دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

دانستنی های علمی و عمومی

هر نکته مهمی را که در زندگی خود نیاز دارید و تا کنون از دانستن آن غافل مانده اید را اینجا می یابید. . .

  • ۰
  • ۰

رنگ ترافیکی چیست ؟

همه ما خطوطی را که بر روی آسفالت جاده ها یا کف پارکینگ ها به عنوان راهنما یا جداکننده لاین ها کشیده شده است، دیده ایم.

این خطوط دربرگیرنده اطلاعات بسیار مهمی هستند که می توانند به ما در یافتن مسیر، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تشخیص درست حقوق خود در حین رانندگی کمک کنند.

به همین دلیل در کشیدن آن ها باید از رنگ های بسیار باکیفیتی استفاده شود که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا عبور و مرور خودروها و عابران پیاده، رنگ خود را از دست ندهند. اینجا است که مفهومی به نام رنگ ترافیکی مطرح می شود.

کاربرد های رنگ ترافیکی

انواع رنگ ترافیکی می توانند در مکان های مختلفی استفاده شوند. این مکان ها عبارتند از:

  • خط کشی سالن های ورزشی ، مسیر های مسابقات خودرو و مسیر حرکت در فرودگاه
  • مشخص نمودن فضای پارکینگ ، جهت مسیر حرکت، محدوده لاین ها و حریم جاده
  • کشیدن نماد های ترافیکی مانند؛ ایست، اتوبوس، خطر، حرکت و…
  • رنگ خط کشی خیابان مانند خطوط عابر پیاده ، خیابان ها، بزرگراه و جاده ها

خرید رنگ ترافیکی

ویژگی های رنگ های ترافیکی

رنگ ترافیکی به دلیل اینکه در محل های پررفت و آمد مورد استفاده قرار گرفته و به طور دائم در معرض عوامل محیطی مانند نور خورشید، برف یا باران است؛ باید ویژگی های خاصی داشته باشد.

البته این ویژگی ها در انواع رنگ های ترافیک متفاوت بوده و به همین دلیل هریک از آن ها در جای خاصی به کار می روند.

  • قدرت نفوذ بالا : برای اینکه رنگ ترافیکی بتواند به مدت زیادی ثبات خود را حفظ کند؛ باید قدرت نفوذ بالایی داشته باشد. به این معنا که باید بتواند به خوبی در سطح زیرین خود مانند آسفالت نفوذ کرده و در نتیجه در اثر عوامل مختلف از بین نرود.
  • مقاومت در برابر اشعه های خورشید : اگر نمی دانید که اهمیت این ویژگی در رنگ ترافیکی چیست باید به شما بگوییم که این نوع رنگ ها بیشتر در فضاهای آزاد مورد استفاده قرار می گیرند؛ به همین دلیل به طور مداوم در معرض آفتاب هستند. اگر تابش آفتاب باعث پریدگی رنگ شده و شفافیت آن را از بین ببرد؛ شهرداری ناچار خواهد بود که هرروز بخش زیادی از نیروهای خود را برای رنگ کردن این خطوط به کار گیرد؛ بنابراین رنگ های ترافیکی باید در برابر اشعه های خورشید و دیگر عوامل محیطی مقاومت خوبی از خود نشان داده و خواص خود را از دست ندهند.
  • عدم تغییر رنگ در اثر عوامل محیطی : در کنار این ها یکی از ویژگی های انواع رنگ ترافیکی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ عدم تغییر رنگ در اثر تابش نور خورشید است؛ زیرا رنگ نشانه های ترافیکی در هدایت رانندگان و یا هشدار دادن به آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید این رنگ ها عوض شده و یا از دست بروند.
  • مقاومت سایشی بالا : رنگ های ترافیکی معمولا بر روی کف جاده یا پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند؛ به همین دلیل تعداد زیادی خودرو یا عابر پیاده از روی آن ها عبور کرده و به این ترتیب اصطکاک بالایی را ایجاد می کنند. این نوع از رنگ ها باید در برابر سایش مقاومت خوبی داشته باشند تا بتوانند در اثر این تردد روزمره تا مدت زیادی حالت اولیه خود را با کمترین میزان تغییر حفظ کنند.
  • سرعت بالای خشک شدن : یکی دیگر از ویژگی های مهم رنگ ترافیکی، سرعت خشک شدن آن است؛ واضح است که افراد نمی خواهند در زمان عبور و مرور در جاده یا پارکینگ، رنگ ترافیکی به قسمت های مختلف خودرو مانند تایر نفوذ کند. بنابراین رنگ های ترافیکی باید به محض استفاده، خشک شده و به دیگر اشیا نفوذ نکنند.
  • ۰۱/۰۲/۳۱
  • نیلوفر niloo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی