بلیچینگ راحت تر و سریع تر است. یعنی شما می توانید با اطمینان بیشتری فرآیند سفید شدن دندان هایتان را پشت سر بگذارید.

همچنین در نظر داشته باشید که با روش آفیس بلیچینگ می توانید درجه سفیدی دندان هایتان را به طرز چشمگیری افزایش دهید. البته اگر میخواهید ماندگاری سفیدی دندان خود را افزایش دهید، در کنار مراجعه به دندانپزشک و تمدید سفیدی دندان، باید به نکات بهداشتی مختلفی توجه داشته باشید.

 

تفاوت های هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ

 

هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ با همدیگر تفاوت هایی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • در روش آفیس بلیچینگ برای سفید کردن دندان ها تنها دو جلسه کافی است، در صورتی که در روش هوم بلیچینگ حدود 2 هفته برای سفید کردن دندان‌ ها نیاز است.
  • هزینه هوم بلیچینگ به مراتب کمتر و مقرون به صرفه تر از آفیس بلیچینگ است.
  • ماندگاری و سفید ماندن دندان ها در روش آفیس بلیچینگ بیشتر است.
  • دقت داشته باشید که میزان روشن شدن دندان ها در آفیس بلیچینگ به دلیل وجود امکانات، بیشتر است.

 

مزایای بلیچینگ دندان

 

بلیچینگ دندان دارای مزایای مخصوص به خود می باشد. این مزایا به شرح زیر است:

 

  • بلیچینگ دندان یکی از ساده ترین روش های سفید کردن دندان ها است.
  • این روش در واقع از روش های بیخطر به شمار می رود.

 

معایب بلیچینگ دندان

 

بلیچینگ دندان در کنار مزایای خود دارای معایبی نیز است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت:

 

  • بلیچینگ دندان در واقع یک روش دائمی برای سفید ماندن دندان ها است. یعنی بسته به رژیم غذایی شما دندان ها تغییر رنگ داده و نیاز به ترمیم و بازسازی دندان خواهید داشت. به همین دلیل باید از مصرف دخانیات و نوشیدن نوشابه های گازدار و سایر غذاهایی که دارای رنگدانه می باشند، خودداری کنید.
  • برخی از افراد پس از بلیچینگ دندان دچار حساسیت می شوند که شدت آن در افراد متفاوت است. البته توجه داشته باشید که این حساسیت دائمی نیست و پس از مدتی به طور کامل برطرف می شود.
  • در روش بلیچینگ دندان نتیجه غیرقابل پیش بینی است. یعنی بسته به لک دندان، سن، وراثت و ... نتیجه متفاوت خواهد بود.

 

طول عمر و دوام بلیچینگ دندان

 

یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، تغییر رنگ دندان با گذشت زمان است. خیلی از افراد برای برطرف کردن این مشکل راه حل های مختلفی مثل لمینت و کامپوزیت را امتحان می کنند. البته در این بین افرادی هم هستند که ترجیح می دهند راه های ساده تر و کم هزینه تری را برای سفید کردن دندان های خود امتحان کنند.

همانطور که اشاره شد، بلیچینگ دندان به دو صورت انجام می شود. روش Office bleaching در مطب دندانپزشک زیبایی صورت می گیرد. در این روش پس از انجام کار دندان های شما 2 الی 3 درجه روشن تر می شود.

در روش Home bleaching فرد می تواند با استفاده از قالبی که دندانپزشک زیبایی از دندان بیمار تهیه می کند، طبق دستور دندانپزشک از آن در منزل به طوری که به لثه آسیبی وارد نشود، استفاده کند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که بلیچینگ دندان یک روش دائمی برای سفید کردن دندان ها می باشد، در صورتی که اینطور نیست. برای اطلاع از بلیچینگ دندان در رشت اینجا را کلیککنید. دقت داشته باشید که ماندگاری بلیچینگ در افراد مختلف، متفاوت است. اما به صورت کلی می توان گفت که بلیچینگ دندان بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد.

 

عوامل موثر در افزایش ماندگاری بلیچینگ دندان

 

برای افزایش دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان باید به موارد و نکاتی توجه داشته باشید. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم داشت:

 

  • بعد از انجام بلیچینگ دیگر نباید قلیان و یا سیگار بکشید، زیرا آنها باعث تیره شدن دندان هایتان می شود.
  • به هیچ عنوان تا یک روز پس از انجام بلیچینگ خوراکی های رنگی نخورید.
  • حتما باید به صورت منظم مسواک بزنید و پس از صرف غذا از نخ دندان استفاده کنید.
  • اگر به نوشیدنی های مانند قهوه، نسکافه و چای علاقه دارید، حتما باید پس از نوشیدن آن مسواک بزنید.
  • در ابتدای کار بهتر است به صورت منظم و هفتگی به دندانپزشک مراجعه کنید تا از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کنید.
  • بعد از بلیچینگ حتما در رژیم غذایی خود آب، شیر، برنج، پاستا، گل کلم، مرغ، ماهی و نان سفید قرار دهید.

 

چه زمانی دندان های ما به بلیچینگ نیاز دارند؟

 

زمانی که دندان های شما بر اثر نوشیدن نوشیدنی هایی مثل کافئین، نوشابه گازدار، چای غلیظ زرد شده است.

زمانی که در طی زمان دندان های شما به رنگ زرد و یا قهوه در آمده است.

زمانی که به دلیل عادت های نادرست غذایی دندان ها زرد شده اند.

زمانی که دندان ها بر اثر استعمال دخانیات از جمله قلیان و سیگار زرد شده اند.

غذاهایی که میتوانید پس از بلیچینگ دندان مصرف کنید!

نوشیدنی های بی رنگ (مثل آب، شیر)

لبنیات (مثل پنیر، خامه، ماست سفید)

میوه (مثل موز، سیب پوست گرفته شده)

ماکارونی سفید

سس سفید

برنج سفید

نان سفید

سیب زمینی پخته شده

 

هزینه انجام بلیچینگ

 

هزینه بلیچینگ بسته به تعداد جلسات شما، متغیر است. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت بلیچینگ می توانید به کلینیک دکتر بالوی مراجعه فرمایید. بلیچینگ دندان در کلینیک دکتر بالوی با دقت زیاد و با بهترین و با کیفیت ترین مواد صورت می گیرد.

  • نیلوفر niloo