دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

  • ۰
  • ۰

لمینت دندان

کاربرد لمینت دندان

به طور معمول لمینیتهای دندان برای بهبود بخشیدن به موارد زیر به کار می‌روند :
۱- دندانهایی که تغییر رنگ داده‌اند: چه به دلیل درمان کانال ریشه، لکه های بوجود آمده از مصرف تتراسایکلین یا داروهای دیگر، مصرف فلوراید بیش از اندازه یا سایر عوامل یا به دلیل پُر کردن دندان با حجم زیادی از کامپوزیت که منجر به تغییر رنگ دندان شده باشد.
۲- دندانهایی که پوسیده و ساییده شده‌اند.
۳- دندانهایی که شکسته و یا دچار لب پریدگی شده‌اند.
۴- دندانهای کج و معوج، بهم ریخته و یا بدشکل برای مثال دندانهایی که حفره یا برجستگی دارند.
۵- دندانهای فاصله دار
۶- بستن فضای بین دندانه

بستن فاصله میان دندانی یا دیاستم

برای از بین بردن فاصله بین ۲ دندان از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود که بهترین و کم هزینه ترین آن‌ها کامپوزیت می‌باشد. زمانی می‌توان از کامپوزیت استفاده کرد که فاصله بین دندان‌ها خیلی زیاد نبوده و تنها ۱ الی ۲ دندان درگیر هستند. بستن فاصله با لمینت نیز انجام می‌شود و در مواردی است که فاصله زیاد بوده و تعداد دندان‌ها نیز زیاد است. در روش دیگر که با عکس‌برداری از فک انجام می‌شود ممکن است برای مرتب سازی دندان‌ها و از بین بردن فاصله نیاز به ارتودنسی باشد. برای انجام هر کدام باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان نامرتبی دندان ها با لمینت

یکی از مهم‌ترین دلایل مراجعه کنندگان برای انجام لمینت، درمان نامرتبی دندان‌ها می‌باشد. میزان نامرتبی دندان‌ها برای انجام این کار بسیار حائز اهمیت است. اگر نامرتبی دندان‌ها به گونه‌ای باشد که دندان‌پزشک تشخیص دهد نیازی به ارتودنسی نیست، لمینیت و یا کامپوزیت از بهترین روش‌های زیبایی و یکدست شدن دندان‌ها می‌باشد. تشخیص از بین بردن ایرادات فک و دندان از چه روشی و در چه مدت زمانی کاملا باید با نظر دکتر همراه باشد. ممکن است دندان‌های شما تنها با لمینت و کمتر از ۱۵ روز درمان شود و یا در مواردی برای مرتب شدن دندان‌ها نیاز به استفاده سالیانه از ارتودنسی باشد.

درمان ناهنجاری فکی با لمینت

عموما برای درمان ناهنجاری‌های فک از روش درمانی ارتودنسی و جراحی فک استفاده می‌شود . لمینیت بیشتر برای سفیدی و مرتب کردن خط لبخند کارایی دارد. اگر فک شما دچار ناهنجاری است و می‌خواهید آن را با لمینت پوشش دهید بهتر است بدانید که فقط درمان زودگذر را انتخاب کرده‌اید و اصلا پیشنهاد نمی‌شود. به طور کلی برای پاسخ دقیق به این پرسش باید پیش یک دکتر متخصص ویزیت شوید.

لمینت در دوران بارداری

با توجه به این که مادران در دوران بارداری دچار پوسیدگی دندان می‌شوند بهتر است کارهای زیبایی را بعد از زایمان انجام دهند و در این دوران تنها در موارد ضروری که دندان دچار پوسیدگی زیاد است باید به پزشک مراجعه کرد. در دوران بارداری تنها باید نسبت به میزان پوسیدگی ۱ الی ۲ بار برای چکاپ نزد دندان‌پزشک رفت.

پروتز متحرک و لمینت دندان

با فناوری پیشرفته پروتز متحرک مانند لمینت دندان ساخته شده که این روزها در مورد آن تبلیغات زیادی هم انجام می‌شود. این قالب متحرک کاملا موقتی بوده و نیازی به تراشیدگی دندان‌ها ندارد و تنها با قالب گرفتن فرم دندان با هزینه بسیار کم ساخته می‌شود. این نوع از پروتزهای متحرک بیشتر جنبه تزیینی دارد.

لمینت دندان شیری

اگر دندان کودک بر اثر ضربه و یا عدم استحکام از بین برود و در جویدن و میل کردن غذا دچار مشکل شود، بهتر است با لمینت دندان شیری، این نواقص را از بین برد.

لمینت فک پایین

لمینت فک پایین در بیشتر موارد بسیار راحت تر از فک بالا انجام می‌شود و عموما اختلاف زمانی آن با انجام فک بالا تنها ۱۵ دقیقه می‌باشد. توصیه ما به شما این است که اگر قصد لمینیت دندان‌هایتان را دارید بهتر است هر دو فک را انجام دهید زیرا اختلاف رنگ باعث از بین بردن زیبایی فک بالا می‌شود.

درمان دندان‌های شکسته و لب پر شده

دندانی که بر اثر ضربه دچار شکستگی و لب پریدگی شده است نیاز به پر شدن و ترمیم با متریال و مواد مخصوص دندان‌پزشکی دارد که به صلاح دید دکتر انجام می‌شود. درمان دندان شکسته توسط یک دندان‌پزشک کاری ساده و با ظرافت است که درست مطابق با رنگ دندان‌ها انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است دندان‌پزشک شما را معاینه کند.

لمینت دندان سیاه

هر دندانی که دچار پوسیدگی و خرابی باشد باید قبل از لمینیت به خوبی با مواد مخصوص ترمیم شود. دندان‌های سیاه با روش‌های درمانی موجود و طبق تشخیص پزشک ترمیم می‌شود و سپس کار لمینت سرامیکی روی آن انجام می‌شود. در این باره نظر تخصصی دندان‌پزشک بسیار حائز اهمیت بوده پس بهتر است با مشورت او انجام شود.

دکتر شمس یکی از بهترین انتخاب ها جهت دریافت خدمات لمینت دندان در رشت می باشد.

  • ۰۱/۰۲/۲۷
  • نیلوفر niloo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی