دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

  • ۰
  • ۰

گوگل در سال 2013 و با رونمایی از الگوریتم کبوتر به سئو محلی اهمیت زیادی داد و پس از آن نیز با الگوریتم موش کور، توجه بیشتری را متوجه آن کرد.

در سئو محلی، گوگل نسبت به نیاز مخاطبان خود، بهترین نتایج را به آنها نشان میدهد و اینطور نیست که در همه جستجوها، نتایج نسبت به مکان تغییر داده شوند. این یعنی زمانی که شما کلمه آموزش افزایش سرعت سایت را جستجو کنید، مطمئنا تفاوتی ندارد که سایت های نمایش داده شده در صفحه اول، در استان شما به نوشتن مقاله در این زمینه پرداخته اند یا اینکه در محلی بسیار دورتر. پس در این زمان سئو محلی کارایی ندارد.

سئو محلی، یک نقطه قوت برای کسب و کار های محلی است و تمرکز خود را بیشتر از همه بر روی خدمات و پس از آن محصولات گذاشته است. مهم ترین هدف راه اندازی این قابلیت توسط گوگل، افزایش رضایت مخاطبان از جستجو در این موتور جستجو بود و هدف مهم بعدی، کمک به کسب و کار و های محلی و کوچک.

سئو محلی چطور به کسب و کار های کوچک محلی کمک میکند؟

کلمه طراحی سایت یکی از سخت ترین کلمات، برای رقابت در گوگل است. به طور عادی در اغلب مواقع 10 سایت قدرتمند در صفحه اول گوگل روی این کلمه حضور فعال دارند و به ندرت از جایگاه خود پایین می آیند.

حال تصور کنید که شما در شهر کرمان هستید و قصد دارید سایت خود را بر روی این کلمه به نتایج صدر گوگل برسانید. در حالت عادی این موضوع برای شما که یک کسب و کار محلی کوچک و احتمالا با منابع مالی محدود هستید، امری ناممکن است. اما در صورتی که شما نکات سئو را روی سایت خود به خوبی رعایت کرده باشید، شانس این را دارید که در زمان جستجو عبارت “طراحی سایت” توسط همشهری های خودتان، به نتایج صفحه اول برسید.

زمانی که یکی از افراد علاقه مند به خرید خدمات طراحی سایت در کرمان این عبارت را در گوگل جستجو کند، این موتور جستجو اولویت نمایش در نتایج اول را به جای سنجش تمامی فاکتور های قبلی سئو، به مکان میدهد و به این صورت، شما شانس بیشتری برای دیده شدن در این بازار پر رقابت پیدا خواهید کرد. به این صورت است که گوگل به کسب و کار های محلی و ضعیف تر اهمیت بیشتری میدهد.

در ادامه بسیار جالب است بدانید که:

بیش از 50 درصد ورودی سایت ها در حال حاضر، از طریق سرچ محلی اتفاق می‌افتد.

سئو محلی چیست ؟

آموزش سئو لوکال؛ بهینه سازی سایت در نتایج محلی

تا اینجا با مفهوم لوکال سئو یا همان سئو محلی آشنا شدید. در ادامه قصد داریم به شما آموزش دهیم چطور به صورت حرفه ای، سایت خود را برای جستجو های محلی بهینه کنید.

قبل از اینکه به سراغ نکات مهم در آموزش سئو محلی برویم باید یک نکته روتین را ذکر کنیم:

تا زمانی که نکات اولیه سئو در سایت شما رعایت نشده باشد، نمیتوانید به سئو محلی فکر کنید. به همین دلیل در ابتدا اشاره کوتاهی به این نکات کرده و سپس به سراغ موارد حرفه ای میرویم:

1_ تحقیقات کلمه کلیدی صحیح

تحقیقات کلمات کلیدی از اولین و البته مهم ترین قدم های سئو سایت است. برای اینکه در نتایج جستجو در جایگاه خوبی روی کلماتِ مناسب جستجو شده قرار بگیرید، باید در ابتدا تحقیقات کلمه کلیدی صحیحی انجام دهید. به طور مثال ممکن است شما سایت خود را روی عبارت “طراحی سایت در مشهد” سئو کنید درحالی که اغلب مخاطبان شما عبارت “ساخت وب سایت در استان مشهد” را جستجو میکنند. در این صورت تعداد قابل توجهی از مخاطبان خود را از دست میدهید.

میتوانید برای آموزش تحقیق کلمات کلیدی، به مقاله جامعی که در این باره در سایت نوشته شده مراجعه کنید.

2_ ریسپانسیو بودن سایت

اگر به پنل گوگل وبمستر یا گوگل آنالیتیکس سایت خود مراجعه کنید، احتمالا مشاهده میکنید که بیش از 50 درصد مخاطبان شما، با استفاده از موبایل و تبلت به سایت‌تان وارد میشوند. برای جذب حداکثری مخاطبان و البته کاهش نرخ پرش، حتما از ریسپانسیو بودن سایت مطمئن شوید. حتی میتوانید از قابلیت جدید AMP برای دریافت بازخورد بهتر استفاده کنید.

3_ لینک سازی و سوشیال سیگنال

لینک بیلدینگ مخصوصا در عبارت های سخت و پر رقابت، نقش بسیار تعیین کننده و مهمی در رتبه گرفتن شما دارد. پس پیشنهاد میشود حتما روند سئو خارجی سایت خود را بررسی و برای بهبود آن تلاش کنید. علاوه بر این در کنار لینک سازی بهتر است فعالیت هایی هم برای سوشیال سیگنال سایت انجام دهید تا کمی روند سئو خارجی سایت را عادی تر جلوه بدهید.

پس از مطالعه این نکات معمولی، باید به سراغ نکات حرفه ای آموزش سئو محلی برویم:

4_ درج NAP در سایت

اولین نکته مهم برای بهبود سئوی محلی در سایت، استفاده صحیح از NAP است! NAP مخفف 3 کلمه ((  NAME، ADDRESS، PHONE NUMBER)) است. شما باید اطلاعات محلی مربوط به خودتان از جمله:

  • نام
  • آدرس
  • شماره تلفن

را در سایت قرار دهید. ربات های گوگل برای متوجه شدن محل دقیق شما و همینطور افزایش اعتبارتان در نمایش نتایج به صورت محلی، به این موضوع حساسیت دارند. بهترین قسمت برای قرار دادن این اطلاعات، فوتر سایت است. فوتر در تمامی برگه های سایت شما تکرار شده و ربات های گوگل آن را در تمامی قسمت ها مشاهده و بررسی میکنند.

نکته: اهمیت وجود شماره تلفن بسیار بالاست. برای اینکه سئو محلی سایت شما بهبود داشته باشد باید شماره تلفن را به همراه پیش شماره شهرتان در قسمت مورد نظر قرار دهید.

5_ ثبت مکان سایت در نقشه گوگل

سایت و کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید. اهمیت نقشه گوگل در سئو محلی سایت بسیار زیاد است و گوگل برای اینکه صفحات سایت شما را در نتایج رتبه بندی کند، در ابتدا به GOOGLE MAP آن مراجعه خواهد کرد.

پس در اولین فرصت آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کنید و تمامی اطلاعات پروفایل و… در آن را تکمیل کنید. برای تکمیل این قسمت صرفا به سئو سایت نگاه نکنید. تصور کنید که مخاطبان تنها از طریق همین نقشه با کسب و کارتان آشنا شده و به شما دسترسی پیدا میکنند. پس به زیبایی آن، استفاده از تصاویر باکیفیت و متن های مناسب دقت داشته باشید.

اگر با چگونگی ثبت کسب و کار نقشه در گوگل مپ آشنایی ندارید، به مقاله جامع و تصویری آموزش افزودن مکان به گوگل مپ مراجعه کنید.

6_ قرار دادن نقشه گوگل در سایت

پس از اینکه در GOOGLE MAP آدرس کسب و کارتان را ثبت کردید، آن را در سایت خود قرار دهید تا گوگل بهتر متوجه ارتباط شما با آدرس و شهر ذکر شده شود. میتوانید نقشه گوگل را در صفحه “تماس با ما” یا “درباره ما” قرار دهید و در پایین آن، آدرس را به صورت متنی هم ذکر کنید. همینطور میتوانید نقشه و آدرس را در فوتر سایت قرار دهید. حتی میتوانید برای سئو بهتر، نقشه را در صفحه لندینگ پیجی که برای سئو محلی ساخته اید قرار بدهید.

نکته: یک صفحه تماس با ما و درباره ما تکمیل شده به روند بهینه سازی سئو محلی سایت شما کمک میکند. صفحات مذکور در سایت رقبای معتبر خود را مشاهده کرده و سعی کنید در کامل کردن صفحه خود هیچ چیز را از قلم نیندازید.

7_ تولید محتوای محلی

از دیگر نکات بسیار مهمی که باید برای سئو لوکال سایت خود در نظر بگیرید، تولید محتوای محلی است. منظور از این عبارت، تولید محتوایی است که در آن از نام شهر و استان خود، در کنار کلمات کلیدی استفاده کنید. نمونه تولید محتوای محلی را در سایت های صفحه اول گوگل به وفور مشاهده میکنید. به طور مثال صفحاتی با این عناوین:

  • تولید محتوا در اصفهان
  • طراحی سایت در تهران
  • و…

بهینه سازی عنوان و متای توضیحات برای سئو محلی

مقالات و صفحات شما برای قرار گرفتن در نتایج محلی گوگل (local result)، باید “عنوان” و “توضیحات” بهینه شده برای سئو محلی داشته باشند. کافی است تا نام شهر را در این دو قسمت از صفحه به کار ببرید. به طور مثال؛ عنوانِ:

((آموزش گیتار در اصفهان))

و توضیحات متای:

((مجموعه ما در زمینه فروش ساز های مختلف و آموزش گیتار در اصفهان فعالیت میکند.))

انتخاب مناسبی برای سئو شدن روی کلمه کلیدی “آموزش گیتار در اصفهان” است.

8_ سئو محلی تصاویر

در مقاله جامع و تصویری سئو محتوا اشاره ای به نقش سئو تصاویر در کیفیت مقاله شد. برای کسب رتبه در نتایج محلی، باید به سئو محلی تصاویر هم دقت کافی داشته باشید.

میتوانید در قسمت های مختلفی مانند:

  • نام فایل عکس
  • عنوان عکس در سایت
  • آلت یا متن جایگزین
  • اطلاعات و اگزیف تصاویر

اشاراتی به نام شهر مورد نظر خود داشته باشید. البته بهتر است تا در این کار زیاده روی نکنید.

  • ۰۱/۰۲/۲۹
  • نیلوفر niloo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی