دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

  • ۰
  • ۰

نشانه های وجود موش در منزل شما

همان طور که قبلا هم گفتیم موش ها موجوداتی هستند که اکثر فعالیتشان شب ها  است. وجود یک سری نشانه های خاص وجود موش را به طور واضح به شما نشان می دهد. یکی از نشانه های وجود موش در خانه استشمام بو می باشد.

موش ها تولید بویی در اطراف  قلمرو  خود کرده که در اثر تجربه قادر به استشمام این بو خواهید بود و نیز از طریق فضله ها ( لکه های تیره رنگی) که از خود باقی گذاشته و همچنین صدماتی که بر اثر جویدن آنها به بسته های مواد غذایی و یا وسایل چوب شما وارد می کنند، آن ها را شناسایی کرده ، متوسط فضله های تولید شده در هر 24 ساعت 70 عدد بوده که وجود این فضله ها نشان دهندۀ قلمرو این موجودات است.

از نشانه های دیگر تولید صدای خش خش توسط این موجودات به خصوص در شب می باشد، صداهایی شامل جویدن چوب ، لوله ها ، کابل ها و سیم ها و… را که به راحتی در سکوت شب قادر به شنیدن آن هستید.


روش های سمپاشی موش

برای سمپاشی و یا از بین بردن موش ها از دو روش استفاده میشود که عبارتند از:

روش فیزیکی

روش شیمیایی

روش فیزیکی : در روش فیزیکی که با قرار دادن تله های مخصوص موش گیری انجام می شود. در این روش در محل های رفت و آمد موش ها تله هایی قرار میدهند و در داخل آنها مواد غذایی میگذارند. موش ها وقتی بوی غذا را میفهمند به سمت آن تله ها می آیند و به راحتی در تله گذاشته شده گیر می افتند.

 

روش شیمیایی: در این روش که به آن سمپاشی موش میگویند با استفاده از سموم شیمایی مثل فسفر دوزنگ و مزمن یا آنتی کواگولانت مثل وارفارین و راکومین و… استفاده می شود. در این روش مواد غذایی مورد علاقه موش ها را به این مواد شیمیایی آغشته میکنند و موش ها بعد از خوردن این خوراکی ها سریعا مسموم شده و تلف می شوند.

 

استفاده از سموم غیر بهداشتی توسط افراد نا آگاه چه مضراتی دارد؟

1-    بی توجهی و افراط در مصرف آفت کش ها غیر بهداشتی باعث خسارات قابل توجهی در موجودات زنده و ایجاد بیماری و مرگ در انسان ها می شود.
2-    استفاده ازسموم شیمیایی غیر استاندارد،باعث تغییرسرعت فعالیت های مختلف بدن؛ افزایش تپش قلب و تعریق یا کاهش وتوقف کامل تنفس می شود .
3-    استفاده از سموم غیربهداشتی وهمچنین تماس افراد با این سموم به تغییر سلولی می انجامد که موجب افزایش فعالیت عصبی می شود.

از بین بردن آفات توسط متخصصان ماداکتو ستیا ،با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.
اقداماتی که پس از اتمام سمپاشی حرفه ای منازل باید صورت گیرد:
1-    با مشاوره با کارشناسان زمان مناسب برای ورود به محیط را مشخص کنید تا دچار مسمومیت توسط بخار و ذرات معلق ناشی از سم نشوید.
2-    به این نکته توجه داشته باشید؛ سم تا زمانی که مرطوب است و کاملا خشک نشده می تواند مسمومیت ایجاد کند.
3-    خانمهای باردار،کودکان ،افرادی که دچار بیماری قلبی، کلیوی، حساسیت های پوستی و... هستند؛ برای  حضور در محل سمپاشی شده طبق توصیه ی کارشناسان عمل کنند.
4-    پس از سمپاشی و بازگشت به محل تمامی راه های جریان هوا،در و پنجره ها را باز بگذارید.
5-    توجه داشته باشید که ،تنها پس از هوادهی می توانید به محل باز گردید.
6-    در صورت آغشته شدن مواد غذایی و آب به مواد سمی،از مصرف آن خودداری کنید.
7-    کنترل جهت اطمینان از نتایج بدست آمده با استفاده از روش های پاک سازی محیط ، بهبود شرایط وساختمان وسایراقدامات،زیر نظرمتخصصان سمپاشی ماداکتو صورت می گیرد.

جهت سمپاشی موش در تهران این قسمت را کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۲/۳۱
  • نیلوفر niloo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی